МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Кількість годин – 21.Актуальність теми.Кістки нижньої кінцівки виконують головну опорну і рухові функції, тому вони більш масивні і міцні. Стопа з її склепіннями слугує амортизатором, як вигини хребтового стовпа і суглобові диски. 2. Навчальні цілі. Вивчити будову кісток гомілки і стопи. Показати відділи стопи.Уміти називати і показувати елементи рельєфу кісток, вікові особливості 3. Базовий рівень знань та вмінь: - з курсу біології – загальні поняття про будову та функції кісток вільної нижньої кінцівки. 4. Зміст теми заняття. Великогомілкова кістка(tibia). Орієнтування кістки в просторі: найгостріший край (передній) і горбистість спрямувати вперед, виростки - вверх,кісточку на нижньому кінці - медіально. Основні анатомічні утвори великогомілкової кістки: медіальний виросток - condylus mediаlis; латеральний виросток - condylus lateralis; верхня суглобова поверхня - fades articulаris superior; міжвиросткове підвищення - eminentia intercondylaris; тіло великогомілкової кістки - corpus tibiae; горбистість великогомілкової кістки – tuberositas tibiae; передній край - margo anterior; медіальна кісточка - malleolus mediаlis; малогомілкова вирізка - incisura fibulаris; нижня суглобова поверхня - faсіes articulаris inferior. Малогомілкова кістка(fibula). Орієнтування кістки в просторі: головку спрямувати вверх, кісточку вниз, ямку кісточки - назад. Основні анатомічні утвори малогомілкової кістки: головка малогомілкової кістки - caput fibulae; тіло малогомілкової кістки - corpus fibulae; латеральна кісточка - malleolus lateralis; ямка латеральної кісточки - fossa malleoli lateralis Кістки стопи- ossa pedis І. Кістки заплесна- ossa tarsi. надп'яткова кістка – talus; блок надп'яткової кістки - trochlea tali; п'яткова кістка – calcaneus; човноподібна кістка - оs naviculаre; медіальна клиноподібна кістка – оs cuneiforme теdiаle; проміжна клиноподібна кістка - оs cuneiforme intermedium; латеральна клиноподібна кістка - оs cuneiforme laterale; кубоподібна кістка - оs cuboideum. Орієнтування кісток заплесна у просторі: блок надп'яткової кістки спрямувати вверх, головку - вперед, п'яткову кістку розмістити під надп'ятковою, човноподібну кістку приєднати до головки надп'яткової кістки, спереду попередніх кісток поставити медіальну, проміжну та латеральну клиноподібні кістки, кубоподібну кістку розмістити латеральні-ше від клиноподібних. II. Плеснові кістки - ossa metatarsi s. metatarsаlia Плеснових кісток є п'ять. Перша плеснова кістка- os metatarsаle primum має на основі бобоподібну поверхню, друга - os metatarsаle secundum- рівнобедрений трикутник, третя - os metatarsаle tertium- гострий трикутник, четверта - os metatarsаle qudrtum -прямокутник, п'ята - os metatarsаle quintum - горбистість. III. Фаланги пальців- phalanges digitorum. Проксимальна фаланга - phalanx proximаlis; середня фаланга - phalanx media; дистальна фаланга – phalanx distаlis. Проксимальна фаланга має на основі ямку, середня – дві ямки, дистальна - горбистість. Особливості дитячого віку. Великогомілкова кістка розвивається з основного діафізарного ядра окостеніння і 3-х вторинних (епіфізарних). Зрощення диафиза і епіфізу відбувається в краниально-каудальном напрямі і закінчується в 17-18 років. Відсутність верхнього і нижнего епіфізарних ядер окостеніння говорить про недоношеність плоду. Малогомілкова кістка розвивається з 3-х ядер окостеніння (1 основне діафізарне і 2 вторинних епіфізарних). Зрощення епіфізів з диафизом відбувається в 15 - 17 років. Стопа у новонароджених і дітей раннього віку знаходиться в напівсупінованому положенні. Коли дитина починає ходити, вона спирається переважно на медіальну сторону стопи. Зведення стопи формується протягом перших двох років життя у зв'язку з розвитком опорної функції і зміцненням зв'язкового апарату. Кожна кістка передплесна стопи має по 1 крапці окостеніння, які з'являються в різні періоди: починаючи з 5-6 місяця внутріутробного розвитку (кістка п'яти) і закінчується до 3-5 років постнатального періоду. Кістка п'яти має 2 ядра окостеніння, і її частини зростаються лише в 16-20 років. У плеснових кістках і фалангах пальців основні точки окостеніння з'являються починаючи з 2,5 місяців внутріутробного розвитку, а вторинні в 3-4 роки. Зрощення діафізів з епіфізами відбувається в 15-20 років при розвитку додаткових точок окостеніння передплесна і сесамоподібних кісток. Читайте також:
|
||||||||
|