МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 8. Господарство та економічна думка в період державного монополістичного розвитку суспільств Європейської цивілізації (перша половина XX ст.)
План Заняття 1. 1. Господарська руїна в період Першої світової війни. 2. Економічні наслідки Першої світової війни та їх подолання. План Дауеса. 3. Світова економічна криза 1929-1933 рр. та шляхи її подолання. План Юнга. 4. Теоретична система ДЖ. Кейнса.
Заняття 2. 1. Економіка країн світу у роки Другої світової війни. 2. Неокейнсіанство. 3. Еволюція неокласичного напряму у першій половині ХХ ст. 4. Ранній інституціоналізм. Методичні рекомендації до самостійної роботи студентів над темою Глибоке розуміння теми можливе за умови розкриття та розуміння економічних наслідків Першої світової війни, шляхів їх подолання, розглянувши плани Дауеса і Юнга та перехід від екстенсивного до інтенсивного господарювання. Визначальний вплив на економіку провідних країн та економічну думку спричинила світова економічна криза 1929-1933 рр., характерними були такі явища: перевиробництво товарів, втручання держав в економіку, пошук шляхів подолання «великої депресії», мілітаризація економіки, загострення протиріч між провідними країнами світу у зв’язку з посиленням боротьби за джерела сировини та ринки збуту готової продукції. У контексті цих проблем слід розглядати кейнсіанство, його витоки та наслідки, всебічно досліджуючи теоретичну систему та економічну програму Дж. Кейнса, проблему ефективного попиту, питання зайнятості населення, діяльності окремих господарських одиниць. Подальшим кроком стане висвітлення особливостей економічного розвитку країн світу в роки Другої світової війни, подальшого зростання темпів концентрації виробництва, логічного збільшення розмірів дефіциту державного бюджету у провідних країнах світу. Актуальності набуло неокейнсіанство: теорія економічної динаміки та зростання, теорія економічного циклу. Наступним етапом у дослідженні теми є висвітлення інституціоналізму, його ідейно-теоретичних основ, етапів розвитку, соціально-правого статусу, що мають витоки з економічного розвитку США в кінці XIX – першій половині XX ст. Завершуючи вивчення світової економічної думки у першій половині ХХ століття, необхідно звернути увагу на еволюцію неокласичного напряму та окремих його аспектів: монополії і конкуренції, теорії недосконалої конкуренції (Й. Шумпетер), теорії ефективної конкуренції, чистої монополії, ціноутворення за умов недосконалої конкуренції, теорії монополістичної конкуренції, монопольного прибутку, проблеми економічної рівноваги.
Основні терміни і поняття Девальвація, емісія, інвестор, інновація, валютний та кредитний ринок, чиста монополія, цінова конкуренція, ефективний попит, добровільне безробіття, повна зайнятість, акселератор, антициклічне регулювання, кейнсіанська фіскальна політика, «золоте правило» нагромадження капіталу. Теми рефератів 1. Господарський розвиток Японії у 1914-1929 рр. 2. Економічний розвиток Німеччини в період Першої світової війни та в 20-х роках ХХ ст. 3. Макроекономічна модель ДЖ. Кейнса. 4. Економічне вчення Е.Чемберлена та Дж. Робінзона. Запитання для самоконтролю 1. Назвіть загальні для всіх країн світу риси промислового перевороту. 2. Які структурні зміни відбулися в економці провідних країн світу протягом останньої третини XIX ст. – на початку XX століття? 3. Що ви знаєте про плани Юнга та Дауеса? 4. Розкрийте сутність мілітаристської економіки Німеччини. 5. Розкрийте економічні причини світової економічної кризи 1928-1933 рр. 6. Чим Дж. Кейнс пояснював причини циклічного спаду економіки? 7. Який вплив справили ідеї Дж. Кейнса на економічну науку та господарську практику? 8. Які основні теоретичні відмінності «неокейнсіанства»? 9. Розкрийте сутність теорії монополістичної конкуренції Е.Чемберлена. 10. У чому полягає відмінність між інституціоналізмом і неокласикою?
Читайте також:
|
||||||||
|