МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Сутність і місце виробництва в економічній системіВиробництво - процес створення економічних благ, необхідних для задоволення потреб суспільства. Процес виробництва завжди є суспільним, тому що здійснюється в суспільстві на основі розподілу праці. Суспільне виробництво займає визначне місце в житті людей тому, що: · є обов'язковою умовою існування суспільства; · здійснює розвиток самої людини, її знань, досвіду, інтелекту. Обов'язковою умовою функціонування матеріального виробництва є його безперервність, постійне оновлення і розвиток від найпростіших форм до сучасного рівня створення найскладніших автоматизованих систем і обчислювальної техніки. Виробництво має внутрішню структуру і розподіляється на матеріальне і нематеріальне. Перше включає галузі з виробництва матеріальних благ (промисловість, сільське господарство, будівництво та ін.). Нематеріальне виробництво пов'язане з наданням нематеріальних послуг (охорона здоров'я, освіта, культура та ін.). Процес виробництва спрямований на створення суспільного продукту, призначеного для задоволення людських потреб. Під потребоюварто розуміти необхідність у задоволенні того чи іншого бажання людини (голод, холод, спрага та ін.). Необхідність задоволення потреб є спонукальним мотивом до розвитку інтересу людини до виробничо-трудової діяльності. Існує кілька видів інтересів: індивідуальний, колективний і суспільний. Виробництво варто розглядати, з одного боку, як процес створення матеріальних благ, а з іншого, як процес споживання факторів виробництва. Тому продукт, як результат одного виробництва, є об'єктом споживання для іншого. Отже, суспільне виробництво треба розглядати як єдність виробництва і споживання. Однак єдність виробництва і споживання необхідно вивчати в тісному зв'язку з природою, де беруться природні ресурси і повертаються назад відходи споживання. Звідси виникає глобальна екологічна проблема, для вирішення якої люди повинні відтворювати природні ресурси. Суспільне виробництво пройшло декілька етапів у своєму розвитку і приймало відповідні форми. Існує декілька класифікаційних підходів для визначення цих форм. Якщо за основу взяти рівень розвитку виробничих сил, то варто виділяти: · доіндустріальне виробництво, що ґрунтується на ручній сільськогосподарській праці; · індустріальне виробництво, в основі якого лежить механізоване промислове виробництво; · постіндустріальне виробництво, де виробництво функціонує на основі досягнень науки, комп'ютеризації, інформатизації, автоматизованих систем управління й ін. Якщо використовувати класовий підхід К. Маркса з класифікації суспільного виробництва, то варто виділити первісний, рабовласницький, феодальний, капіталістичний і комуністичний способи виробництва. Виробництво припускає і містить у собі процес праці, тобто взаємодію людини з природою. Воно складається з таких елементів, як праця людини, предмети праці і засоби праці. Праця – свідоме використання фізичних та розумових здібностей людини та її трудових навичок. Праця – це витрати робочої сили, тобто фізичних і розумових здібностей людини. Праця і здатність до праці є надбанням людини. Процес праці не може здійснюватися без предметів і засобів праці. Предметом праці є все те, на що спрямовано працю людини (ліс, корисні копалини й ін.). За способом участі їх у процесі виробництва виділяють: · знаряддя праці, що безпосередньо впливають на предмет праці (сокира, верстат, устаткування). За рівнем розвиненості знарядь праці можна судити про рівень розвитку суспільного виробництва; · засоби праці, що призначені для збереження предметів праці і готової продукції (ємність, резервуари, судини й ін.) є судинною системою виробництва; · засоби праці, що створюють матеріальні умови для здійснення виробництва (будинки, споруди, дороги та ін.). Сукупність засобів та предметів праці складає засоби виробництва. Для здійснення процесу виробництва необхідно з'єднати засоби виробництва з робочою силою. Тому сукупність засобів виробництва і людей з їхніми навичками й уміннями утворюють продуктивні сили суспільства. Робоча сила як сукупність фізичних і розумових здібностей до праці є визначальним елементом продуктивних сил, тому що: · містить в собі знання і досвід, накопичені попередніми поколіннями; · займається розвитком науки і матеріалізацією наукових ідей; · усі фактори виробництва починають функціонувати тільки в результаті трудової діяльності людей. Читайте також:
|
||||||||
|