МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Колоїдні поверхнево - активні речовини.Лекція № 23 Тема:Основні групи ПАР, солюбілізація, гелеутворення, пептизація, синерезис, тиксотропія. Мета:Знати основні групи ПАР: катіонні, аніонні, амфолітні та неіоногенні. Вміти визначати процеси солюбілізації, гелеутворення, пептизації, синерезисі, тиксотропії і приводити приклади. До поверхнево - активних речовин відносять мила і солі пальмітинової, олеїнової, стеаринової кислот. Алкалоїди, токсиди, білкові речовини схожі за дією на мила, дубильні речовини. Ці речовини важливі для визначення галузі н/г. Мила та інші колоїди пар у розчині слабшої концентрації утворюють істинні розчини, розщеплюючись до молекул, з підвищенням концентрації цих розчинів їх молекули асоціюються по декілька разів. З підвищенням концентрації розчину кількість молекул у асоціаті зростає та асоціат переходить в колоїдну частинку. Цей момент у розчині характеризується визначенням рівноваги між колоїдним та істинним розчином, яка може зміщуватися в той чи інший бік в залежності від зовнішніх умов концентрації, температури. При підвищенні концентрації рівновага зміщується у бік колоїдного розчину. З підвищенням температури - в бік істинного розчину. За властивістю дисоціації колоїдних розчинів всі ПАР розподіляють на 4 основні групи: аніонні, катіонні, амфолітні та неіоногенні. Аніонні ПАР дисоціюють у воді з утворенням великого поверхнево-активного аніону і катіону металу. Катіонні ПАР дисоціюють у воді з утворенням поверхнево-активного катіону, вони токсичні і використовують у якості дизенфикуючих речовин. Амфолітні ПАР мають дві функціональні групи – кислотного та основного характеру. В залежності від рН середовища дисоціюють з утворенням поверхнево-активного катіону або аніону. Неіоногенні ПАР не здатні до дисоціації. Міцелоутворення наступає у тому випадку, якщо розчин досяг критичної концентрації, тобто має деяку кількість молекул, достатню для міцелоутворення. В залежності від природи дисперсійного середовища міцели мила мають різну будову наприклад: C17H35COONa у воді. Оскільки мило - це сіль, а солі - електроліти і у воді дисоціюють на іони, то:
C17H35COONa Û C17H35COO- + Na+
У воді будуть і молекули, і іони. Якщо більша концентрація, іони асоціюються С17Н35СОО- - гідрофобні. Міцела мила за будовою нагадує колоїдну частинку гідрофобного колоїдна. Ядро рихле, заходить мило. Якщо мило потрапляє в органічні рідини, тобто масло, тоді асоціант має вигляд: усередину ідуть головки, зовні - хвостики. Міцела стане гідрофільною. Більш стабільна міцела мила у воді. За допомогою мила змішуються незмішуванні рідини. Солюбілізація — захоплення колоїдним ядром мила рідини природи, відмінної від природи дисперсного середовища. Мило - стабілізатор і емульсій, і суспензій. Значення мила заключається в солюбілізації. Мило має миючу дію. Відмиває бруд. Мило адсорбується гідрофобними частинами (хвостиками) та частками бруду. Потім йде пептизація - перехід у розчин. Піноутворення - це здатність рідини утворювати в собі газоподібну дисперсну фазу, завдяки цієї властивості з піною уходить бруд. Читайте також:
|
||||||||
|