МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Колоїдні поверхнево - активні речовини.Лекція № 23 Тема:Основні групи ПАР, солюбілізація, гелеутворення, пептизація, синерезис, тиксотропія. Мета:Знати основні групи ПАР: катіонні, аніонні, амфолітні та неіоногенні. Вміти визначати процеси солюбілізації, гелеутворення, пептизації, синерезисі, тиксотропії і приводити приклади. До поверхнево - активних речовин відносять мила і солі пальмітинової, олеїнової, стеаринової кислот. Алкалоїди, токсиди, білкові речовини схожі за дією на мила, дубильні речовини. Ці речовини важливі для визначення галузі н/г. Мила та інші колоїди пар у розчині слабшої концентрації утворюють істинні розчини, розщеплюючись до молекул, з підвищенням концентрації цих розчинів їх молекули асоціюються по декілька разів. З підвищенням концентрації розчину кількість молекул у асоціаті зростає та асоціат переходить в колоїдну частинку. Цей момент у розчині характеризується визначенням рівноваги між колоїдним та істинним розчином, яка може зміщуватися в той чи інший бік в залежності від зовнішніх умов концентрації, температури. При підвищенні концентрації рівновага зміщується у бік колоїдного розчину. З підвищенням температури - в бік істинного розчину. За властивістю дисоціації колоїдних розчинів всі ПАР розподіляють на 4 основні групи: аніонні, катіонні, амфолітні та неіоногенні. Аніонні ПАР дисоціюють у воді з утворенням великого поверхнево-активного аніону і катіону металу. Катіонні ПАР дисоціюють у воді з утворенням поверхнево-активного катіону, вони токсичні і використовують у якості дизенфикуючих речовин. Амфолітні ПАР мають дві функціональні групи – кислотного та основного характеру. В залежності від рН середовища дисоціюють з утворенням поверхнево-активного катіону або аніону. Неіоногенні ПАР не здатні до дисоціації. Міцелоутворення наступає у тому випадку, якщо розчин досяг критичної концентрації, тобто має деяку кількість молекул, достатню для міцелоутворення. В залежності від природи дисперсійного середовища міцели мила мають різну будову наприклад: C17H35COONa у воді. Оскільки мило - це сіль, а солі - електроліти і у воді дисоціюють на іони, то:
C17H35COONa Û C17H35COO- + Na+
У воді будуть і молекули, і іони. Якщо більша концентрація, іони асоціюються С17Н35СОО- - гідрофобні. Міцела мила за будовою нагадує колоїдну частинку гідрофобного колоїдна. Ядро рихле, заходить мило. Якщо мило потрапляє в органічні рідини, тобто масло, тоді асоціант має вигляд: усередину ідуть головки, зовні - хвостики. Міцела стане гідрофільною. Більш стабільна міцела мила у воді. За допомогою мила змішуються незмішуванні рідини. Солюбілізація — захоплення колоїдним ядром мила рідини природи, відмінної від природи дисперсного середовища. Мило - стабілізатор і емульсій, і суспензій. Значення мила заключається в солюбілізації. Мило має миючу дію. Відмиває бруд. Мило адсорбується гідрофобними частинами (хвостиками) та частками бруду. Потім йде пептизація - перехід у розчин. Піноутворення - це здатність рідини утворювати в собі газоподібну дисперсну фазу, завдяки цієї властивості з піною уходить бруд. Читайте також:
|
||||||||
|