Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття анімізму та гілозоїзму.

1. Анімізм – це :

А. перше міфологічне вчення про душу

Б. уявлення про прихований за конкретними речами, що оточують сомн душ як особливих примар, які покидають людське тіло з останнім диханням

В. міфологічне вчення про божества, небожителів

Г. всі варіанти

2. Гилозоїзм – це :

А. вчення про загальну матерію, що має душу

Б. віра, що світ - універсіум, космос - з початку живий, наділений здатністю відчувати, запам'ятовувати і діяти

В. вчення про загальне породження єдиною первинною матерією (праматерією).

Г. всі варіанти

3. У основі гилозоизма лежав принцип :

А. діалектики

Б. детермінізму

В. монізму

Г. всі варіанти

4. Серед гилозоїстів ми перш за все називаємо..

А. Геракліта

Б. Платона

В. Сократа

Г. всі варіанти

5. Термін «Логос» був введений

А. Гераклітом

Б. Демокрітом

В. Анаксагором

Г. всі варіанти

6. Термін «Логос» позначає:

А. божество, що керує людиною

Б. Закон, по якому "все тече", додає уселенському ходу речей витканому з суперечностей і катаклізмів, гармонію

В. конкретного бога

Г. всі варіанти

 

6. Вчення Геракліта (кінець VI — початок V століття до н. ч.) та Демокріта (460-370 до н.ч.) .

1. Гилозоїсту Геракліту космос представлявся у вигляді

А. водної стихії, а душа - її крапля

Б. "вічно Логосу" живого вогню", а душа ("психея") — у вигляді його іскорки.

В. земної території, острова

Г. три варіанти

2. З ім'ям Геракліта пов'язано виділення декількох ступенів в процесі пізнання навколишнього світу

А. плотське і розумне

Б. за допомогою органів чуття і розуму

В. "темне", мало диференційоване знання, і "світле", виразне знання

Г. всі варіанти

3. Геракліт вперше:

А. всі подальші варіанти вірні

Б. придумав темпераменти

В. ввів поняття атомізму

Г. вказав на різницю між душею дорослої людини і дитини

4. Геракліта називали:

А. "темним" через труднощі розуміння

Б. таким, що "плаче", оскільки майбутнє людства він вважав ще страшнішим за сьогодення

В. автором фрази: "не можна двічі увійти до однієї і тієї ж річки".

Г. всі варіанти

5. Ідея Геракліта про те, що від закону Логосу залежить хід речей, отримала розвиток у

А. Платона

Б. Арістотеля

В. Демокріта

Г. Гиппократа

6. Демокріт склав твір під назвою

А. «Подорож по всьому світу»

Б. « Великий мирострій »

В. « Про душу »

Г. всі варіанти

7. Основу теорії Демокріта складає концепція, згідно до якої:

А. весь світ складається з найдрібніших частинок, що не баче око - атомів.

Б. весь світ складається з найдрібніших частинок, що не баче око - крапельок

В. весь світ складається з частинок, що не баче око - повітряних бульбашок

Г. всі варіанти

8. Атоми у Демокріта відрізняються:

А. формою

Б. порядком

В. поворотом

Г. всі варіанти.

9. Людина і його душа по Демокріту складається з

А. матерії

Б. атомів

В. ейдолів

Г. всі варіанти

10. З погляду Демокріта, душа є джерелом:

А. розуму

Б. жадання

В. активності, енергії для тіла

Г. всі варіанти.

11. Демокріт вважав, що душа знаходиться в

А. голові

Б. грудях і печінці

В. органах чуття.

Г. всі варіанти

12. По Демокріту в органах чуття атоми душі знаходяться дуже близько до поверхні і можуть стикатися з:

А. повітрям

Б. мікроскопічними копіями навколишніх предметів, що не баче око (ейдолами).

В. водою

Г. три варіанти

13. В основі процесу сприйняття, по Демокріту, лежить

А. міфологічний початок

Б. вплив богів

В. фізичний вплив зовнішніх предметів на органи чуття.

Г. всі варіанти

14. Демокріт розрізняв задоволення і незадоволення, як показники:

А температури середовища

Б. корисного і шкідливого.

В. здоров'я

Г. всі варіанти

15. Метою життя Демокріт вважав:

А. евтономію

Б. задоволення і не метушливе життя

В. смерть

Г. всі варіанти

16. Проблема волі вирішується Демокрітом на основі учення про:

А. необхідність і випадковість

Б. добро і лихо

В. правду і брехню

Г. всі варіанти.

17. На думку Демокріта все те, що існує в світі підпорядковане:

А. випадковості, і ніщо не закономірне

Б. необхідності, і ніщо не відбувається випадково

В. хаосу

Г. всі варіанти не вірні

 

7. Вчення Сократа (470-399 до н.ч.), Анаксагора. (500-428 р. до н.ч.).

1. Сократ є родоначальником :

А. позитивізму

Б. емпіризму

В. атомізму

Г. діалектики як методу відшукання істини через навідні питання

2. Сакрат був звинувачений в тому, що :

А. багато сперечається

Б. продає майстерність слова

В. не шанує богів і розбещує юнацтво

Г. всі варіанти

3. Сократ вперше розглядав душу перш за все як:

А. джерело активності людини

Б. джерело моральності людини

В. джерело розуму людини

Г. всі варіанти

4. Кажучи про моральність, Сократ визначав її як:

А. етичне поняття

Б. благо, що реалізовується у вчинках людей

В. віру

Г. всі варіанти

5. Девіз Сократа свідчив:

А. « Пізнай істину»

Б. «Пізнай ворога»

В. "Пізнай самого себе"

Г. всі варіанти

6. Зміст девізу Сократа свідчив, що сенсом є:

А. звернення "зовні" — до загальних переживань і станів свідомості

Б. звернення "усередину" — до власних переживань і станів свідомості

В. аналіз вчинків і відносин до них, етичних оцінок і норм людської поведінки в різних життєвих ситуаціях.

Г. всі варіанти вірні

7. Сократа у наш час називають:

А. піонером біхевіоризму

Б. піонером психотерапії

В. піонером гештальтизму

Г. немає вірного варіанту

8. У XX столітті головними орієнтирами експериментальної психології мислення стали такі ідеї Сократа:

А. ідея спрямованості думки, створюваним завданням

Б. діалогізм, як припускання, що пізнання спочатку соціально, оскільки корениться в спілкуванні суб'єктів

В. всі варіанти вірні.

Г. постулат, що робота думки може бути поставлена в залежність від завдання, що створює перешкоду для її звичної течії, а також що розумова активність спочатку носить характер діалогу.

9. Анаксагор вважав світ таким, що складається з:

А. крапельок води

Б. множини частинок, що якісно різні рухливі та “розумно” впорядковані

В. частинок вогню, іскорок

Г. всі варіанти вірні

10. Анаксагор відомий тим, що:

А. бачив початок природи в “якнайтоншій речі”, яку назвав “нус” (розум).

Б. висунув вчення про не зруйновні елементи “носії” речей.

В. довів, що солодке, гірке і ін. плотські властивості речей не можна пізнати за допомогою їх самих, а лише за допомогою пояснювальних принципів пізнання душевних явищ.

Г. всі варіанти

8. Вчення Платона (428\7-348\7 до н.ч.)

 

1. Найвищого розвитку ідеалізм досягає в працях:

А. учня Платона Арістотеля

Б. учня Сократа Платона

В. учня Геракліта Демокріта

Г. всі варіанти

2. Основоположник об'єктивного ідеалізму:

А. Гиппократ

Б. Гален

В. Зенон

Г. Платон

3. Творами Платона є праці:

А. «Великий мирострій», «Канон»

Б. «Капітал», «Економіка»

В. «Федон», «Федр», «Пір», «Держава»

4. Платон розрізняв:

А. 9 розрядів душ

Б. три початки людської душі

В. чотири форми сприйняття

Г. всі варіанти

5. По Платону перший нижчий рівень душі це:

А. жадаюче, безрозсудне первісне

Б. задоволення тілесних потреб

В. голод, спрага і навіть закоханість

Г. всі варіанти

6. По Платону розумний рівень душі це:

А. яросний дух

Б. щось таке, що протидіє прагненням жадаючого первісного

В. голод, спрага і навіть закоханість

Г. всі варіанти

7.Третя частина душі по Платону це –

А. лютий дух.

Б. задоволення тілесних потреб

В. голод, спрага і навіть закоханість

Г. всі варіанти

8. Духовний досвід людини по Платону

А. не вмирає із смертю людини

Б. вічний

В. передається по спадку

Г. три варіанти

9. Платон виділяє такі форми сприйняття:

А. любов до прекрасних тіл

Б. любов до прекрасних душ

В. любов до краси знання, до ідеї, як вічної і незмінної краси

Г. всі варіанти

10. У вченні Платона про відчуття розглядаються такі стани душі:

А задоволення, страждання і відсутність того і іншого

Б. нижчі (фізичні потреби) і вищі (естетичні і розумові) задоволення.

В. великі і сильні

Г. всі варіанти


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні правовідносини: поняття, ознаки,
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  8. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  9. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  12. Б) Поняття корисності: (поняття, гранична та сукупна корисність продукту).




Переглядів: 1046

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Періодизація історії психології. | Вчення Арістотеля (384-322г. до н.ч.), Плотін (203 - 269 р. до н.ч.), Вчення Гіпократа (460-377 до н.ч.).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.