Педагогічна мета в роботі з картою на уроках географії
Карта – найбільш використовуваний картографічний твір в шкільній програмі із географії. Вона є найбільш універсальним твором. За картою можна розв’язувати різні творчі завдання. Застосування карт в шкільній географії переслідує три основні цілі (задачі), які досягаються в процесі вивчення карти і роботи з нею:
а) розуміти карту – це значить засвоїти основні властивості карти, особливості різних видів карт, їхні умовні позначення, прийоми застосування;
б) читати карту – значить вміти вияснити географічну дійсність за її картографічним зображенням, тобто за умовними позначеннями виявити розміщення взаємозв’язки явищ природи та людської діяльності. Характер читання може бути різним залежить від призначення та можливостей карти: від звичайної довідки (що? де? скільки?) до повного розуміння взаємозв’язку і взаємообумовленості об’єктів і явищ (чому? з яких причин? як?);
в) знати карту – відтворення в пам’яті картографічної інформації, по пам’яті представляти взаємне розташування, відносні розміри, форму і власні назви об’єктів, які вивчаються в шкільному курсі географії.
Картографічна інформація сприяє впорядкуванню географічних знань, при цьому ці знання мають хорологічну (просторову) прив’язку.
Вище згадані цілі за своїм значенням нерівноцінні, але взаємопов’язані. В шкільній географії наголос слід робити саме на читанні карти, яке повинно будуватися на розумінні й знанні карти.