Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ

ЗМІСТОВЕ ТА ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОТОЧНОГО ТА МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ

ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ

 

 

З курсу « ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ»

(перша половина ХІХ століття)

 

 

Розробник: кандидат філологічних наук, доцент

Н. І. ЗІНЧЕНКО

 

 

Полтава, 2013 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Навчальним планом Міністерства освіти і науки України передбачено вивчення курсу «Історія української літератури» (перша половина ХІХ століття) на філологічних факультетах педагогічних університетів. У курсі висвітлюється важливий період у духовному житті українського народу ― становлення нової національної культури впродовж перших десятиріч ХІХ ст. Характерні тенденції літературного процесу цього часу з’ясовуються в контексті історії України, пробудження національної свідомості українців.

При вивченні курсу історії української літератури студенти мають засвоїти і розуміти характерні особливості історичної епохи, які зумовлювали своєрідність літературного процесу, основні етапи життєвого і творчого шляху класиків нової української літератури. Студенти мають набути знання про ідейно-тематичну основу, головні події та систему образів вивчених творів, поняття про типові характери, особливості індивідуального стилю письменників.

У процесі вивчення курсу «Історія української літератури» (перша половина ХІХ ст.) студенти заочної форми навчання факультету філології та журналістики мають самостійно виконувати контрольні роботи, у яких потрібно:

· показати знання тексту художнього твору;

· аналізувати художній твір, з’ясовувати його жанрову специфіку, особливості композиції, прийоми творення образів, своєрідність мови і стилю;

· виявляти роль героя в розкритті ідейного змісту твору, авторську оцінку героя і водночас обґрунтовувати свою думку про твір та героїв;

· зіставляти два-три літературні твори, близькі за тематикою та образами-персонажами, визначати у них спільне та робити відповідні висновки;

· з’ясовувати взаємозв’язок світогляду й творчості письменника на основі вивчених творів.

 

Контрольні роботи виконувати в текстовому або електронному варіанті. Подати для перевірки у міжсесійний період.

 

 

ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ

№1

1. Становлення нової української літератури. Періодизація нової української літератури.

2. «Наталка Полтавка»: аналіз твору. Народна мораль у п’єсі. Оцінка критикою.

3. Поезія Т.Шевченка періоду заслання.

4. Творчість Л.Глібова для дітей.

№2

1. Періодика і альманахи перших десятиліть ХІХ ст. Роль Харківського університету у розвитку освіти й культури в Україні в перші десятиліття ХІХ ст.

2. «Сердешна Оксана»: зміст, особливості характеристик персонажів. Оцінка твору Т.Шевченком.

3. «Руська трійця» і початок розвитку нової української літератури в Галичині. Альманах «Русалка Дністровая».

4. І.Франко про Т.Шевченка.

№3

1. Просвітительський реалізм ― головний напрям нової української літератури перед шевченківської доби.

2. Левко Боровиковський. Тематика і проблематика творчості.

3. Життєвий шлях Т.Шевченка. Перша подорож на Україну.

4. Співомовки С.Руданського.

 

№4

1. Життєвий і творчий шлях І.Котляревського. Роль письменника у розвитку нової української літератури.

2. «Козир-дівка». Аналіз твору. Що спільного в образі Ївги і Наталки Полтавки?

3. Другий приїзд Шевченка в Україну. Які живописні і поетичні твори виконані на тогочасній Полтавщині?

4. Пісенна і громадянська лірика Степана Руданського.

№5

1. «Енеїда»І.Котляревського: жанр, композиція, державотворчий зміст. Оцінка критикою.

2. Боротьба Г.Квітки-Основ’яненка за становлення і розвиток нової української літератури і літературної мови.

3. Ідейно-художній аналіз поезії Т.Шевченка «Розрита могила».

4. П.Куліш: життя і творчість.

№6

1. «Салдацький патрет» як художнє явище і своєрідна декларація поглядів письменника.

2. Розвиток байки в українській літературі першої половини ХІХ ст.

3. Погляди Шевченка на історію. Ранні історичні твори поета («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гамалія»).

4. Поетична творчість П.Куліша. Збірка поезій «Досвідки».

№7

1. «Сватання на Гончарівці» Г.Квітки-Основ’яненка.

2. Творчість Є.Гребінки-поета. Аналіз поезії «Українська мелодія».

3. Поема Т.Шевченка «Гайдамаки»: джерела, жанр, композиція, характеристика образів. Критика про поему.

4. Рекрутська поезія Ю.Федьковича («Нічліг», «У Вероні», «Дезертир» та ін.).

№8

1. Ідейно-художній аналіз повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма».

2. Байки П.Гулака-Артемовського.

3. Балади Т.Шевченка «Причинна», «Тополя», «Утоплена».

4. Роман О.Стороженка «Марко Проклятий»: особливості використання фольклорно-міфологічних, історичних джерел, реалістично-побутового письма; композиція твору.

№9

1. «Маруся»: жанр твору, композиція, характер зображення картин людського життя.

2. Романтична проза Є.Гребінки.

3. Поема Т.Шевченка «Сон»: джерела, композиція,, манера розповіді, сатиричний пафос. Зміст статті І.Франка «Темне царство».

4. Олекса Стороженко: постать письменника в літературному процесі.

№10

1. Характеристика гумористичних оповідань Г.Квітки-Основ’яненка «Мертвецький великдень», «От тобі й скарб», «На пущання ― як зав’язано», «Підбрехач», «Пархімове снідання».

2. Ідейно-художній аналіз байки Є.Гребінки «Ведмежий суд».

3. Особливості, жанрово-тематичне багатство романтичної поезії 30-40-х років ХІХ ст. Аналіз поезії М.Петренка «Небо».

4. Творчість Т.Шевченка періоду «трьох літ».

№11

1. Що таке романтизм? Які основні його властивості?

2. Амвросій Метлинський: особливості творчості.

3. Микола Костомаров: жанри, мотиви і образи збірок «Українські балади», «Вітка».

4. «Невольнича» лірика Т.Шевченка. Цикл « В казематі».

№12

1. Поема Т.Шевченка «Кавказ»: джерела, місце і час написання, проблематика. І.Франко про поему.

2. Історико-романтична драматургія. Драма М.Костомарова «Сава Чалий».

3. Марко Вовчок: життя і творчість.

4. Аналіз повісті Ю.Федьковича «Три як рідні брати».

№13

1. Якими є найважливіші віхи і події 40-60-х років ХІХ ст.? Яким чинниками відзначався його загальноукраїнський характер?

2. Художня спадщина Маркіяна Шашкевича. Аналіз статті І.Франка «М.Шашкевич і галицько-руська література».

3. «Неофіти» Т.Шевченка: джерела, проблематика, манера письма.

4. Поеми Ю.Федьковича «Лук’ян Кобилиця» і «Довбуш». Історія і легенда у творі. Оцінка критикою.

№14

1. Літературно-критична думка 40-60-х років ХІХ ст. Літературно-критична діяльність П.Куліша, М.Костомарова, О.Кониського.

2. Внесок М.Шашкевича у вітчизняну культуру. Розкрити зміст статті І.Франка « Відродження в Галичині до 1848 року».

3. М.Костомаров М. «Чернігівка».

4. Творчість Т.Шевченка періоду «трьох літ».

№15

1. Поема Т.Шевченка «І мертвим, і живим …»: ідейно-художній аналіз.

2. «Народні оповідання» Марка Вовчка: проблематика, образи, манера оповіді. Оцінка критикою.

3. Байки Л.Глібова першого періоду творчості («Вовк та Ягня», «Щука»).

4. Юрій Федькович: життя і творчість.

 

№16

1. Ідейно-художній аналіз поеми Т.Шевченка «Великий льох».

2. Ідейно-художній аналіз оповідання Марка Вовчка «Максим Гримач».

3. Творчість Л.Глібова другого періоду творчості.

4. Роман П.Куліша «Чорна рада»: жанр. Проблематика, творча манера, історія і вимисел у творі; зв’язок із європейською історичною романістикою.

№17

1. Драматургія Т.Шевченка. Ідейно-художній зміст драми «Назар Стодоля».

2. «Інститутка»: жанр, композиція, проблематика, особливості змалювання образів.

3. Ідейно-художній аналіз оповідання П.Куліша «Орися».

4. Народне життя в оповіданнях Ю.Федьковича.(«Люба-згуба», «Серце не навчити», «Сафат Зінич»).

№18

1. Життя і творчість Т.Шевченка 1857-1961 рр.

2. «Повість-казка «Кармелюк» Марка Вовчка. Історично-фольклорна основа. Манера змалювання дійсності. Оцінка критикою.

3. Роман А.Свидницького «Люборацькі»: історія написання і публікації, життєві джерела, проблематика, характеристика образів.

4. Вклад П.Куліша в українську культуру.

 


Читайте також:

  1. IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
  2. А а) робітники
  3. А) Заробітна плата її форми та системи.
  4. А) Заробітна плата, її форми та системи.
  5. Автоматизація проектних робіт
  6. АЛОМОРФИ І ВАРІАНТИ МОРФЕМ
  7. Альтернативні варіанти виробництва при повній зайнятості ресурсів
  8. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  9. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  10. Аналіз продуктивності праці й заробітної плати
  11. Аналіз сучасного стану зайнятості і безробіття в Україні.
  12. Аналіз фонду заробітної плати.




Переглядів: 736

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЭТАПЫ ПРОВЕДЕНИЯ ПАТЕНТНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.