МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТЗМІСТОВЕ ТА ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОТОЧНОГО ТА МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
З курсу « ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ» (перша половина ХІХ століття)
Розробник: кандидат філологічних наук, доцент Н. І. ЗІНЧЕНКО
Полтава, 2013 р. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Навчальним планом Міністерства освіти і науки України передбачено вивчення курсу «Історія української літератури» (перша половина ХІХ століття) на філологічних факультетах педагогічних університетів. У курсі висвітлюється важливий період у духовному житті українського народу ― становлення нової національної культури впродовж перших десятиріч ХІХ ст. Характерні тенденції літературного процесу цього часу з’ясовуються в контексті історії України, пробудження національної свідомості українців. При вивченні курсу історії української літератури студенти мають засвоїти і розуміти характерні особливості історичної епохи, які зумовлювали своєрідність літературного процесу, основні етапи життєвого і творчого шляху класиків нової української літератури. Студенти мають набути знання про ідейно-тематичну основу, головні події та систему образів вивчених творів, поняття про типові характери, особливості індивідуального стилю письменників. У процесі вивчення курсу «Історія української літератури» (перша половина ХІХ ст.) студенти заочної форми навчання факультету філології та журналістики мають самостійно виконувати контрольні роботи, у яких потрібно: · показати знання тексту художнього твору; · аналізувати художній твір, з’ясовувати його жанрову специфіку, особливості композиції, прийоми творення образів, своєрідність мови і стилю; · виявляти роль героя в розкритті ідейного змісту твору, авторську оцінку героя і водночас обґрунтовувати свою думку про твір та героїв; · зіставляти два-три літературні твори, близькі за тематикою та образами-персонажами, визначати у них спільне та робити відповідні висновки; · з’ясовувати взаємозв’язок світогляду й творчості письменника на основі вивчених творів.
Контрольні роботи виконувати в текстовому або електронному варіанті. Подати для перевірки у міжсесійний період.
ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ №1 1. Становлення нової української літератури. Періодизація нової української літератури. 2. «Наталка Полтавка»: аналіз твору. Народна мораль у п’єсі. Оцінка критикою. 3. Поезія Т.Шевченка періоду заслання. 4. Творчість Л.Глібова для дітей. №2 1. Періодика і альманахи перших десятиліть ХІХ ст. Роль Харківського університету у розвитку освіти й культури в Україні в перші десятиліття ХІХ ст. 2. «Сердешна Оксана»: зміст, особливості характеристик персонажів. Оцінка твору Т.Шевченком. 3. «Руська трійця» і початок розвитку нової української літератури в Галичині. Альманах «Русалка Дністровая». 4. І.Франко про Т.Шевченка. №3 1. Просвітительський реалізм ― головний напрям нової української літератури перед шевченківської доби. 2. Левко Боровиковський. Тематика і проблематика творчості. 3. Життєвий шлях Т.Шевченка. Перша подорож на Україну. 4. Співомовки С.Руданського.
№4 1. Життєвий і творчий шлях І.Котляревського. Роль письменника у розвитку нової української літератури. 2. «Козир-дівка». Аналіз твору. Що спільного в образі Ївги і Наталки Полтавки? 3. Другий приїзд Шевченка в Україну. Які живописні і поетичні твори виконані на тогочасній Полтавщині? 4. Пісенна і громадянська лірика Степана Руданського. №5 1. «Енеїда»І.Котляревського: жанр, композиція, державотворчий зміст. Оцінка критикою. 2. Боротьба Г.Квітки-Основ’яненка за становлення і розвиток нової української літератури і літературної мови. 3. Ідейно-художній аналіз поезії Т.Шевченка «Розрита могила». 4. П.Куліш: життя і творчість. №6 1. «Салдацький патрет» як художнє явище і своєрідна декларація поглядів письменника. 2. Розвиток байки в українській літературі першої половини ХІХ ст. 3. Погляди Шевченка на історію. Ранні історичні твори поета («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гамалія»). 4. Поетична творчість П.Куліша. Збірка поезій «Досвідки». №7 1. «Сватання на Гончарівці» Г.Квітки-Основ’яненка. 2. Творчість Є.Гребінки-поета. Аналіз поезії «Українська мелодія». 3. Поема Т.Шевченка «Гайдамаки»: джерела, жанр, композиція, характеристика образів. Критика про поему. 4. Рекрутська поезія Ю.Федьковича («Нічліг», «У Вероні», «Дезертир» та ін.). №8 1. Ідейно-художній аналіз повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма». 2. Байки П.Гулака-Артемовського. 3. Балади Т.Шевченка «Причинна», «Тополя», «Утоплена». 4. Роман О.Стороженка «Марко Проклятий»: особливості використання фольклорно-міфологічних, історичних джерел, реалістично-побутового письма; композиція твору. №9 1. «Маруся»: жанр твору, композиція, характер зображення картин людського життя. 2. Романтична проза Є.Гребінки. 3. Поема Т.Шевченка «Сон»: джерела, композиція,, манера розповіді, сатиричний пафос. Зміст статті І.Франка «Темне царство». 4. Олекса Стороженко: постать письменника в літературному процесі. №10 1. Характеристика гумористичних оповідань Г.Квітки-Основ’яненка «Мертвецький великдень», «От тобі й скарб», «На пущання ― як зав’язано», «Підбрехач», «Пархімове снідання». 2. Ідейно-художній аналіз байки Є.Гребінки «Ведмежий суд». 3. Особливості, жанрово-тематичне багатство романтичної поезії 30-40-х років ХІХ ст. Аналіз поезії М.Петренка «Небо». 4. Творчість Т.Шевченка періоду «трьох літ». №11 1. Що таке романтизм? Які основні його властивості? 2. Амвросій Метлинський: особливості творчості. 3. Микола Костомаров: жанри, мотиви і образи збірок «Українські балади», «Вітка». 4. «Невольнича» лірика Т.Шевченка. Цикл « В казематі». №12 1. Поема Т.Шевченка «Кавказ»: джерела, місце і час написання, проблематика. І.Франко про поему. 2. Історико-романтична драматургія. Драма М.Костомарова «Сава Чалий». 3. Марко Вовчок: життя і творчість. 4. Аналіз повісті Ю.Федьковича «Три як рідні брати». №13 1. Якими є найважливіші віхи і події 40-60-х років ХІХ ст.? Яким чинниками відзначався його загальноукраїнський характер? 2. Художня спадщина Маркіяна Шашкевича. Аналіз статті І.Франка «М.Шашкевич і галицько-руська література». 3. «Неофіти» Т.Шевченка: джерела, проблематика, манера письма. 4. Поеми Ю.Федьковича «Лук’ян Кобилиця» і «Довбуш». Історія і легенда у творі. Оцінка критикою. №14 1. Літературно-критична думка 40-60-х років ХІХ ст. Літературно-критична діяльність П.Куліша, М.Костомарова, О.Кониського. 2. Внесок М.Шашкевича у вітчизняну культуру. Розкрити зміст статті І.Франка « Відродження в Галичині до 1848 року». 3. М.Костомаров М. «Чернігівка». 4. Творчість Т.Шевченка періоду «трьох літ». №15 1. Поема Т.Шевченка «І мертвим, і живим …»: ідейно-художній аналіз. 2. «Народні оповідання» Марка Вовчка: проблематика, образи, манера оповіді. Оцінка критикою. 3. Байки Л.Глібова першого періоду творчості («Вовк та Ягня», «Щука»). 4. Юрій Федькович: життя і творчість.
№16 1. Ідейно-художній аналіз поеми Т.Шевченка «Великий льох». 2. Ідейно-художній аналіз оповідання Марка Вовчка «Максим Гримач». 3. Творчість Л.Глібова другого періоду творчості. 4. Роман П.Куліша «Чорна рада»: жанр. Проблематика, творча манера, історія і вимисел у творі; зв’язок із європейською історичною романістикою. №17 1. Драматургія Т.Шевченка. Ідейно-художній зміст драми «Назар Стодоля». 2. «Інститутка»: жанр, композиція, проблематика, особливості змалювання образів. 3. Ідейно-художній аналіз оповідання П.Куліша «Орися». 4. Народне життя в оповіданнях Ю.Федьковича.(«Люба-згуба», «Серце не навчити», «Сафат Зінич»). №18 1. Життя і творчість Т.Шевченка 1857-1961 рр. 2. «Повість-казка «Кармелюк» Марка Вовчка. Історично-фольклорна основа. Манера змалювання дійсності. Оцінка критикою. 3. Роман А.Свидницького «Люборацькі»: історія написання і публікації, життєві джерела, проблематика, характеристика образів. 4. Вклад П.Куліша в українську культуру.
Читайте також:
|
||||||||
|