МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТЗМІСТОВЕ ТА ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОТОЧНОГО ТА МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
З курсу « ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ» (перша половина ХІХ століття)
Розробник: кандидат філологічних наук, доцент Н. І. ЗІНЧЕНКО
Полтава, 2013 р. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Навчальним планом Міністерства освіти і науки України передбачено вивчення курсу «Історія української літератури» (перша половина ХІХ століття) на філологічних факультетах педагогічних університетів. У курсі висвітлюється важливий період у духовному житті українського народу ― становлення нової національної культури впродовж перших десятиріч ХІХ ст. Характерні тенденції літературного процесу цього часу з’ясовуються в контексті історії України, пробудження національної свідомості українців. При вивченні курсу історії української літератури студенти мають засвоїти і розуміти характерні особливості історичної епохи, які зумовлювали своєрідність літературного процесу, основні етапи життєвого і творчого шляху класиків нової української літератури. Студенти мають набути знання про ідейно-тематичну основу, головні події та систему образів вивчених творів, поняття про типові характери, особливості індивідуального стилю письменників. У процесі вивчення курсу «Історія української літератури» (перша половина ХІХ ст.) студенти заочної форми навчання факультету філології та журналістики мають самостійно виконувати контрольні роботи, у яких потрібно: · показати знання тексту художнього твору; · аналізувати художній твір, з’ясовувати його жанрову специфіку, особливості композиції, прийоми творення образів, своєрідність мови і стилю; · виявляти роль героя в розкритті ідейного змісту твору, авторську оцінку героя і водночас обґрунтовувати свою думку про твір та героїв; · зіставляти два-три літературні твори, близькі за тематикою та образами-персонажами, визначати у них спільне та робити відповідні висновки; · з’ясовувати взаємозв’язок світогляду й творчості письменника на основі вивчених творів.
Контрольні роботи виконувати в текстовому або електронному варіанті. Подати для перевірки у міжсесійний період.
ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ №1 1. Становлення нової української літератури. Періодизація нової української літератури. 2. «Наталка Полтавка»: аналіз твору. Народна мораль у п’єсі. Оцінка критикою. 3. Поезія Т.Шевченка періоду заслання. 4. Творчість Л.Глібова для дітей. №2 1. Періодика і альманахи перших десятиліть ХІХ ст. Роль Харківського університету у розвитку освіти й культури в Україні в перші десятиліття ХІХ ст. 2. «Сердешна Оксана»: зміст, особливості характеристик персонажів. Оцінка твору Т.Шевченком. 3. «Руська трійця» і початок розвитку нової української літератури в Галичині. Альманах «Русалка Дністровая». 4. І.Франко про Т.Шевченка. №3 1. Просвітительський реалізм ― головний напрям нової української літератури перед шевченківської доби. 2. Левко Боровиковський. Тематика і проблематика творчості. 3. Життєвий шлях Т.Шевченка. Перша подорож на Україну. 4. Співомовки С.Руданського.
№4 1. Життєвий і творчий шлях І.Котляревського. Роль письменника у розвитку нової української літератури. 2. «Козир-дівка». Аналіз твору. Що спільного в образі Ївги і Наталки Полтавки? 3. Другий приїзд Шевченка в Україну. Які живописні і поетичні твори виконані на тогочасній Полтавщині? 4. Пісенна і громадянська лірика Степана Руданського. №5 1. «Енеїда»І.Котляревського: жанр, композиція, державотворчий зміст. Оцінка критикою. 2. Боротьба Г.Квітки-Основ’яненка за становлення і розвиток нової української літератури і літературної мови. 3. Ідейно-художній аналіз поезії Т.Шевченка «Розрита могила». 4. П.Куліш: життя і творчість. №6 1. «Салдацький патрет» як художнє явище і своєрідна декларація поглядів письменника. 2. Розвиток байки в українській літературі першої половини ХІХ ст. 3. Погляди Шевченка на історію. Ранні історичні твори поета («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гамалія»). 4. Поетична творчість П.Куліша. Збірка поезій «Досвідки». №7 1. «Сватання на Гончарівці» Г.Квітки-Основ’яненка. 2. Творчість Є.Гребінки-поета. Аналіз поезії «Українська мелодія». 3. Поема Т.Шевченка «Гайдамаки»: джерела, жанр, композиція, характеристика образів. Критика про поему. 4. Рекрутська поезія Ю.Федьковича («Нічліг», «У Вероні», «Дезертир» та ін.). №8 1. Ідейно-художній аналіз повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма». 2. Байки П.Гулака-Артемовського. 3. Балади Т.Шевченка «Причинна», «Тополя», «Утоплена». 4. Роман О.Стороженка «Марко Проклятий»: особливості використання фольклорно-міфологічних, історичних джерел, реалістично-побутового письма; композиція твору. №9 1. «Маруся»: жанр твору, композиція, характер зображення картин людського життя. 2. Романтична проза Є.Гребінки. 3. Поема Т.Шевченка «Сон»: джерела, композиція,, манера розповіді, сатиричний пафос. Зміст статті І.Франка «Темне царство». 4. Олекса Стороженко: постать письменника в літературному процесі. №10 1. Характеристика гумористичних оповідань Г.Квітки-Основ’яненка «Мертвецький великдень», «От тобі й скарб», «На пущання ― як зав’язано», «Підбрехач», «Пархімове снідання». 2. Ідейно-художній аналіз байки Є.Гребінки «Ведмежий суд». 3. Особливості, жанрово-тематичне багатство романтичної поезії 30-40-х років ХІХ ст. Аналіз поезії М.Петренка «Небо». 4. Творчість Т.Шевченка періоду «трьох літ». №11 1. Що таке романтизм? Які основні його властивості? 2. Амвросій Метлинський: особливості творчості. 3. Микола Костомаров: жанри, мотиви і образи збірок «Українські балади», «Вітка». 4. «Невольнича» лірика Т.Шевченка. Цикл « В казематі». №12 1. Поема Т.Шевченка «Кавказ»: джерела, місце і час написання, проблематика. І.Франко про поему. 2. Історико-романтична драматургія. Драма М.Костомарова «Сава Чалий». 3. Марко Вовчок: життя і творчість. 4. Аналіз повісті Ю.Федьковича «Три як рідні брати». №13 1. Якими є найважливіші віхи і події 40-60-х років ХІХ ст.? Яким чинниками відзначався його загальноукраїнський характер? 2. Художня спадщина Маркіяна Шашкевича. Аналіз статті І.Франка «М.Шашкевич і галицько-руська література». 3. «Неофіти» Т.Шевченка: джерела, проблематика, манера письма. 4. Поеми Ю.Федьковича «Лук’ян Кобилиця» і «Довбуш». Історія і легенда у творі. Оцінка критикою. №14 1. Літературно-критична думка 40-60-х років ХІХ ст. Літературно-критична діяльність П.Куліша, М.Костомарова, О.Кониського. 2. Внесок М.Шашкевича у вітчизняну культуру. Розкрити зміст статті І.Франка « Відродження в Галичині до 1848 року». 3. М.Костомаров М. «Чернігівка». 4. Творчість Т.Шевченка періоду «трьох літ». №15 1. Поема Т.Шевченка «І мертвим, і живим …»: ідейно-художній аналіз. 2. «Народні оповідання» Марка Вовчка: проблематика, образи, манера оповіді. Оцінка критикою. 3. Байки Л.Глібова першого періоду творчості («Вовк та Ягня», «Щука»). 4. Юрій Федькович: життя і творчість.
№16 1. Ідейно-художній аналіз поеми Т.Шевченка «Великий льох». 2. Ідейно-художній аналіз оповідання Марка Вовчка «Максим Гримач». 3. Творчість Л.Глібова другого періоду творчості. 4. Роман П.Куліша «Чорна рада»: жанр. Проблематика, творча манера, історія і вимисел у творі; зв’язок із європейською історичною романістикою. №17 1. Драматургія Т.Шевченка. Ідейно-художній зміст драми «Назар Стодоля». 2. «Інститутка»: жанр, композиція, проблематика, особливості змалювання образів. 3. Ідейно-художній аналіз оповідання П.Куліша «Орися». 4. Народне життя в оповіданнях Ю.Федьковича.(«Люба-згуба», «Серце не навчити», «Сафат Зінич»). №18 1. Життя і творчість Т.Шевченка 1857-1961 рр. 2. «Повість-казка «Кармелюк» Марка Вовчка. Історично-фольклорна основа. Манера змалювання дійсності. Оцінка критикою. 3. Роман А.Свидницького «Люборацькі»: історія написання і публікації, життєві джерела, проблематика, характеристика образів. 4. Вклад П.Куліша в українську культуру.
Читайте також:
|
||||||||
|