Цілі і задачі стратегії підвищення якості продукції . Особливості розробки в сучасних умовах.
Підвищення якості продукції - невід'ємна складова частина стратегії підприємства, необхідна умова підвищення ефективності виробництва і збільшення суми прибутку.
Якість продукції - найважливіший показник діяльності підприємства. Підвищення якості продукції - одне з найважливіших засобів конкурентної боротьби, завоювання і утримання позицій на ринку. Завдання технічної політики підприємства полягає у прискоренні створення нових прогресивних виробів, що відповідають за своїми техніко-економічними параметрами поточним і потенційним вимогам споживачів.
Під якістю продукції розуміють новизну, технічний рівень, відсутність дефектів, надійність і довговічність в експлуатації.
Вся продукція підрозділяється на чотири групи, належність до кожної з яких визначає рівень якості:
- Вищий;
- Конкурентоспроможний;
- Знижений;
- Низький (неконкурентоспроможний).
Продукція вищої якості перевершує за своїми техніко-економічними показниками аналогічні товари-конкуренти. Як правило, це принципово нова продукція.
Конкурентоспроможна продукція в основному відповідає високому рівню якості, але може мати середній рівень якості серед аналогічних товарів на ринку. Конкурентоспроможність такої продукції досягається за рахунок більш ефективних маркетингових заходів щодо реклами, а стимулювання продажів буде залежати від наступних факторів: ціноутворення, гарантійного обслуговування, реклами, вибору каналів збуту і т.д.
При розробці стратегії підвищення якості товару слід враховувати мінливість показників якості в динаміці. Фірмам, які прагнуть вийти в лідери, рекомендується при формуванні стратегії розвитку застосовувати випереджальну базу порівняння, орієнтовану на конкурентоспроможність об'єкта в момент виходу з ним на ринок. Важливим елементом зворотного зв'язку в реалізації стратегії підвищення якості товарів є їх сертифікація. Необхідно активізувати роботу зі створення нових вітчизняних випробувальних та сертифікаційних центрів, рекламі сертифікованих товарів.