Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Референдум як найважливіша форма народовладдя

Народовладдя в Україні реалізується у формі прямої і представницької демократії. Референдум — найважливіша форма прямого народовладдя, спосіб ухвалення громадянами України шляхом голосування законів України, інших рішень з найважливіших питань загальнодержавного і місцевого значення.

Існують наступні види референдумів:

1. Всеукраїнський;

2. Референдуми Автономної Республіки Крим;

3. Місцеві (в межах адміністративно-територіальних одиниць).

По юридичній силі розрізняються звичайні референдуми і консультативні (дорадчі).

Закони і інші рішення, прийняті всеукраїнським референдумом, мають вищу юридичну силу по відношенню до законодавчих актів Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, нормативних актів Президента України, Кабінету Міністрів України, урядів Автономної Республіки Крим, підзаконних актів міністерств і відомств України, рішень місцевих Рад. Рішення, прийняті місцевим референдумом, мають вищу юридичну силу по відношенню до рішень Рад народних депутатів, на території яких він проводиться. Результати консультативного референдуму (дорадчого опиту) громадян розглядаються і враховуються при ухваленні рішень відповідними державними органами.

Новий всеукраїнський референдум з питань, що раніше виносяться на референдум, може бути проведений не раніше, чим через 5 років а місцевий референдум — не раніше, чим через рік з дня проведення попереднього референдуму з цих же питань.

Предметом всеукраїнського референдуму можуть бути питання затвердження Конституції України, її окремих положень, внесення в Конституцію змін і доповнень; ухвалення, відміна або зміна законів України або їх окремих положень; ухвалення рішень, що визначають основний зміст Конституції України і інших правових актів. Виключно всеукраїнським референдумом розв'язується питання про реалізацію права народу України на самовизначення і входження України в державні федеральні і конфедеративні утворення або вихід з них. На всеукраїнський референдум не виносяться питання, віднесені законодавством України до ведення органів суду і прокуратури, питання амністії і помилування і т.д.

На місцеві референдуми можуть виноситися питання, віднесені законодавством України до ведення місцевого самоврядування, а також питання дострокового припинення повноважень відповідної місцевої Ради і його голови. Виключно місцевим референдумом розв'язуються питання про найменування або перейменування сільрад, селищ, міст, районів, областей, питання про об'єднання в одну однойменних адміністративно-територіальних одиниць, що іменують загальний адміністративний центр.


Читайте також:

  1. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  2. III. Дієслова, що в дужках, поставте у нижчевказаних граматичних формах. Перекладіть речення.
  3. III.4 Форматування тексту.
  4. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  5. IV. Виклад інформаційного матеріалу
  6. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  7. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  8. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  9. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  10. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  11. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  12. Y.2. ФОРМАЦИОННАЯ КОНЦЕПЦИЯ ОБЩЕСТВЕННОГО




Переглядів: 472

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конституційний процес в Україні | Принципи правового статусу особи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.