Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правовий статус іноземців в Україні

У будь-якій державі постійно або тимчасово знаходяться або проживають громадяни інших держав. Їх правове положення визначається національним законодавством і міжнародним правом. Згідно Закону України від 4 лютого 1994 р. «Про правовий статус іноземців» іноземцями визнаються особи, які належать до громадянства іноземних держав і не є громадянами України, і особи без громадянства - особи, які не належить до громадянства якої-небудь держави.

У світовій практиці існують два правові режими іноземців: національний і спеціальний. Національний режим — це надання іноземцям прав, значною мірою рівний правам власних громадян. Проте повного рівняння, як правило, не буває, оскільки іноземці обмежені в політичних правах. Спеціальний режим — це надання іноземцям прав і покладання на них обов'язків, спеціально встановлених законодавством.

У загальному виді основи правового статусу іноземців в Україні містяться в ст. 26 Конституції України, згідно з якою іноземці і особи без громадянства, що знаходяться на території України на законних підставах користуються тими ж правами і свободами, а також несуть ті ж обов'язки, що і громадяни України, якщо іншене передбачене Конституцією України, законами або міжнародними договорами України.

У основі правового статусу іноземців лежить принцип рівності: іноземці є рівними перед законом незалежно від походження, соціального і майнового положення, расової і національної приналежності, підлоги, мови, відношення до релігії, роду і характеру занять, інших обставин. Здійснення іноземцями своїх прав і свобод не повинне заподіювати шкоду національним інтересам України, правам, свободам і законним інтересам її громадян і інших осіб, що проживають в Україні. Іноземці зобов'язані поважати і дотримувати Конституцію і закони України, поважати традиції і звичаї народу України.

Іноземці мають наступні право: право на інвестиційну діяльність, право на трудову діяльність, право на відпочинок, право на охорону здоров'я, право на соціальний захист, право нажитло, майнові і особисті немайнові права, право на освіту, право на користування досягненнями культури, право на участь в об'єднаннях громадян, право на свободу совісті Інші права. Іноземці не можуть бути членами політичних партій України, обирати і обиратися в органи державної влади і місцевого самоврядування, брати участь в референдумах. Вони звільнені від проходження служби в Озброєних Силах України і інших військових формуваннях, утворених згідно законодавству України. Для іноземців передбачений особливий порядок пересування по території України і вибору місця мешкання. Обмеження свободи пересування і вибору місця проживання допускаються, якщо це необхідно для забезпечення державної безпеки України, правоохорони суспільного і здоров'я, захисту прав і законних інтересів її громадян і інших осіб, що проживають в Україні.

Закон України «Про правовий статус іноземців» встановлює порядок в'їзду до України і виїзду іноземців з України.

Так, в'їзд до України іноземцю не дозволяється:

на користь забезпечення безпеки України і правоохорони суспільного;

якщо це необхідно для охорони здоров'я, захисту прав і законних інтересів громадян України і інших осіб, що проживають в Україні;

якщо при збудженні клопотання про в'їзд до України він надав про себе свідомо помилкові відомості або підроблені документи;

якщо його національний паспорт або документ, його замінюючий, віза підроблені, зіпсовані або не відповідають встановленому зразку або належать іншій особі; якщо він в пункті пропуску через державний кордон України порушив правила перетини державного кордону України, митні правила, сани тарні норми або правила або не виконав законних вимог посадовців Прикордонних військ України, митниць і інших органів, що здійснюють контроль на державному кордоні; якщо встановлені факти порушення їм законодавства України під час попереднього перебування в Україні.

Виїзд з України іноземцю не дозволяється, якщо: відносно нього ведеться дізнання або попереднє слідство або кримінальна справа розглядається судом (до закінчення виробництва у справі); він засуджений за скоєння злочину (до від'їзду покарання або звільнення від покарання); його виїзд суперечить інтересам забезпечення безпеки України (до припинення обставин, які перешкоджають виїзду). Виїзд іноземця може бути відкладений до виконання їм майнових зобов'язань перед фізичними і юридичними особами в Україні.

Іноземці, які скоїли злочини, адміністративні або інші правопорушення, несуть відповідальність на загальних підставах. Іноземцю, що порушив законодавство України, якщо ці порушення не передбачають адміністративної або кримінальної відповідальності, може бути скорочений визначений йому термін перебування в Україні. Іноземець, що скоїв злочин або адміністративне правопорушення, після від'їзду призначеного йому покарання або виконання адміністративного стягнення може бути видворений за межі України. Крім того, підставами видворення іноземця за межі України є наступні випадки: якщо дії іноземця грубо порушують законодавство про статус іноземців, або суперечать інтересам забезпечення безпеки України або правоохорони суспільного, або якщо це необхідно для охорони здоров'я, захисту прав і законних інтересів громадян України.

Положення Закону «Про правовий статус іноземців» не стосуються встановлених законодавством України і міжнародними договорами України привілеїв і імунітету, який наданий співробітникам дипломатичних представництв і працівникам консульських установ іноземних держав в Україні.


Читайте також:

  1. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  2. Авангард в Україні
  3. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  4. Автономія в Україні. Конституційно-правовий статус Автономної Республіки Крим
  5. Аграрна реформа в Україні
  6. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  7. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. Адміністративне судочинство в Україні
  11. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  12. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності




Переглядів: 550

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст основних прав, свобод і обов'язків людини і громадянина | Правовий статус засобів масової інформації в Україні і право громадян на інформацію

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.