МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||
Приклад.Система “Амадеус”. Amadeus Global Travel Distribution — це багатофункціональна, розгалужена система бронювання і резервування, в яку входять: - більш 38 тис. туристичних агентств за допомогою 108 тис.терміналів; - 430 авіакомпаній з 60 тис. терміналів; - 35 тис. готелів і інших засобів розміщення; - 55 фірм по оренді автомобілів і ін. “Амадеус” має інформацію про місця на рейси міжнародних авіакомпаній, оренді автомобілів, бронюванні місць у готелях. “Амадеус” ідеально підходить для планування подорожей і пов'язаних з відпочинком послуг в усьому світі. Вона пропонує ресурси, що охоплюють усі культурні заходи, які заслуговують уваги, що відбуваються в даній країні, що дозволяє запропонувати своїм клієнтам самий повний вибір з послуг. Спектр послуг забезпечує можливість вибору послуг більш 1000 туроператорів по усьому світі, можливість бронювання залізничних послуг по Європі, засобів морського транспорту, квитків у театри і на концерти майже по всій Європі, а також страхування через вітчизняні страхові компанії клієнтів, що відправляються в ділові і туристичні поїздки. Можливості Internet у даний час використовуються в туристичній галузі в наступних формах: - комунікації й ефективний зв'язок; - реклама і просування туристського продукту; - маркетингові дослідження; - електронна презентація фірми і її туристського продукту; - туристських виставок, ярмарків; - використання систем бронювання і резервування; - самостійне формування туру і придбання туристської путівки (ваучера); - використання електронних каталогів туристського продукту по країнах і напрямках; - одержання країнознавчої інформації, оперативного прогнозу погоди в різних країнах світу, розкладу руху різних видів транспорту; - одержання оперативної інформації з тарифів і цін для готелів, ресторанів, різних перевізників і інших туристських послуг; - використання мережі Internet для взаєморозрахунків; - створення віртуального туристського офісу й ін. Для оцінювання сильних та слабких сторін фірми у сфері досліджень і розробок часто використовують такі запитання: · Чи використовуються у виробництві турпродуктів ліцензії, «ноу-хау»? · Чи використовується інноваційний потенціал виробниками тур послуг (сучасна авіа,авто техніка, оснащення готельних номерів, Інтернет-зв'язок і т.п.). 5. Фінанси. У кінцевому підсумку сильні та слабкі сторони фірми в ринковій та виробничих сферах щодо персоналу, досліджень і розробок позначаються на фінансових показниках. Інакше кажучи, саме фінансовий аналіз дає точне уявлення про прибутковість та ефективність роботи турфірми. Порівнюючи результати такого аналізу з показниками діяльності аналогічних фірм, можна визначити: · Можливості скорочення накладних витрат, витрат на послуги виробників турпослуг, оплату праці. · Рівень (високий, помірний, низький) витрат на виробництво та реалізацію турпродуку. · Швидкість оборотності усієї сукупності оборотних коштів ТП. · Рівень ліквідності активів фірми тощо. практично для аналізу та оцінки сильних і слабких сторін фірми часто використовується форма балансу (табл. 7.5). Актив балансу становлять унікальні, специфічні, особливі якості фірми, згруповані за функціональними видами діяльності й ресурсами. До пасивів балансу з максимальною об’єктивністю мають бути включені внутрішні фактори, що обмежують конкурентоспроможність фірми. Такий поділ допомагає визначити: 1) зони, що потребують особливої уваги (слабкі сторони); 2) зони, на які може спиратися бізнес у процесі розробки стратегії (сильні сторони). Процес оцінки загального становища завершується порівняльним SWOT-аналізом. SWOT — це абревіатурне скорочення чотирьох англійських слів: S — strength — сила; W — weakness — слабкість; O — opportunities — можливості; T — treats — загрози.
Таблиця 7.5 Баланс сильних та слабких сторін ТП
SWOT-аналіз підприємства (Strength, Weakness, Opportunity, Threat). SWOT-аналіз проводиться методом факторного аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства. Сильні сторони фірми: 1. Наявність необхідних фінансових ресурсів. 2. Уміння професійно вести конкурентну боротьбу. 3. Статус визнаного лідера. 4. Повне використання технологічного та маркетингового ефекту масштабу. 5. Наявність власних технологій і стандартів. 6. Відносно низькі витрати. 7. Ефективна реклама. 8. Надійний і професійний менеджмент. 9. Ефективні виробничі потужності. 10. Наявність потреби в послугах фірми на споживчому ринку. Слабкі сторони фірми: 1. Відсутність чіткої стратегії. 2. Застарілі виробничі потужності. 3. Низька прибутковість. 4. Відсутність навичок і професіоналізму у працівників підприємства. 5. Суперечності між елементами корпоративної культури з боку різних відділів. 6. Відставання в науково-дослідних розробках. 7. Вузька продуктова лінія. 8. Несприятливий імідж фірми на ринку. 9. Слабкі канали збуту. 10. Високі по відношенню до конкурентів витрати виробництва. 11. Відсутність фінансових і матеріальних ресурсів. Можливості фірми: 1. Обслуговування додаткових груп споживачів, вихід на новий ринок, розширення продуктової лінії. 2. Диверсифікація послуг, вертикальна і горизонтальна інтеграції. 3. Падіння торгових бар'єрів. 4. Благодушність конкурентів. 5. Збільшення темпів зростання ринку. Загрози фірмі: 1. Входження на ринок сильного конкурента. 2. Зростання продажів товарів-замінників. 3. Зниження темпів зростання ринку. 4. Несприятливі зміни в темпах зростання курсу валют. 5. Лобіювання. 6. Спад в економіці. 7. Зміни в смаках споживачів, 8. Несприятлива демографічна ситуація. практично для аналізу та оцінки сильних і слабких сторін фірми часто використовується форма балансу (табл. 7.6). Актив балансу становлять унікальні, специфічні, особливі якості фірми, згруповані за функціональними видами діяльності й ресурсами. До пасивів балансу з максимальною об’єктивністю мають бути включені внутрішні фактори, що обмежують конкурентоспроможність фірми. Найбільш сприятливі можливості відкриває поле "СІМ" (сила і можливості), яке дозволяє використовувати сильні сторони підприємства для того, щоб отримати віддачу від можливостей, які з'явилися у зовнішньому середовищі. Таблиця 7.6 Поле «СІМ» ТП
Поле "СЛУ" (слабкість і загрози) розкриває слабкість позицій підприємства і потенційних загрози. Поле "СЛЗ" підприємства
Резюме 1. Особливості розробки розділу Розділу: «Аналіз та оцінка внутрішнього стану туристичного підприємства: фінансово-економічні показники, SWOT-аналіз» полягають: а) у наявності конкретного переліку фінансових документів стандартної форми з єдиною методикою розрахунків відповідних показників; б) у наявності фінансових планів, що їх складено з перспективою на три роки з виокремленням щомісячних показників за перший рік і квартальних за інші два роки; в) у недопущенні розбіжностей з іншими розділами бізнес-плану; г) у доцільності опрацювання кількох сценаріїв розвитку подій з урахуванням консервативних припущень та повного економічного потенціалу започатковуваного бізнесу; д) у вміщенні достовірної інформації й точних фінансових розрахунків, а також пояснення відхилення фінансових показників від середньогалузевих у відповідній сфері бізнесу. 2. Внутрішній аналіз — це процес оцінки факторів, які піддаються управлінню та контролю, тобто факторів, що є наслідками діяльності чи бездіяльності самого підприємця. Головне завдання внутрішнього аналізу полягає у виявленні сильних та слабких сторін фірми. Що таке сильні сторони фірми? Найбільш серйозну проблему у будь-якому бізнесі становить конкуренція. Тому підприємці, як правило, шукають для своєї фірми такої ринкової ніші, де вона б мала певні переваги. Для цього фірмі потрібні особливі, унікальні, оригінальні, або принаймні якісь відмінні від конкурентів якості. Саме вони й становлять ті сильні сторони фірми, на які робиться ставка в бізнесі. Навпаки, слабкі сторони — це якості, котрих бракує фірмі у порівнянні з її конкурентами. Існує багато аспектів діяльності, що можуть визначати сильні сторони фірми. Для впорядкування процесу їх оцінювання в рамках внутрішнього аналізу виокремлюють такі функціональні види діяльності та ресурсів.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|