Види підприємницького поведінки в туризмі. Реакція конкурентів на зміну ринкової поведінки компанії
При дослідженні ринкової конкуренції враховуються також форми підприємницького поведінки (по Шумпеттеру). Підприємці умовно діляться на ініціативних (піонерів і спонтанно імітують) і консервативних (реагують під тиском і немобільних).
Підприємницький поведінка потрібно в обов'язковому порядку враховувати, оскільки необхідно знати реакцію конкурента на появу нового товару (послуги, готелі, бази відпочинку, нового маршруту).
Конкуренти реагують з великим ступенем ймовірності на зміни цін тоді, коли їх число невелике, мова йде про одне й те ж продукті, споживачі добре поінформовані про пропозицію всіх конкурентів.
Конкуренти можуть реагувати по-різному на кожне наступне зміна цін в залежності від своїх інтересів. Щоб її передбачити, необхідно вивчати фінансове становище фірми-конкурента, її поточний оборот, завантаження потужностей, довіра до неї споживачів, а також її мети в бізнесі. Якщо метою конкурента є збільшення або підтримання певної частки ринку, то найімовірніше він піде за ціновими змінами фірми-ініціатора. Якщо ж його метою є максимізація прибутку, то він буде реагувати в стратегічному плані з допомогою інших засобів, наприклад, посилення реклами або поліпшення якості.