Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Актуальність теми.

Знання цього розділу анатомії край важливе студентам для подальшого навчання.

Навчальні цілі.

Вивчити на препаратах, схемах, муляжах та малюнках групи м’язів гомілки та стопи, їх фасції та топографічні утворення.

3. Матеріали до аудиторної роботи та міждисциплінарна інтеграція:

- з курсу біології: філогенез м’язової системи;

- з курсу анатомії: знання будови скелета;

- для подальшого вивчення тем.

Зміст теми заняття.

М’язи гомілки поділяються на 3 групи: передня група – розгиначі стопи; задня група – згиначі стопи; латеральна група – пронатори стопи.

Передня група:

- передній великогомілковий м’яз;

- довгий м’яз-розгинач пальців;

- довгий м’яз розгинач великого пальця.

Латеральна група:

- довгий малогомілковий м’яз;

- короткий малогомілковий м’яз.

Задня група. Ділиться на поверхневий і глибокий шари.

Поверхневий шар:

- триголовий м’яз литки (складається з двох головок литкового м’язу і камбалоподібного м’язу);

- підошвовий м’яз.

Глибокий шар:

- підколінний м’яз;

- задній великогомілковий м’яз;

- довгий м’яз-згинач пальців;

- довгий м’яз-згинач великого пальця стопи.

Фасції гомілки:

- загальна поверхнева підшкірна фасція;

- поверхневий листок власної фасції (утворює тримачі сухожилків);

- глибокий листок власної фасції гомілки (утворює три футляри).

Топографія гомілки:

- підколінна ямка;

- гомілково-підколінний канал;

- нижній м’язово-малогомілковий канал;

- верхній м’язово-малогомілковий канал.

М’язи стопи.

1. Тильні м’язи:

- короткий м’яз-розгинач пальців стопи;

- короткий м’яз-розгинач великого пальця стопи.

2. М’язи підошви:

- медіальна група: відвідний м’яз великого пальця стопи; короткий м’яз-згинач великого пальця стопи; привідний м’яз великого пальця стопи;

- латеральна група: відвідний м’яз мізинця; короткий м’яз-згинач мізинця;

- середня група: короткий м’яз-згинач пальців; квадратний м’яз підошви; червоподібні м’язи; підошвові міжкісткові м’язи; тильні міжкісткові м’язи.

Фасції стопи:

- тильна фасція стопи;

- підошвовий апоневроз стопи.

Рекомендована література.

1. В.Г.Ковешников «Анатомія людини» Луганськ, 2005, Т.1, -с. 295-305.

2. М.Р.Сапин «Анатомия человека» , Москва, «Медицина», 1986, Т.1, -с. 248-258, 266-267.

3. М.Г.Привес «Анатомия человека» , С.П. издательство «Гиппократ», 1998, -с. 212-218.

4. Синельников Р.Д. Атлас «Анатомия человека» , Т.1, -с. 302-329.

Матеріали для самопідготовки.

А. Питання для самоконтролю.

1. Групи м’язів гомілки?

2. Передня група м’язів гомілки, топографія, функція?

3. Задня група м’язів гомілки, топографія, функції?

4. Латеральна група м’язів гомілки, топографія, функція?

5. Топографія гомілки?

6. Фасції гомілки?

7. М’язи стопи?

8. Фасції стопи?

Ситіаційні задачі:

1. В результате удара колесом мотоцикла сзади в область средней трети голени у пострадавшего разрыв глубоких кровеносных сосудов, образовалась обширная гематома, ушиб нервов. В каком анатомическом образовании лежит поврежденный сосудисто-нервный пучок голени?

A * Голено-подколенном канале

B Бедренно-подколенном канале

C Запирательном канале

D Верхнем мышечно-малоберцовом канале

E Нижнем мышечно-малоберцовом канале

2. Після травми хворий не може утримувати тіло у вертикальному положенні, не може піднятись навшпиньки. Функція якого м’яза порушена ?

A *M. triceps surae

B M. tibialis anterior

C M. extensor digitorum longus

D M. fibularis longus

E M. extensor hallucis longus

3. У хворого атрофія м”язів на передній поверхні гомілки. Які це м”язи?

A *Передній великогомілковий, довгий розгинач пальців, довгий розгинач великого пальця.

B Передній великогомілковий, довгий і короткий малогомілкові.

C Передній великогомілковий, довгий згинач пальців, довгий згинач великого пальця.

D Довгий, короткий і третій малогомілкові.

E Довгий малогомілковий, передній і задній великогомілкові.

4. У травмированного глубокое поперечное ранение нижней трети задней поверхности голени. Тыл стопы поднят вверх. Какое сухожилие повреждено?

A * Пяточное

B Длинного сгибателя пальцев

C Длинной малоберцовой мышцы

D Длинного разгибателя пальцев

E Задней большеберцовой мышцы

5. В санпропускник доставлен мужчина с резаной раной подошвы правой стопы. У пострадавшего ограниченное поднятие латерального края стопы. При обработке в ране повреждение сухожилия мышцы. Какая мышца повреждена?

A *Длинная малоберцовая

B Передняя большеберцовая

C Длинный разгибатель пальцев

D Трехглавая мышца голени

E Короткая малоберцовая

6. Внаслідок аварії у постраждалого сильна болісність і набряк передньої поверхні гомілки, тильне згинання ступні утруднене. Функція якого з названих м’язів гомілки вірогідно постраждала?

A * M. tibialis anterior

B M. flexor digitorum longus

C M. flexor hallucis longus

D M. peroneus longus

E M. peroneus brevis

 

 


Читайте також:

  1. А) Заробітна плата її форми та системи.
  2. А) Заробітна плата, її форми та системи.
  3. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  4. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  5. Актуальність дослідження
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Актуальність курсу історіософії історії України
  8. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  9. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  10. Актуальність проблеми.
  11. Актуальність проекту
  12. Актуальність проекту




Переглядів: 799

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Матеріали для самопідготовки. | Кількість годин – 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.