Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Актуальність проблеми.

Додаток А.

ДОДАТКИ

Індикативні показники конкурентоспроможності країн-учасниць Болонського процесу серед 130 країн світу у контексті розвитку людського капіталу за семибальною шкалою (2007 р.)

 

  Країна Вища освіта і підготовка Загалом
місце індекс місце індекс
1. Фінляндія 6.01 5.49
2. Швеція 5.98 5.54
3. Данія 5.96 5.55
4. Швейцарія 5.63 5.62
5. Ісландія 5.62 5.02
6. Норвегія 5.60 5.20
7. Нідерланди 5.57 5.40
8. Бельгія 5.57 5.10
9. Велика Британія 5.42 5.41
Австрія 5.40 5.23
Франція 5.38 5.18
Німеччина 5.33 5.51
Ірландія 5.26 5.03
Естонія 5.18 4.74
Словенія 5.08 4.48
Литва 4.98 4.49
Чехія 4.85 4.58
Латвія 4.82 4.41
Іспанія 4.75 4.66
Угорщина 4.64 4.35
Португалія 4.62 4.48
Польща 4.62 4.28
Італія 4.55 4.36
Кіпр 4.46 4.23
Греція 4.44 4.08
Мальта 4.44 4.21
Словаччина 4.42 4.45
Люксембург 4.40 4.88
Росія 4.33 4.19
Хорватія 4.31 4.20
Україна 4.20 3.98
Румунія 4.14 3.97
Туреччина 4.05 4.25
Болгарія 3.99 3.93
Македонія 3.77 3.73
Чорногорія 3.71 3.91
Молдова 3.66 3.64
Сербія 3.65 3.78
Грузія 3.59 3.83
Азербайджан 3.51 4.07
41. Вірменія 3.35 3.76
42. Боснія і Герцеговина 3.26 3.55
Албанія 3.15 3.48

Джерело: Доповідь Світового Економічного Форуму “The Global Competitiveness Report 2007-2008”. – http://www.gcr.weforum.org/

 

ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

 

БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС В УКРАЇНІ: СТАН ТА ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ[1]

Богачевська І.,Карпенко М.

Єдиною можливістю для України потрапити в коло країн з високим рівнем конкурентоспроможності національних економік є перехід від екстенсивного використання людських ресурсів з низьким рівнем базової професійної підготовки до інтенсивного використання висококваліфікованої робочої сили, адаптованої до умов соціально орієнтованої економіки інноваційного типу.

У цьому контексті виміром якості продукції вищої освіти як сектора національної економіки стає людський капітал як сукупність певних якостей людини: здоров’я, природних здібностей, освіти, професіоналізму і мобільності. У суспільстві в цілому і, зокрема, у високотехнологічних секторах економіки зростає попит на висококваліфікованих спеціалістів-універсалів, котрі мають не лише спеціалізовану професійну підготовку, але й успішно оволодівають навичками інноваційної, підприємницької та управлінської діяльності,максимально використовують індивідуальні здібності. Про зв’язок якості освітньої системи із загальною конкурентоспроможністю країни свідчить те, що у першу десятку країн світу з найвищим загальним індексом конкурентоспроможності входить 7 країн-учасниць Болонського процесу, так само, як і в десятку кращих у світі за індексом конкурентоспроможності вищої освіти (Додаток 1). Це також є свідченням ефективності Болонського процесу, в рамках якого вирішуються завдання розвитку і реформування національної системи вищої освіти, інтегрування її в європейський та світовий ринок освітніх послуг.

Для підвищення якості освітніх послуг в передових країнах світу утворено систему безперервної освіти протягом життя (life-long education), яка сприяє оптимізації професійно-кваліфікаційної структури робочої сили та підвищенню рівня її конкурентоспроможності. Для досягнення цієї мети в Україні необхідно забезпечити належні інвестиції у систему вищої освіти і підвищення кваліфікації, а також домогтися прискорення прогресу у вирішенні фундаментального завдання модернізації національної системи освіти, щоб кожен громадянин міг отримувати нові знання, необхідні навички та компетенції в процесі навчання впродовж життя.

Нагальна потреба ліквідувати недоліки вищої школи вимагає концептуального удосконалення освіти і професійної підготовки шляхом:

 формування в суспільстві ставлення до людини як мети, а не засобу соціального прогресу, яке базується на концепції гармонійного розвитку людини і сприятиме активізації людського капіталу через систему вищої освіті і професійної підготовки;

 реформування системи вищої освіти і професійної підготовки для забезпечення якості фахівців, яка передбачає глибоку професійну компетентність і соціальну відповідальність при вирішенні завдань науково-технічного прогресу, соціального і культурного розвитку.


Читайте також:

  1. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  2. Актуальність дослідження
  3. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  4. Актуальність курсу історіософії історії України
  5. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  6. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  7. Актуальність теми
  8. АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ
  9. АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ
  10. Актуальність теми
  11. Актуальність.




Переглядів: 1375

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ | Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.