Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації до проведення семінарського заняття

Під час досудового слідства слідчий виконує ряд процесуальних дій, але не всі вони можуть бути визначені поняттям “слідчі дії”. У теорії кримінального процесу слідчими називають лише ті процесуальні дії, які, на відміну від інших (наприклад, роз’яснення учасникам прав та ін.), направлені на виявлення, фіксацію і перевірку фактичних даних, що мають доказове значення у кримінальному провадженні. Вивчаючи тему “Докази” ми підкреслили, що слідчі дії являються головним та найбільш поширеним засобом збирання доказів, за допомогою яких встановлюються всі обставини скоєного злочину. Вищеназвані обставини важливо враховувати даючи визначення поняття і сутності слідчих дій.

КПК України передбачає вичерпний перелік слідчих (розшукових) та негласних слідчих (розшукових) дій. Необхідно уважно вивчити вимоги ст. ст. 223, 246, а також ознайомитись з главами 20, 21 КПК.

У кожному кримінальному провадженні проведення усіх, передбачених законом, слідчих (розшукових) та негласних слідчих (розшукових) дій необов’язкове. В залежності від конкретних обставин слідчий самостійно вирішує питання про проведення тієї чи іншої слідчої дії, а також у якій послідовності їх провести.

Вивчення переліку усіх слідчих (розшукових) та негласних слідчих (розшукових) дій дає можливість правильно їх класифікувати. Класифікацію слідчих (розшукових) та негласних слідчих (розшукових) дій можна здійснити в залежності від тієї мети, яку необхідно досягти, яку посадова особа, що веде слідство, переслідує під час провадження тієї чи іншої слідчої дії (перевірка, уточнення або одержання інформації).

Засвоєння третього питання передбачає вміння дати процесуальну характеристику слідчим діям. Пропонується додержуватись такої послідовності:

а) підстави для провадження (юридичні і фактичні);

б) мета провадження слідчої дії;

в) учасники слідчої дії;

г) порядок провадження;

д) процесуальне оформлення результатів проведеної слідчої дії;.

До обговорення цього питання проблеми тактики та психології слідчих дій не входять, тому що ці питання вивчаються криміналістикою та судовою психологією.

Завдання для практичного заняття

1.Черговий наряд патрульно-постової служби, близько 13 години, доставив до слідчого з території автовокзалу Коваленка у якого було два колеса від автомашини (у зборі). Було встановлено, що Коваленко дві доби тому визволився з ВТК-25 (суворого режиму), де відбував покарання за викрадення автомобілів. Як пояснив затриманий, колеса він щойно купив за 120 гривень у незнайомого чоловіка для свого брата, що мешкає у Полтавській області, куди Коваленко зібрався їхати. Слідчий ознайомився з рапортами міліціонерів, поясненнями Коваленка і вирішив почати досудове розслідування, а Коваленка затримати, як підозрюваного (з додержаннями вимог ст. 208 КПК).

Слідчий посилався на такі підстави:

1) Коваленко раніше судимий за крадіжки автомобілів, має здібності до їх розукомплектування.

2) Після визволення з ВТК він не поїхав додому у Полтавську область, а залишився у м. Харкові не маючи житла і заробітків.

3) Коваленко після визволення не міг мати такі гроші щоб придбати колеса.

4) Ніхто не продає рудні колеса, а на колесах, що були вилучені у Коваленка, сліди свіжого бруду і можна зробити висновок, що він зняв їх безпосередньо перед затриманням.

5) Коваленко нічим не доказав, що колеса він купив, таким чином можна зробити висновок – він їх викрав неподалік від автовокзалу з якогось автомобіля.

Дайте оцінку висновкам слідчого.

2.20 листопада о 20 годині на вокзалі станції Харків-пасажирський робітниками патрульно-постової служби за крадіжку сумки у касовому залі був затриманий Манулов, що знаходився у нетверезому стані, і доставлений у чергову частину відділу внутрішніх справ. Оперативний черговий склав відносно Манулова протокол про адміністративне порушення за те, що він знаходився у стані сп’яніння у громадському місці, і залишив його в черговій частині до ранку. 21 листопада о 9 годині матеріали перевірки по заяві про крадіжку сумки одержав слідчий, який заніс відомості до ЄРДС і з додержанням вимог ст. 208 КПК о 14 годині 30 хвилин затримав Манулова за підозрою у скоєні злочину.

Оцініть законність і обґрунтованість дій робітників внутрішніх справ.

3.На Центральному ринку м. Харкова співробітниками карного розшуку був затриманий Севрюгін, який раніше був засуджений за крадіжки. Під час затримання у Севрюгіна була вилучена валіза з жіночими та дитячими речами і документами на ім’я Козлової М.І., що мешкає у м. Києві. Речі, що містились у валізі Севрюгін описати не зміг. Оперуповноважений карного розшуку відібрав у Севрюгіна пояснення, у якому той вказав, що не пам’ятає яким чином йому дісталась валіза, після чого склав протокол затримання на підставі ст. 208 КПК з метою в подальшому занести відомості до ЄРДС за ознаками ст. 185 ч. 2 КК.

Дайте оцінку законності дій оперуповноваженого кримінального розшуку.

4.Слідчий допитав Клопова як підозрюваного у кримінальній справі про завдання тяжких тілесних ушкоджень Гуркіну. Після того, як Клопов дав детальні пояснення про скоєний злочин, він заявив, що підписувати протокол свого допиту, як і всі інші процесуальні документи, відмовляється.

Яке рішення повинен прийняти слідчий?

5.Допитана як свідок Шурова пояснила, що вона неграмотна, тому розписуватись не вміє і поставила у кінці протоколу хрестик, а слідчий засвідчив це своїм підписом. Начальник слідчого відділу, після перевірки матеріалів кримінального провадження, зробив слідчому зауваження і дав вказівку допитати Шурову повторно у присутності понятих, щоб вони своїми підписами засвідчили зміст протоколу.

Дайте оцінку дій слідчого і начальника слідчого відділу.

6.Під час огляду місця події – крамниці, з якої біли викрадені спиртні напої, службова собака по сліду привела слідчо-оперативну групу до лісу, що знаходився на відстані 2 км від крамниці, де знайшла схованку у якій була валіза з викраденими напоями. Оперуповноважений карного розшуку за дорученням слідчого у присутності понятих склав окремий протокол виявлення і вилучення валізи.

Дайте оцінку дій слідчого і оперуповноваженого карного розшуку.

7.Взимку під час огляду місця події – ділянки шляху з містком через річку, з якого впав автобус, один з понятих ненароком впав у воду і його терміново відвезли додому.

Як необхідно продовжити огляд місця події зважаючи на те, що огляд проводився далеко від населених пунктів? Чи можна продовжувати огляд з одним понятим? Якщо слідчий запросив іншого понятого, огляд можна продовжувати чи починати з початку?

8.Неповнолітній Синьов під час дорожньо-транспортної пригоди одержав тяжкі тілесні ушкодження і через деякий час помер. Під час проведення судово-медичної експертизи експерт зробив висновки, згідно до яких смерть Синьова наступила в результаті запалення легенів і це не пов’язано з порушенням правил дорожнього руху. На підставі висновків експертизи кримінальне провадження було закрите за відсутністю ознак злочину. Неодноразово батьки потерпілого звертались із скаргами про незаконність прийнятого рішення і повторне розслідування, стверджуючи, що у сина були зламані кістки ніг і рук. Прокурор скасував постанову про закриття кримінальної справи і доручив розслідування іншому слідчому.

Яку слідчу дію необхідно провести у даному випадку?

9.Потерпілий у справі про розбійний напад Сімака у протоколі допиту заявив, що чоловіка. Який під загрозою зброї заволодів його золотим годинником на грішми, він впізнати не може, але запам’ятав, що на правій долоні біля великого пальця у того було татуювання у вигляді якорю і на передньому зубі зліва металева, з жовтого кольору, коронка. За підозрою у скоєні злочину був затриманий Коньков.

Яку слідчу дію і в присутності кого повинен провести слідчий? Складіть процесуальний документ по результатам цієї слідчої дії.

10. Допитана як потерпіла Котиба пояснила, що під час нападу на неї двох невідомих чоловіків у темному під’їзді вона кричала, кликала на допомогу, відбивалась і одному з нападаючих подряпала обличчя. А коли хтось із нападаючих закрив їй рота рукою, вона його вкусила за великий палець. Через дві години були затримані два чоловіка, що підозрювались у нападі на Котибу. В одного із них була перев’язана рука, у другого подряпане обличчя.

Які слідчі дії повинен провести слідчий у даному випадку?

11.О 23 годині 30 хвилин Перов розбив вітрину продуктової крамниці зі словами “Пропадать – так с музыкой!” проник до торгового дому і викрав продукти харчування після чого втік, а через деякий час був затриманий. Допитаний як свідок Зайчук, що мешкає у тому ж будинку, де знаходиться магазин на третьому поверсі, пояснив, що бачив з балкону чоловіка, який розбив вітрину і скоїв крадіжку, добре запам’ятав його голос і те, що він був вдягнений у білу сорочку.

Яким чином необхідно провести впізнання у такій ситуації?

12.З музею образотворчого мистецтва, що в селі Пархомівка, невідомі особи викрали кілька картин відомих художників початку 19 сторіччя. Майже через чотири роки директор Пархомівського музею оглядаючи каталоги народних музеїв Львівщини видавництва “Мистецтво”, на фотографіях впізнав дві викрадені картини, про що негайно повідомив слідчого. Крім того, директор пояснив, що він може впізнати картини за ознаками, які відомі тільки йому (підписами художників та ін.)

Які процесуальні дії повинен виконати слідчий, щоб прийти до висновку, що картини, які знаходяться у Львові і викрадені з Пархомівського музею ті ж самі?

Тема № 11. Повідомлення про підозру.

Практичне заняття:Повідомлення про підозру.

Навчальна мета заняття:

Під час заняття, студенти повинні отримати знання, про повідомлення про підозру.

Час проведення 2 години.

Місце проведення спеціалізована навчальна аудиторія.

Навчальні питання

1. Поняття, зміст та значення повідомлення особи про підозру.

2. Зміст і форма письмового повідомлення про підозру

3. Порядок повідомлення про підозру. Допит підозрюваного.

4. Зміна повідомлення про підозру.


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  3. II. Організація і проведення спортивних походів
  4. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  5. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  6. V. Рекомендації і розробки маркетинг-консалтингу.
  7. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  8. VI. Проведення вступних екзаменів, фахових випробувань та творчих конкурсів
  9. VІ. План та організаційна структура заняття
  10. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  11. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  12. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.




Переглядів: 382

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.