Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місцеві бюджети, їхнє місце у бюджетній системі та роль у соціально-економічному розвитку регіонів

Важливу роль у бюджетній системі відіграють місцеві бюдже¬ти, яких в Україні є понад 12 тисяч. Це бюджет Автономної Респуб¬ліки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого само¬врядування; до останніх належать бюджети територіальних громад сіл, їхніх об'єднань, селищ, міст (у т. ч. бюджети районів у містах).

Місцеві бюджети посідають важливе місце в економічній сис¬темі кожної держави, їхня роль і значення безпосередньо зумовле¬ні типом економічної системи, обраними цілями та пріоритетами суспільного розвитку.

У місцевих бюджетах протягом останніх років зосереджується приблизно третина бюджетних ресурсів країни, за їхній рахунок за¬довольняються потреби населення відповідних територіальних фор¬мувань. Дохідна частина місцевих бюджетів формується за рахунок власних і закріплених доходів, а також міжбюджетних трансфертів.

За економічною природою, власні доходи місцевих бюджетів - це доходи, які формуються в результаті дій і рішень, що приймають органи місцевого самоврядування. Власними можна рахувати лише такі доходи місцевих бюджетів, які одночасно відповідають таким вимогам: вони є територіально локалізованими, безпосередньо залежними від діяльності місцевої влади, яка повністю їх контролює і використовує на власний розсуд. Найбільш характерними прикладами власних доходів є: місцеві податки і збори; платежі, які запроваджуються органами місцевого самоврядування; доходи від комунального майна та підприємств комунальної власності; штрафи та санкції, пов'язані із справлянням власних доходів.

Закріпленими є доходи, які на довготривалій основі передають¬ся до місцевих бюджетів у повному розмірі або у визначеній, єдиній для всіх бюджетів частині. За сутністю вони є загальнодержавними податками, зборами або доходами, що традиційно формують до¬хідну частину місцевих бюджетів (податок з доходів фізичних осіб, державне мито, плата за ліцензії та торгові патенти тощо). Відповід¬но до діючої бюджетної практики, найбільш вагому частку закріпле¬них доходів становить податок з доходів фізичних осіб, надходжен¬ня якого розщеплюються між місцевими бюджетами окремих видів.

У доходи місцевих бюджетів зараховують кошти з держав¬ного бюджету у вигляді дотацій і субвенцій, призначених для фінансування делегованих повноважень органів місцевого само¬врядування і проведення фінансового вирівнювання. Крім цього, надання міжбюджетних трансфертів спричинено недостатністю власних і закріплених доходів для фінансування видатків орга¬нів місцевого самоврядування. В сучасній бюджетній практиці застосовуються такі види міжбюджетних трансфертів: дотації вирівнювання; субвенції; кошти, що передаються до Державного бюджету України та місцевих бюджетів з інших місцевих бюдже¬тів; додаткові дотації.

Частина доходів місцевих бюджетів обов'язково формується за рахунок місцевих податків і зборів, перелік яких визначе¬ний у чинному законодавстві. Органи місцевого самоврядування мають певні права щодо запровадження місцевих податків і зборів, встановлення розмірів ставок і надання пільг окремим платникам. Проте, незважаючи на доволі великий перелік місцевих податків і зборів в Україні, вони не відіграють значної ролі у формуванні як доходів місцевих бюджетів, так і загалом фінансових ресурсів органів місцевого самоврядування.

Доходи місцевих бюджетів становлять основу фінансової бази органів місцевого самоврядування, тобто є підґрунтям його фінансової незалежності. У процесі витрачання коштів місцевих бюджетів яскраво виявляється зміст основних функцій і завдань, що виконують органи місцевого самоврядування. Склад, структура і динаміка бюджетних видатків віддзеркалює державні, регіональні та місцеві пріоритети соціально-економічного розвитку. Бюджетні видатки дають можливість розкрити економічну сутність місцевих бюджетів як фінансової бази місцевого самоврядування, існування якого підпорядковано вирішенню основного завдання - забезпечення насе¬лення суспільними послугами, всебічний і гармонійний розвиток усіх територій країни.



Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Автоматизоване робоче місце метролога
  9. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  10. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  11. Адресація в системі ЕП НБУ.
  12. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.




Переглядів: 660

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бюджетна класифікація | Характер і форми взаємовідносин між бюджетами різних рівнів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.