МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Контрольні запитанняОсновні напрями і методи економіко-статистичного аналізу стану і розвитку тваринництва Основними напрямами економіко-статистичного аналізу стану і розвитку тваринництва є: 1) вивчення зміни чисельності, складу і відтворення сільськогосподарських тварин, їх продуктивності і виробництва продукції тваринництва порівняно з плановими (прогнозними) завданнями, в динаміці і по території; 2) вивчення ступеня впливу на стан і розвиток тваринництва різних чинників з метою пошуку резервів для подальшого підвищення продуктивності сільськогосподарських тварин і збільшення продукції тваринництва. За вказаними напрямами розглянуті вище натуральні показники стану і розвитку тваринництва аналізуються, як правило, у трьох розрізах: соціально-економічному — по категоріях господарств певного регіону (району, області тощо) і в цілому по країні; виробничому — по основних видах і групах сільськогосподарських тварин і видах тваринницької продукції; територіальному — по різних адміністративно-територіальних одиницях і по країні в цілому. При аналізі натуральних показників різних видів продукції тваринництва, кількості і складу сільськогосподарських тварин, їх відтворення і продуктивності в зазначених напрямах і розрізах використовують сукупність статистичних методів: метод абсолютних, відносних та середніх величин, метод статистичних групувань, побудови і аналізу рядів динаміки, індексний метод, дисперсійний і кореляційно-регресійний аналіз, графічний метод тощо. 1. Назвіть основні напрями і завдання економіко-статистичного аналізу стану і розвитку тваринництва. 2. Назвіть абсолютні і відносні величини, які застосовуються при аналізі стану і розвитку тваринництва. Наведіть приклади. 3. Як виконується аналіз структури поголів’я тварин і виробництва продукції тваринництва та які показники використовуються при їх аналізі? 4. Складіть макети статистичних таблиць, на основі яких можна виконати аналіз структури поголів’я за статево-віковими і породними групами тварин і виробництва продукції тваринництва в розрізі категорій господарств. 5. Як виконується аналіз динаміки поголів’я тварин і виробництва продукції тваринництва та які показники використовуються при їх аналізі? Охарактеризуйте різницю між методами аналізу динаміки поголів’я тварин і виробництва продукції тваринництва. 6. Як виконується аналіз порідного складу поголів’я тварин та які показники використовуються при їх аналізі? 7. Назвіть ознаки, які використовуються при побудові типологічних групувань у процесі аналізу стану і розвитку тваринництва. Складіть макет таблиці типологічного групування. 8. Назвіть ознаки, які використовуються при побудові структурних групувань у процесі аналізу стану і розвитку тваринництва. Складіть макет таблиці структурного групування. 9. Назвіть показники, які використовуються при побудові аналітичних групувань у процесі аналізу стану і розвитку тваринництва. Складіть макет таблиці аналітичного групування. 10. Викладіть методику побудови індивідуальних індексів чисельності, продуктивності тварин і виробництва тваринницької продукції. 11. Напишіть формули і поясніть економічний зміст агрегатних і середньозважених індексів, що застосовуються при аналізі динаміки поголів’я тварин і продукції тваринництва. 12. Напишіть формули і поясніть економічний зміст індексів середніх величин, що застосовуються при аналізі динаміки продуктивності тварин і продукції тваринництва, а також формули визначення абсолютної зміни обсягів валового виробництва тваринницької продукції за рахунок визначаючих його факторів. 13. Напишіть формули і поясніть економічний зміст індексів взаємопов’язаної системи індексів, що застосовуються при аналізі динаміки обсягів валового виробництва продукції тваринництва, а також формули визначення абсолютної зміни обсягів валового виробництва тваринницької продукції за рахунок визначаючих його факторів. 14. Як виконується аналіз структури заготовлених і витрачених кормів та які показники використовуються при їх аналізі? 15. Викладіть методику побудови індивідуальних і загальних індексів виконання плану і динаміки заготівлі і витрат кормів. 16. Напишіть формули і поясніть економічний зміст індивідуальних і загальних індексів витрат кормів на одну голову і питомих витрат кормів. 17. Що таке кормовий баланс та його призначення? Завдання 1. Дані про виробництво молока в усіх категоріях господарств по природно-економічних зонах України:
Визначте і проаналізуйте: 1) показники структури і структурних зрушень: абсолютні, відносні та загальні; 2) показники динаміки валового надою молока (абсолютний приріст, темп приросту) та показники абсолютної та відносної швидкості розвитку окремих природно-економічних зон стосовно зони Степу; 3) відносні величини координації для характеристики співвідношень валового надою молока зони Лісостепу та інших зон, а також їх абсолютні й відносні зміни; 4) відобразити структуру валового надою молока за кожний рік за допомогою секторних і шарової діаграм і скласти висновки. Завдання 2. Поголів’я корів та їх продуктивність в окремих країнах Європи за 1997 р. характеризується такими даними:
Зробіть порівняльний аналіз показників виробництва молока: 1) надій молока від однієї корови; 2) валовий надій молока; 3) виробництво молока на 100 га сільськогосподарських угідь і душу населення. Завдання 3. Поголів’я корів молочного стада станом на 01.01.99 у всіх категоріях господарств області становило 150 257 голів, від яких надоєно за рік 3 431 061 ц молока. Показник використання стада корів у 1999 р. становив 75%. Визначте, на скільки збільшиться надій на одну корову молочного стада, якщо показник ступеня використання стада корів збільшити до 80%. Завдання 4. Динаміка поголів’я і продуктивність овець по трьох районах області характеризується такими даними:
Використовуючи індекси середніх величин, визначте абсолютні та відносні зміни валового настригу вовни по трьох районах за рахунок факторів, що впливають на його обсяг. Зробіть висновки. Завдання 5. Виробництво свинини та витрати кормів у господарствах району за рік характеризуються такими даними:
Визначте: 1) середньорічний і медіанний вихід свинини на 1 голову свиней в цілому по району; 2) середнє квадратичне відхилення і коефіцієнт варіації; 3) середні витрати кормів на 1 ц свинини в господарствах району. Зробіть висновки. Завдання 6. Використовуючи наведені в таблиці дані, за допомогою системи взаємопов’язаних індексів визначте відносні й абсолютні зміни валового збору яєць в цілому по трьох областях та за рахунок факторів, що його визначають:
Завдання 7. Динаміка поголів’я і продуктивності корів у господарствах області характеризується такими даними:
За допомогою індексів середніх величин визначте відносну і абсолютну зміни молочної продуктивності корів і валового надою молока в господарствах області. Зробіть висновки. Завдання 8. Витрати кормів і виробництва продукції тваринництва в господарствах області характеризуються такими даними:
Визначте: 1) індивідуальні індекси витрат кормів у розрахунку на 1 ц продукції; 2) загальний індекс витрат кормів у розрахунку на 1 ц тваринницької продукції. Завдання 9. Є такі дані по господарствах області:
Визначте: 1) середньорічний і медіанний надій молока від однієї корови та середній рівень витрат кормів на 1 ц молока в господарствах області; 2) середнє квадратичне відхилення і коефіцієнт варіації. Зробіть висновки. Завдання 10. Витрати кормів і поголів’я худоби в господарстві за два роки характеризуються такими даними:
Визначте: 1) індивідуальні індекси витрат кормів у розрахунку на Завдання 11. За наведеними в таблиці даними по всіх категоріях господарств області визначте показники виробництва продуктів тваринництва в розрахунку на 100 га сільськогосподарських угідь і душу населення та їх динаміку (базисні показники абсолютного приросту, темп приросту, середньорічний абсолютний приріст і темп приросту). Зробіть висновки.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|