Фрагменти результатів опитування та агрегація балансів відповідей
Отримані баланси відповідей можуть бути агреговані, наприклад, в індекс підприємницької упевненості, що визначається як середня арифметична «балансів», тобто оцінок очікуваного випуску продукції, фактичного попиту (наявних замовлень) на продукцію і запасів готової продукції (останній показник — запаси — при розрахунках береться з від’ємним знаком).
Баланси відповідей можуть бути агреговані і за іншими напрямами ділової активності підприємств, наприклад, в індекс попиту на внутрішньому чи зовнішньому ринку, в індекс фінансово-економічного стану підприємств та ін.
За даними табл. 13.1 індекс підприємницької упевненості ІП.У на III квартал 2000 року такий:
Отже, середній темп приросту підприємницької упевненості керівників підприємств становив у III кварталі 2000 року 7,6 %. Якщо за нашими розрахунками значення цього показника в IV кварталі 1999 року було лише 1,3 %, то можна зробити висновок про підвищення підприємницької упевненості керівників промислових підприємств у III кварталі 2000 року порівняно з IV кварталом 1999 pоку.
Крім середнього темпу приросту як агрегованого показника балансу відповідей, до показників, що описують ділову активність підприємств за галузями і які включено до анкети, належать наведені в табл. 13.2.