МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Зміст і поняття експлуатаційної роботи залізницьЕксплуатація залізниць - виробнича діяльність залізниць, їхніх підприємств і підрозділів, зв'язана з організацією і здійсненням перевізного процесу. Експлуатація залізниць поєднує і реалізує діяльність всіх елементів і підсистем залізничного транспорту. В основу організації перевізного процесу і руху потягів на залізницях покладені наступні найважливіші принципи: високопродуктивне й економічне використання технічних засобів; впровадження прогресивних технологій, наукова організація праці І керування у всіх ланках і чітка взаємодія їх на основі єдиного плану-прогнозу; зручне для пасажирів обслуговування; ув'язування з роботою інших видів транспорту. При чіткій організації експлуатації залізниць забезпечується повне задоволення потреб країни в перевезенні вантажів і пасажирів з найменшими витратами засобів, а також підвищується конкурентоспроможність перевезень, економічна стійкість галузі. До експлуатаційної роботи в широкому розумінні відноситься вся робота залізниць, зв'язана з перевізною діяльністю: вантажна і технічна робота станцій, організація руху потягів, усі види робіт, зв'язані з організацією пасажирських перевезень, зміст і обслуговування рухомого складу і постійних пристроїв залізничного транспорту. У більш вузькому змісті під експлуатаційною роботою розуміють тільки роботу рухомого складу. Головною особливістю експлуатаційної роботи залізничного транспорту є те, що вона здійснюється спільно різними підрозділами: залізничними дирекціями, станціями, депо і т.п. Дуже невелике число технологічних циклів, пов'язаних з перевезенням вантажів і пасажирів, починається І закінчується в межах однієї залізниці, а тим більше, однієї дирекції залізниці. Зв'язані з цим проблеми по-різному виявляються в різних господарствах. Розрізняють технічну експлуатацію, що включає організацію руху потягів, експлуатацію і проектування залізничних станцій і вузлів, організацію пасажирських перевезень, а також комерційну експлуатацію, що містить організацію вантажної і комерційної роботи, фірмове обслуговування клієнтури. Найважливіше значення в удосконаленні експлуатаційної роботи залізниць має широке застосування обчислювальної техніки, оптимізація перевізного процесу, його обліку й аналізу. При організації експлуатаційної роботи необхідно враховувати найтісніший зв'язок і взаємодію всіх його галузей і виробничих колективів, зайнятих забезпеченням перевізного процесу. Основним завданням експлуатації залізниць є виконання перевезень з мінімальними витратами засобів і максимально можливою швидкістю при забезпеченні безпеки руху поїздів. Чим вище рівень експлуатаційної роботи, тим повніше задовольняються потреби народного господарства і населення країни в цілому, продуктивніше використовуються рухомий склад і постійні пристрої, менше потрібно провізної спроможності доріг. У зв'язку з цим, з огляду на всі критерії, експлуатаційна робота регламентується рядом найважливіших документів, що мають єдине для всієї залізничної мережі значення. До цих документів відносяться: Статут залізниць - законодавчий акт, що регулює взаємодію залізниць і клієнтури по виконанню перевезень. Він визначає порядок виконання перевезень, права, обов'язки і відповідальність залізниць, організацій, що користуються залізничним транспортом. Правила технічної експлуатації (ПТЗ) залізниць, що формують систему організації руху потягів, вимоги до рухомого складу, споруд і пристроїв, порядок роботи залізниць і працівників залізничного транспорту. Графік руху потягів, що погоджує роботу і визначає завантаження всіх підрозділів залізничного транспорту, зайнятих експлуатаційною роботою. План формування потягів, що представляє систему організації вагонопотоків. Він визначає обсяг роботи станцій по формуванню і розформуванню потягів, формування потягів маршрутами без переробки на технічних станціях і розподіл маневрової роботи між сортувальними станціями. Система комплексного регулювання парку вантажних вагонів, що визначає завдання по щодобовій здачі навантажених і порожніх вагонів на стикових пунктах дороги і своєчасне підведення порожніх вагонів до місць навантаження по найкоротших маршрутах. У даний час введені також угоди, що регламентують використання парку вантажних вагонів країнами - учасницями Співдружності; єдині технологічні процеси роботи станцій і під'їзних колій, що органічно погоджують виробничу діяльність станцій І під'їзних колій підприємств, що обслуговуються; єдині технологічні процеси роботи залізничних станцій, морських і річкових портів, автомобільних транспортних підприємств і роботи транспорту в пунктах перевалки вантажів і пересадки пасажирів.
2. Класифікація системи показників плану роботи рухомого складу Для характеристики роботи рухомого складу, визначення потреби в матеріальних, грошових і трудових ресурсах, розрахунку потрібних парків вагонів і локомотивів застосовують об'ємні (кількісні) і якісні показники. Об'ємні показники експлуатаційної роботи можна підрозділити на три групи: показники, що відбивають виконані цикли роботи; пробіги рухомого складу; витрати часу вагонами і локомотивами. До показників першої групи відносять: кількість навантажених вагонів, кількість прийнятих вагонів з інших залізниць чи дирекцій і здачі їх на інші залізниці чи дирекції сума навантажених і прийнятих від сусідніх залізниці чи дирекцій навантажених вагонів характеризує роботу залізниці або дирекції. Робота станцій визначається не тільки числом навантажених вагонів, але і числом вивантажених і перероблених транзитних вагонів. До показників другої групи відносять пробіги вагонів і локомотивів. Пробіг вагонів виміряється вагоно-кілометрами і підрозділяється по видах руху, типах вагонів і стану (навантажене, порожнє). Це - один з найважливіших показників, що визначають витрати вагонного господарства на перевезення. Пробіг локомотивів обчислюють у локомотиво-кілометрах. Підрозділяється він по роду тяги, виду руху і виконуваній роботі. Для характеристики роботи локомотивів застосовують показник тонно-кілометри брутто, обумовлений по виду руху і роду тяги. Також як самостійний кількісний показник розраховують поїздо-кілометри. До показників третьої групи відносять вагоно-години і години, по яких визначають необхідні парки вагонів і локомотивів. Розраховують ці показники по виду руху, роду й елементам перевізного процесу. На об'ємні показники експлуатаційної роботи впливають розміри і характер перевізної роботи, а також рівень експлуатаційної роботи, що характеризується якісними показниками використання рухомого складу. Якісні показники експлуатаційної роботи відбивають рівень організації праці колективів, технологічні параметри виробництва, а також технічні й управлінські характеристики, ступінь освоєння науково-технічного прогресу, їх можна підрозділити на наступні групи: 1. Показники використання рухомого складу по потужності і вантажопідйомності вагонів і силі тяги локомотивів: середня вага потяга (брутто і нетто); середнє навантаження вагонів (статичне і динамічне). 2.Показники використання рухомого складу в часі; 3. Показники, що відбивають частку непродуктивної роботи рухомого складу: коефіцієнти порожнього пробігу вагонів; ряд коефіцієнтів допоміжного пробігу локомотивів (одиночне слідування, простої). 4. Узагальнюючі синтетичні і якісні показники: Ці показники відбивають якість всієї експлуатаційної роботи. Слід зазначити, що якісні і кількісні показники використання рухомого складу утворюють єдину систему і можуть бути розраховані і перевірені за допомогою формул і співвідношень. Розрізняють два види формул: об'ємні, у яких рівень якості оцінюється через обсяги роботи з використанням норм експлуатації. Питання для самоперевірки 1. Розкрийте сутність експлуатаційної роботи залізниць? 2. Які найважливіші організаційні документи, що регламентують роботу залізниць, Ви знаєте? 3. Що являє собою план формування поїздів? 4. Що відноситься до рухомого складу залізниць? 5. Розкажіть про показники, що відбивають обсяг виконаних робіт ЗТ? 6. Які показники характеризують пробіги вагонів? 7. Як розраховуються вагоно-години роботи парку вагонів? 8. Що таке повний оборот вагона?
Читайте також:
|
||||||||
|