МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Екологічна філософіяНова — екологічна філософія, на відміну від старої антиекологічної, має навчати нас поважати Природу, Землю, все живе на ній, навчити так співіснувати в біосфері, щоб життя па планеті тривало й розквітало. Антиекологічна філософія має наступні настанови: · Людина — особливий вид у царстві біорізноманітності на Землі, вона відокремилася від Природи, вона піднеслася над Природою, вона може панувати над Природою й управляти її процесами. Природу треба перемогти. · Природа багата, її ресурси безмежні, тому, вичерпавши потрібне нам в одному місці, можемо переміститися в інше й продовжувати брати стільки, скільки хочеш (чи можеш), при цьому зі 100 % природної речовини, що видобувається, споживаючи близько 2 %, а викидаючи — 98%. · Життя людей можна поліпшити, постійно накопичуючи матеріальні блага й нарощуючи прибутки завдяки технічному прогресові. · У жорсткій конкуренції й жорстокій боротьбі за життєві блага виживає найсильніший. У боротьбі всі засоби прийнятні. І люди, й країни поділяються на бідних і багатих, а між ними - прірва відчуженості. Конфронтація - основний метод вирішення політичних проблемі спосіб збагачення одних за рахунок інших. · Дотримуватися в нашому житті правил поведінки й найкращих традицій, що їх виробило людство, йти за біблійними заповідями - не обов'язково. Висока мораль - не головне, мета виправдовує засоби. · Відходи - неприємний продукт будь-якої людської діяльності, але вони неминучі, їх можна накопичувати й поволі утилізувати. Нові технології допоможуть нам вирішити всі проблеми. Настанови нової екологічної філософії: · Природа була й завжди буде сильнішою за людину, бо вона її породила. Людина — невід'ємна частина Природи, Всесвіту, й у своєму житті вона повинна керуватись їхніми Законами, зважати на всі елементи довкілля. Всі живі істоти біосфери — рівноправні мешканці нашої спільної домівки — Землі. Ми маємо розумно співпрацювати з Природою, поважати її Закони. · Природні ресурси обмежені й вичерпні. Потрібно провести їх інвентаризацію в усьому світі й перейти до глобальної політики збереження та оптимального використання. Слід увести компенсацію витрат на відтворення або відшкодування природних ресурсів, розробити довгочасну стратегію природокористування, запровадити квоти використання ресурсів для кожної держави, регіону й світу в цілому, а також відповідний міжнародний контроль за цим. Ми живемо на Землі, маленькому космічному тілі, й ніщо в ньому не може бути нескінченним. · Життєва цінність — не в сумі наших спільних банківських рахунків. Мільйон магнітофонів не замінять шматка хліба голодному, мільярд телевізорів не врятують від спраги, тисяча автомобілів не дадуть ковтка повітря тому, хто задихається; померти під купою досягнень технічного прогресу — доля убогих духом, жадібних і дурних. · Не протиборство, а взаємодопомога — основа існування життя на. Землі. Тільки спільними зусиллями можна досягти благополуччя. Голодний світ — небезпечний і нестійкий. Лише задоволення основних потреб кожної людини може бути гарантією благополуччя всіх людей на планеті. · Норма життя кожної людини — дотримання десяти біблійних заповідей у сучасній інтерпретації; норма поведінки — доброзичливість, співчутливість, співпереживання; достоїнства, до яких слід прагнути — душевна краса, гармонія, чесність, честь, висока моральність. Соціальний розвиток має базуватися на свободі й гуманізмі. · Тільки розумно поєднуючи нові технології із зусиллями кожної людини у вирішенні природоохоронних проблем можна вийти з кризи. Застосовувані нині основні способи екологізації техніки, спорудження очисних об'єктів, які нейтралізують забруднення, тощо) — екологічно неефективні й економічно недоцільні. Виробництва мають будуватися згідно із законами саморегулівних систем і з законами системної цілісності за аналогією з природними біогеоценозами та біосферою, (різноманітність видів — важлива передумова забезпечення замкненості технологічних процесів використання речовини; суспільне виробництво має підпорядковуватися принципові кругообігу речовини). · Виробничі процеси мають розвиватися за біологічними принципами. Відходів, які не можна утилізувати, не повинно бути взагалі, як у Природі, де відходи одних організмів слугують ресурсами для інших. Слід розвивати безмашинне виробництво, що не дає шкідливих відходів. Необхідно переходити до використання нових видів енергії, безпечних для довкілля. Організаційно-методична карта самостійної роботи студента Дисципліна: Екологія (Основи екології) Тема: Еволюція біосфери. Ноосфера Кількість годин: 2. Навчальна мета: 1. Ознайомитися з основними етапами еволюції біосфери. З’ясувати сутність кожної фази еволюції. 2. Дати аналіз антропогенного впливу на розвиток біосфери. 3. Визначити поняття ноосфери та можливість її створення. Студент повинен: вміти: - визначати головні риси різних фаз еволюції біосфери; - пояснювати ланцюг перетворення енергії в біосфері ; - узагальнювати наслідки впливу людини на кругообіг речовин в біосферу. знати: - етапи еволюції біосфери; - поняття біогеохімічний цикл, екологічна ентропія, продуценти, консументи, редуценти, автотрофи, гетеротрофи, “ноосфера” за В.І. Вернадським; - суть на висновки експерименту «Біосфера-2» Основні питання: 1. Походження і еволюція біосфери. 2. Функціонування біосфери 3. Ноосфера Форма контролю:( диференційна) письмовий звіт, опитування Література: 1. Білявський Г.О., Фурдуй Р.С., Костіков І.Ю. Основи екології. - К.: „Либідь”, 2006. [1]-стор. 57-70,101-110; 2. Г.О. Білявський, М.М Падун, Р.С. Фурдуй, "Основи загальної екології", К.. Либідь, 2000 р. [2]-стор. 42-47, 59-69,79-80,104-108. Контрольні питання: 1. Розкрийте суть понять „біосфера”, „жива речовина”, „ноосфера”. 2. З чого складається абіотична і біотична частина біосфери як глобальної екосистеми? 3. Які характерні риси різних фаз еволюції? 4. Визначте роль біоти в ланцюгу перетворення енергії в біосфері. 5. Який зв’язок між еволюцією біосфери та екологічною ентропією? 6. Що таке гомеостаз біосфери, в чому полягає його суть? 7. Які наслідки впливу людини на кругообіг речовин в біосфері: 8. Яка суть та висновки проекту «Біосфера-2» 9. В чому полягає суть ноосфери? 10. Що треба зробити, щоб побудувати ноосферне суспільство на нашій планеті? Читайте також:
|
||||||||
|