Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Екологічна філософія

Нова — екологічна філософія, на відміну від старої антиекологічної, має навчати нас поважати Природу, Землю, все живе на ній, навчити так співіснувати в біосфері, щоб життя па планеті тривало й розквітало.

Антиекологічна філософія має наступні настанови:

· Людина — особливий вид у царстві біорізноманітності на Землі, вона відокремилася від Природи, вона піднеслася над Природою, вона може панувати над Природою й управляти її процесами. Природу треба перемогти.

· Природа багата, її ресурси безмежні, тому, вичерпавши потрібне нам в одному місці, можемо переміститися в інше й продовжувати брати стільки, скільки хочеш (чи можеш), при цьому зі 100 % природної речовини, що видобувається, споживаючи близь­ко 2 %, а викидаючи — 98%.

· Життя людей можна поліпшити, постійно накопичуючи матеріальні блага й нарощуючи прибутки завдяки технічному прогресові.

· У жорсткій конкуренції й жорстокій боротьбі за життєві блага виживає найсильніший. У боротьбі всі засоби прийнятні. І люди, й країни поділяються на бідних і багатих, а між ними - прірва відчуженості. Конфронтація - основний метод вирішення політичних проблемі спосіб збагачення одних за рахунок інших.

· Дотримуватися в нашому житті правил поведінки й найкращих традицій, що їх виробило людство, йти за біблійними заповідями - не обов'язково. Висока мораль - не головне, мета виправдовує засоби.

· Відходи - неприємний продукт будь-якої людської діяльності, але вони неминучі, їх можна накопичувати й поволі утилізувати. Нові технології допоможуть нам вирішити всі проблеми.


Настанови нової екологічної філософії:

· Природа була й завжди буде сильнішою за людину, бо вона її породила. Людина — невід'ємна частина Природи, Всесвіту, й у своєму житті вона повинна керуватись їхніми Законами, зважати на всі елементи довкілля. Всі живі істоти біосфери — рівноправні мешканці нашої спільної домівки — Землі. Ми маємо розумно співпрацювати з Природою, поважати її Закони.

· Природні ресурси обмеже­ні й вичерпні. Потрібно провести їх інвентаризацію в усьому світі й перейти до глобальної політики збереження та оптимального використання. Слід увести компенсацію витрат на відтворення або відшкодування природних ресурсів, розробити довгочасну стратегію природокористування, запровадити квоти використання ресурсів для кожної держави, регіону й світу в цілому, а також відповідний міжнародний контроль за цим. Ми живемо на Землі, маленькому космічному тілі, й ніщо в ньому не може бути нескінченним.

· Життєва цінність — не в сумі наших спільних банківських рахунків. Мільйон магнітофонів не замінять шматка хліба голодному, мільярд телевізорів не врятують від спраги, тисяча автомобілів не дадуть ковтка повітря тому, хто задихається; померти під купою досягнень технічного прогресу — доля убогих духом, жадібних і дурних.

· Не протиборство, а взаємодопомога — основа існування життя на. Землі. Тільки спільними зусиллями можна досягти благополуччя. Голодний світ — небезпечний і нестійкий. Лише задоволення основних потреб кожної людини може бути гарантією благополуччя всіх людей на планеті.

· Норма життя кожної людини — дотримання десяти біблійних заповідей у сучасній інтерпретації; норма поведінки — добро­зичливість, співчутливість, співпереживання; достоїнства, до яких слід прагнути — душевна краса, гармонія, чесність, честь, висока моральність. Соціальний розвиток має базуватися на свободі й гуманізмі.

· Тільки розумно поєднуючи нові технології із зусиллями кожної людини у вирішенні природоохоронних проблем можна вийти з кризи. Застосовувані нині основні способи екологізації техніки, спорудження очисних об'єктів, які нейтралізують забруднення, тощо) — екологічно неефективні й економічно недоцільні. Виробництва мають будуватися згідно із законами саморегулівних систем і з законами системної цілісності за аналогією з природними біогеоценозами та біосферою, (різноманітність видів — важлива передумова забезпечення замкненості технологічних процесів використання речовини; суспільне виробництво має підпорядковуватися принципові кругообігу речовини).

· Виробничі процеси мають розвиватися за біологічними принципами. Відходів, які не можна утилізувати, не повинно бути взагалі, як у Природі, де відходи одних організмів слугують ресурсами для інших. Слід розвивати безмашинне виробництво, що не дає шкідливих відходів. Необхідно переходити до використання нових видів енергії, безпечних для довкілля.


Організаційно-методична карта самостійної роботи студента

Дисципліна: Екологія (Основи екології)

Тема: Еволюція біосфери. Ноосфера

Кількість годин: 2.

Навчальна мета:

1. Ознайомитися з основними етапами еволюції біосфери. З’ясувати сутність кожної фази еволюції.

2. Дати аналіз антропогенного впливу на розвиток біосфери.

3. Визначити поняття ноосфери та можливість її створення.

Студент повинен:

вміти:

- визначати головні риси різних фаз еволюції біосфери;

- пояснювати ланцюг перетворення енергії в біосфері ;

- узагальнювати наслідки впливу людини на кругообіг речовин в біосферу.

знати:

- етапи еволюції біосфери;

- поняття біогеохімічний цикл, екологічна ентропія, продуценти, консументи, редуценти, автотрофи, гетеротрофи, “ноосфера” за В.І. Вернадським;

- суть на висновки експерименту «Біосфера-2»

Основні питання:

1. Походження і еволюція біосфери.

2. Функціонування біосфери

3. Ноосфера

Форма контролю:( диференційна) письмовий звіт, опитування

Література:

1. Білявський Г.О., Фурдуй Р.С., Костіков І.Ю. Основи екології. - К.: „Либідь”, 2006. [1]-стор. 57-70,101-110;

2. Г.О. Білявський, М.М Падун, Р.С. Фурдуй, "Основи загальної екології", К.. Либідь, 2000 р. [2]-стор. 42-47, 59-69,79-80,104-108.

Контрольні питання:

1. Розкрийте суть понять „біосфера”, „жива речовина”, „ноосфера”.

2. З чого складається абіотична і біотична частина біосфери як глобальної екосистеми?

3. Які характерні риси різних фаз еволюції?

4. Визначте роль біоти в ланцюгу перетворення енергії в біосфері.

5. Який зв’язок між еволюцією біосфери та екологічною ентропією?

6. Що таке гомеостаз біосфери, в чому полягає його суть?

7. Які наслідки впливу людини на кругообіг речовин в біосфері:

8. Яка суть та висновки проекту «Біосфера-2»

9. В чому полягає суть ноосфери?

10. Що треба зробити, щоб побудувати ноосферне суспільство на нашій планеті?



Читайте також:

  1. III. Загальнотеоретична філософія
  2. III. ПІЗНЯ ГРЕЦЬКА ФІЛОСОФІЯ
  3. А) Філософія православ'я
  4. Академічна філософія кінця – XIX – поч. XX ст.
  5. Антична філософія
  6. Антична філософія
  7. Антична філософія як перший етап західної філософської традиції. Загальна характеристика
  8. Антична філософія.
  9. Антична філософія.
  10. Антична філософія: космоцентризм
  11. Антропологічно-гуманістична філософія XX ст.
  12. Антропологічно-ірраціоналістична філософія




Переглядів: 1704

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закон четвертий: ніщо не дається задарма. | Еволюція біосфери. Ноосфера

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.