МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Екологічна філософіяНова — екологічна філософія, на відміну від старої антиекологічної, має навчати нас поважати Природу, Землю, все живе на ній, навчити так співіснувати в біосфері, щоб життя па планеті тривало й розквітало. Антиекологічна філософія має наступні настанови: · Людина — особливий вид у царстві біорізноманітності на Землі, вона відокремилася від Природи, вона піднеслася над Природою, вона може панувати над Природою й управляти її процесами. Природу треба перемогти. · Природа багата, її ресурси безмежні, тому, вичерпавши потрібне нам в одному місці, можемо переміститися в інше й продовжувати брати стільки, скільки хочеш (чи можеш), при цьому зі 100 % природної речовини, що видобувається, споживаючи близько 2 %, а викидаючи — 98%. · Життя людей можна поліпшити, постійно накопичуючи матеріальні блага й нарощуючи прибутки завдяки технічному прогресові. · У жорсткій конкуренції й жорстокій боротьбі за життєві блага виживає найсильніший. У боротьбі всі засоби прийнятні. І люди, й країни поділяються на бідних і багатих, а між ними - прірва відчуженості. Конфронтація - основний метод вирішення політичних проблемі спосіб збагачення одних за рахунок інших. · Дотримуватися в нашому житті правил поведінки й найкращих традицій, що їх виробило людство, йти за біблійними заповідями - не обов'язково. Висока мораль - не головне, мета виправдовує засоби. · Відходи - неприємний продукт будь-якої людської діяльності, але вони неминучі, їх можна накопичувати й поволі утилізувати. Нові технології допоможуть нам вирішити всі проблеми. Настанови нової екологічної філософії: · Природа була й завжди буде сильнішою за людину, бо вона її породила. Людина — невід'ємна частина Природи, Всесвіту, й у своєму житті вона повинна керуватись їхніми Законами, зважати на всі елементи довкілля. Всі живі істоти біосфери — рівноправні мешканці нашої спільної домівки — Землі. Ми маємо розумно співпрацювати з Природою, поважати її Закони. · Природні ресурси обмежені й вичерпні. Потрібно провести їх інвентаризацію в усьому світі й перейти до глобальної політики збереження та оптимального використання. Слід увести компенсацію витрат на відтворення або відшкодування природних ресурсів, розробити довгочасну стратегію природокористування, запровадити квоти використання ресурсів для кожної держави, регіону й світу в цілому, а також відповідний міжнародний контроль за цим. Ми живемо на Землі, маленькому космічному тілі, й ніщо в ньому не може бути нескінченним. · Життєва цінність — не в сумі наших спільних банківських рахунків. Мільйон магнітофонів не замінять шматка хліба голодному, мільярд телевізорів не врятують від спраги, тисяча автомобілів не дадуть ковтка повітря тому, хто задихається; померти під купою досягнень технічного прогресу — доля убогих духом, жадібних і дурних. · Не протиборство, а взаємодопомога — основа існування життя на. Землі. Тільки спільними зусиллями можна досягти благополуччя. Голодний світ — небезпечний і нестійкий. Лише задоволення основних потреб кожної людини може бути гарантією благополуччя всіх людей на планеті. · Норма життя кожної людини — дотримання десяти біблійних заповідей у сучасній інтерпретації; норма поведінки — доброзичливість, співчутливість, співпереживання; достоїнства, до яких слід прагнути — душевна краса, гармонія, чесність, честь, висока моральність. Соціальний розвиток має базуватися на свободі й гуманізмі. · Тільки розумно поєднуючи нові технології із зусиллями кожної людини у вирішенні природоохоронних проблем можна вийти з кризи. Застосовувані нині основні способи екологізації техніки, спорудження очисних об'єктів, які нейтралізують забруднення, тощо) — екологічно неефективні й економічно недоцільні. Виробництва мають будуватися згідно із законами саморегулівних систем і з законами системної цілісності за аналогією з природними біогеоценозами та біосферою, (різноманітність видів — важлива передумова забезпечення замкненості технологічних процесів використання речовини; суспільне виробництво має підпорядковуватися принципові кругообігу речовини). · Виробничі процеси мають розвиватися за біологічними принципами. Відходів, які не можна утилізувати, не повинно бути взагалі, як у Природі, де відходи одних організмів слугують ресурсами для інших. Слід розвивати безмашинне виробництво, що не дає шкідливих відходів. Необхідно переходити до використання нових видів енергії, безпечних для довкілля. Організаційно-методична карта самостійної роботи студента Дисципліна: Екологія (Основи екології) Тема: Еволюція біосфери. Ноосфера Кількість годин: 2. Навчальна мета: 1. Ознайомитися з основними етапами еволюції біосфери. З’ясувати сутність кожної фази еволюції. 2. Дати аналіз антропогенного впливу на розвиток біосфери. 3. Визначити поняття ноосфери та можливість її створення. Студент повинен: вміти: - визначати головні риси різних фаз еволюції біосфери; - пояснювати ланцюг перетворення енергії в біосфері ; - узагальнювати наслідки впливу людини на кругообіг речовин в біосферу. знати: - етапи еволюції біосфери; - поняття біогеохімічний цикл, екологічна ентропія, продуценти, консументи, редуценти, автотрофи, гетеротрофи, “ноосфера” за В.І. Вернадським; - суть на висновки експерименту «Біосфера-2» Основні питання: 1. Походження і еволюція біосфери. 2. Функціонування біосфери 3. Ноосфера Форма контролю:( диференційна) письмовий звіт, опитування Література: 1. Білявський Г.О., Фурдуй Р.С., Костіков І.Ю. Основи екології. - К.: „Либідь”, 2006. [1]-стор. 57-70,101-110; 2. Г.О. Білявський, М.М Падун, Р.С. Фурдуй, "Основи загальної екології", К.. Либідь, 2000 р. [2]-стор. 42-47, 59-69,79-80,104-108. Контрольні питання: 1. Розкрийте суть понять „біосфера”, „жива речовина”, „ноосфера”. 2. З чого складається абіотична і біотична частина біосфери як глобальної екосистеми? 3. Які характерні риси різних фаз еволюції? 4. Визначте роль біоти в ланцюгу перетворення енергії в біосфері. 5. Який зв’язок між еволюцією біосфери та екологічною ентропією? 6. Що таке гомеостаз біосфери, в чому полягає його суть? 7. Які наслідки впливу людини на кругообіг речовин в біосфері: 8. Яка суть та висновки проекту «Біосфера-2» 9. В чому полягає суть ноосфери? 10. Що треба зробити, щоб побудувати ноосферне суспільство на нашій планеті? Читайте також:
|
||||||||
|