МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Початок ери психіатріїСвобода – пізнаннна необхідність Найважливіша фнкція людини – пізнання Коли людина обізнана вона панує над ситуацією
Наука виходить з монастирів і аристократія поинає займатись наукою де Карт (Картезій) раціоналісти декрт Спіноза Гобс сенсуалісти бекон Локк
Ботфіт Лейбніц Комбінаторне мислення Компромізм між раціоналізмом і сенсуалізму Ніого немає в розумі окрім того що перше у відчуттях, крім самого розуму Наявність так званих монад, закономірність що має духовний характер , і ці закономірності існують в самої людини
Поч. 18 ст Субєктивний ідеалізм Джордж Берклі (англієць) Намагається продовжити і розвинути ідеї середньовіччя: Бути – означає бути сприйнятим Реалізація активності (пізнавальної) 5 основних засобів чуття у людини Люжди це є засіб творення
Девід Юм Англієць Ми створюємо світ таким яким він нас влаштовує
Проствітництво Поєднання сенсуалізму та раціоналізму Дідро критикує Берклі що його система це піаніно що захворіла на сказ
Кабаніс Наше мислення працю аналогічно до того як працюють наші інші фізіологічні органи
Уень лейбніца Вольф, пише «теоретична присхологія» «емпірина психологія» Вольф пише свої роботи тнічною мовою
Асоціанізм Девід Гаклер Поза нами існують вібрації, вони існують всюди , потрапляють на наші органи чуттів і пердаються до мозку Великий світ, фізіологія людини і ментальність
Виникає Психіатрія 1799р. – франц. Лікар Філіп Пінель наказує зняти кайдани зі своїх підопічних і назвати їх хворими, а не людьми яких треба ізолювати - Іммануіл Кант - Георг Вільгельм Фрідріх Гегель - Людвіг Фейербах
Франц Антон Месмер Гіпноз. Природний тваринний магнетизм
Гьотте Відкрив контраст і післядія в аналізаторі (Перша пол. 19 т.)
Німецька класина психологія Кант світ поділяється на 2 грандіозні частини на сутність і на явище, речі в собі (світ сутності) і реі біля нас (світ явищ) темпераменти діяльності дуже активна і дуже повільна пасивна, ставлення до світу оптимістичне і писимістичне Гегель створює систем категорій діалекту , треба зрозуміти як будується сутність світу, існує сама по собі ідея – яка є сутністю, ідея має потребу себе пізнати. Людство – втілення абсолютної ідеї , ідеальна форма конституційна монархія. «Наука Логіки», людське поняття яке є сутністю свідомості. Феєрбах Шелінг. Фіхте
Виникнення експериментальної психологія - Йоганн Мюллер (1801-1858, Німеччина) - Герман Людвіг Фердинанд фон Гельмгольц (1821-1994, Німеччина) - Чарльз Дарвін (1809-1882, Англія) Густав Теодор Фехнер (1801-1887, Німеччина). Розкладання світлового променя Ернст Вебер (1795-1878, Німеччина). K log I + C
Вільгельм Максиміліан Вундт (1832-1920, Німеччина) Роботи: Ø Основи фізіологічної психології. Ø Лекції про душу людини і тварини. Ø Теорія матерії Основні ідеї: Ø психіка – проміжна ланка між зовнішніми діями на органи чуття і діями людини; Ø функції психіки: спонтанний рух і чуттєвість; Ø психологія – дослідна наука, що має свої власні закони; Ø вимоги до дослідження (те, що спостерігається, повинно спостерігатися певний час, може повторюватися; Ø в психології повинен використовуватися експеримент; Ø психологія повинна розглядати сукупний зміст досвіду та його стосунки до S; Ø закони психічних явищ: принцип творчого синтезу, закон психічних відносин, (залежність події від внутрішніх зв’язків елементів), закон контрасту (підсилення протилежностями один одного) та закон гетерогенності цілей Ø заснував психологію культури: психічний розвиток індивідів соціально детермінований Франц Брентано (1838-1917 Австрія) Роботи: Основні ідеї: } створення «психогнозії» (феноменогнозії) = описова психологія + гносеологія; } трактування психічних явищ як інтенціональних; } Інтенція – внутрішня скерованість свідомості на об’єкт; } світ і свідомість утворюють єдність; } реальні лише конкретні прояви, лише індивідуальне; } в психіці – внутрішній світ психічних явищ; } дослідження актів свідомості повинно відбуватися за допомогою інтроспекції } Класи психічних феноменів: } психічні акти сприймання або уявлення; } психічні акти судження; } психічні акти емоцій та почуттів.
Іван Сєченов (1829-1905 Росія) Основні праці: - рефлекси головного мозку Основні ідеї: } поняття рефлексу; } гальмування (гальмівні центри); } «мозкова машина» - механізм діяльності людини, що скеровується ЦНС } триєдиний психічний акт неподільний; } предметом психічного дослідження є акти, процеси в об’єктивній системі стосунків – процес поведінки; } головні елементи психічної діяльності: чуття (сигнал) + дія з ним; } метод психології – вивчення поведінки, досліджувати зв’язок людини і середовища; } складні психічні функції – сума елементарних; } природа розумової діяльності мислення базується на даних, що дають відчуття; } заклав основи вікової фізіології; } заклав основи фізіології праці; } мета – створити людей-лицарів, які будуть робити лише моральні вчинки з невідворотністю рефлексу. } Основна аксіома: психічний акт - процес, рух Уільям Джемс (1842-1910, США) Основні праці: - Принципи психології - Психологія - Скарби релігійного досвіду Основні ідеї: } потік свідомості: ◦ стани свідомості прагнуть бути частиною індивідуальної свідомості ◦ в межах особистої свідомості її стани мінливі ◦ особиста свідомість проявляє неперервну послідовність відчуттів ◦ свідомість завжди обирає певні об’єкти } Особситість: ◦ фізична особистість ◦ емпіричне «Я» ◦ соціальна особистість ◦ духовна особистість } Самооцінка ◦ Самоповага = успіх ◦ домагання } Теорія емоцій (рефлекторна природа) } Теорія волі (свідомі, похідні акти)
Психооаналіз
Зігмунд Фройд (1856-1939, Австрія) Основні праці: } Я і Воно } Психологія несвідомого } Вступ до психоаналізу } Трактування сновидінь } Психологія Я та захисні механізми } По той бік принципу задоволення Основні ідеї: } Структура психіки: несвідоме, передсвідоме, свідоме; } Структура особистості: Id, Ego, Superego; } Libido; } Інстинкт смерті; } Психосексуальні стадії розвитку особистості: оральна, анальна, фалічна, латентна, генітальна; } Комплекси; } Нарцисизм; } Сублімація; } Перепони зростання: тривожність та захисні механізми; } Захисні механізми: репресія, заперечення, раціоналізація, реактивні утворення, ізоляція, проекція, регресія. Альфред Адлер (, Австрія) Основні праці: } Про нервовий характер; } Практика і теорія індивідуальної психології; } Індивідуальна психологія. Основні ідеї: ◦ Комплекс неповноцінності; ◦ Компенсація та зверх компенсація ◦ Боротьба за першість, владу та самоствердження; ◦ Життєва мета; ◦ Стиль життя; ◦ Аперцепція як інтерпретація того, що сприйнято, те, що визначає поведінку; ◦ Творча сила самості; ◦ Почуття суспільного; ◦ Кооперація; ◦ Життєві задачі; ◦ Перепони до зростання
Карл Густав Юнг (1975-1961, Швейцарія) Основні праці: } Аналітична психологія; } Тевістокські лекції; } Проблеми душі нашого часу; } Спомини, сновидіння, роздуми; } Конфлікти дитячої душі; } Архетип та символ; } Відповідь Іову; } Душа і міф; } Людина та її символ; } Психологічні типи Основні ідеї: } Структура психічного буття людини: колективне несвідоме, особистісне несвідоме, ендопсихічна сфера (вторгнення, афекти, суб’єктивні компоненти та функції, пам’ять), ектопсихічна сфера (інтуїція, почуття, мислення, відчуття); } Основні орієнтації: інтроверсія (стискання) та екстраверсія (розширення); } Архетипи: Его, Персона, Тінь, Аніма, Анімус, Самість; } Символи – динамічна психічна ситуація; } Сни як з’єднуюча ланка між свідомим та несвідомим; } Мислення логічне та інтуїтивне; } Метод психічного «компаса»
Еріх Фром Основні праці: } Людина для самої себе } Здорове суспільство } Втеча від свободи } Мати чи бути } Психоаналіз та етика } Анатомія людської деструктивності Основні ідеї: ◦ Особистість як продукт взаємодії між вродженими потребами та тиском соціальних приписів; ◦ Самотність та ізоляція; ◦ Розвиток індивідуальності як боротьба за особистісну свободу; ◦ Свобода та відчуження; ◦ «Свобода від» та «свобода для»; ◦ Втеча від свободи: авторитаризм (садизм та мазохізм), деструктивність (подолання безсилля), стадний конформізм; ◦ Орієнтації особистості: неплідна орієнтація (рецептивна, експлуататорська, захланна, ринкова), плідна орієнтація; ◦ Протест і віра як умови свободи; ◦ Інтенсивність пристрастей та устремлінь - специфіка людини ◦ Поведінка людини визначається вродженими (темперамент) та соціальними чинниками. Орієнтація особистості:
Катрін (Карен) Хорні Основні праці: } Невротична особистість нашого часу } Наші внутрішні конфлікти } Жіноча психологія Основні ідеї: ◦ Невроз – психічний розлад, викликаний страхами, захистами, та спробами знайти компроміс між конфліктами в психіці; ◦ Невротики: ригідність реакцій та невідповідність між потенціями і досягненнями; ◦ Основа неврозів – «базальна « тривога; ◦ Невротичні рухи: «до людей», «проти людей» та «від людей»; ◦ Невротична тяга до влади (бути першим завжди і у всьому, ворожість до довкілля, суперництво, конкуренція, бажання бути любимим тими, кого принижує, страх розплати); ◦ «Базальний конфлікт» як ядро неврозу; ◦ Особливості жіночої психіки
Ерік Берн (Леонард Бернстайн) Основні праці: } Трансакційний аналіз та психотерапія; } Секс в людському коханні; } Вступ до психіатрії та психоаналіз для невтаємничених; } Ігри, в які грають люди, люди, які грають в ігри. Основні ідеї: ◦ Трансактний аналіз як метод аналіз паталогій та лікування пограничних станів; ◦ Структура особистості: Батько (Караючий та той, що піклується), Дорослий, Дитина (Спонтанна, та, що Пристосовується, Бунтівна); ◦ Аналіз трансакцій; ◦ Гра як трансакція (назва, теза, мета, ролі, динаміка, приклади, парадигма, ходи, нагороди, подібні ігри); ◦ Види ігор (на все життя, шлюбні, на вечірках, сексуальні, ігри злочинців, ігри в кабінеті психотерапевта, добрі ігри); ◦ Спілкування як умова життя людини; ◦ Ритуали; ◦ Життєві сценарії; ◦ Типи людей, які грають постійно: «буркотун» та «нікчема». Біхевіоризм Едвард Лі Торндайк (1874-1949, США) Коннексіонізм Основні прці: } Розум тварин Основні ідеї: } Коннексія – зв”язок між реакцією і ситуацією, елемент поведінки; } Проблемна ситуація; } “Ситуація-реакція” (вихідний пункт – проблема; організм – ціле і весь бере участь у розв”язанні проблеми, організм активний у пошуках вибору; навчання йде шляхом вправляння; розв”язання проблеми потрібне для адаптації до середовища); } Експериментальні дослідження умов і динаміки научіння шляхом аналізу способів розв”язання задачі у проблемному ящику; } Закони научіння (закон вправ, закон ефекту, закон готовності, закон підкріплення тощо) } Процес научіння - об”єктивний; } Спроби та помилки+ випадковий успіх формують поведінку Джон Уотсон (1878-1958, США) Основні роботи: } Психологія з точки зору біхевіориста } Догляд за немовлям і дитиною Основні ідеї: ◦ Психологія – галузь природознавства; ◦ Люди і тварини – подібні; ◦ Психологія – наука про поведінку; ◦ Структура поведінки S – R; ◦ Мозок – трансляційна станція; ◦ Умовні рефлекси – ос6нова передбачення і контролю за поведінкою; ◦ Вроджені інстинкти: страх, гнів, статевий потяг; ◦ Спадковість не впливає на поведінку. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|