МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Схеми заміщення (еквівалентні схеми) реальних елементів електричних кіл
Реальні резистори, конденсатори та котушки можна вважати такими елементами конструкції, які характеризуються тільки своїм опором R (резистор), ємністю С (конденсатор) або індуктивністю L (котушка) лише в обмеженому діапазоні частот від нуля до деякої граничної частоти wгр, різної для різних типів перелічених електрорадіоелементів. Наприклад, в ізоляції між обкладками конденсаторів втрачається енергія (так звані діелектричні втрати), причому ці втрати ростуть із ростом частоти. Тому в першому наближенні при складанні схеми реальної конструкції конденсатор слід замінити на схему заміщення, зображену на рис. 4.47, де R – опір, який враховує втрати в діелектрику.
Рис. 4.47
Реальну котушку намотують проводом, питомий опір якого більший за нуль, тому така котушка має більший за нуль активний опір R, який враховують в схемі найчастіше так, як показано на рис. 4.48.
Рис. 4.48
Деякі основні відомості з еквівалентних схем (вони ж схеми заміщення) реальних конденсаторів та котушок наведено в підручнику [2]. Але для багатьох типів конденсаторів, які випускає промисловість, для частот близько 1 МГц та вище, схеми заміщення, наведені в [2], є занадто простими. Це ж відноситься й до реальних котушок індуктивності як серійного, так і індивідуального виготовлення. Схеми заміщення реальних резисторів у підручнику [2] взагалі не розглянуто. Тому рекомендуємо зацікавленому читачеві після ознайомлення з відповідним параграфом цього підручника звернути свою увагу на дуже інформативну книжку [12].
[1] Напрямок потоку в осерді можна визначити так: уявити собі, що витки котушки – це різьба, і у думці вкручувати в неї гвинт, обертаючи його за напрямком протікання струму у витках котушки. Напрямок руху гвинта вздовж осі котушки і є напрямком потоку Ф. [2] Для практичних потреб фарад є завеликою одиницею. Звичайно використовують часткові одиниці: мікрофарад (мкФ), нанофарад (нФ) та пікофарад (пФ), причому 1 мкФ=10-6 Ф, 1 нФ=10-9 Ф, 1 пФ=10-12 Ф. [3] Величину початкової фази струму обрано довільно як таку, що не впливає на справедливість подальших висновків. [4] Величину jU початкової фази напруги обрано довільно як таку, що не впливає на справедливість подальших висновків. Читайте також:
|
||||||||
|