Таким чином, при діленні чисельника m на натуральне число n, можемо отримати десятковий дріб. Тобто не тільки дріб виду можна записати у вигляді десяткового дробу, а й деякі інші дроби. Для цього треба поділити чисельник дробу на його знаменник.
Приклад. Перетворіть на десятковий дріб:
а) ; б) .
Розв’язання
а) ;
б) ;
▪ Виконання письмових вправ
1. Перетворіть на десятковий дріб:
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; .
Розв’язання
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; .
2. Виконайте дії: .
Розв’язання
1) ;
2)
3)
4) .
▪ Індивідуальна робота за картками
Картка № 1
Завершіть дії:
а)
б)
в)
Картка № 2
Складіть ланцюжок обчислень, вважаючи відповідь до попереднього виразу початком одного наступного виразу.
■ VI. Самостійне виконання учнями практичних завдань
▪ Самостійна робота
Варіант 1
1. Обчисліть:
а) ; б) ; в) .
2. Розв’яжіть рівняння .
3. Знайдіть значення виразу .
Варіант 2
1. Обчисліть:
а) ; б) ; в) .
2. Розв’яжіть рівняння .
3. Знайдіть значення виразу .
Розв’язання до самостійної роботи
Варіант 1
1. а)
б)
в)
2. ; ; .
Відповідь: 0,302.
3. .
Варіант 2
1. а)
б)
в)
2. ; ; .
3. .
1)
2)
3)
■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
▪ Індивідуальне завдання
Мотоцикліст проїхав 330 км за 5 год, причому перші 3 год він їхав зі швидкістю 60 км/год. Решту шляху він проїхав за 2 год. У скільки разів швидкість руху мотоцикліста була більшою в останні 2 год?