Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КОАГУЛЯЦІЙНІ МЕТОДИ ОЧИЩЕННЯ ПРОМИСЛОВИХ ВОД НА ПІДПРИЄМСТВАХ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

Коагуляційні процеси часто відбуваються в природі, їх використовують в різних технологічних процесах. Наприклад, коагуляційні процеси протікають в річкових водах. В річкових водах завжди містяться колоїдні частинки намулу, глини або ґрунту. При змішуванні річкової води з соленою водою моря (при впадінні річок в море) починається коагуляція цих частинок, а зменшення швидкості течії води сприяє осіданню агрегатів колоїдних частинок. Вони осідають, утворюючи мілину і острови.

Коагуляцію широко використовують при очистці води, яка поступає у водопровідну мережу. Для цього у воду добавляють сульфати алюмінію Al2(SO4)3 або заліза Fe2(SO4)3, які є добрими коагулянтами. Змішуючись із природною водою, вони реагують із гідрокарбонат-іонами, утворюючи дуже пухкі пластівці гідроксидів. Ці осади захоплюють не тільки зважені у воді частинки, але й іони важких металів. Частинки цих золей мають заряд, протилежний знаку заряду колоїдних частинок, присутніх у воді. Золі, частинки яких мають різнойменні заряди, викликають взаємну коагуляцію і осідають. Для видалення цих осадів до води додають поліакриламід, після чого вода відправляється у відстійник – величезний резервуар, де пластівці гідроксидів, «склеєні» поліакриламідом, осідають на дно.

В стійкових водах ряду виробництв містяться колоїдні розчини (емульсії) нафтопродуктів. Ці емульсії руйнуються обробкою стічних вод солями лужноземельних металів.

В цукровій промисловості коагуляційні процеси використовуються при очистці соку цукрового буряка – дифузійного соку. До складу дифузійного соку, окрім сахарози та води, входить не цукристі речовини часто в колоїдному стані. Для їх видалення в дифузійний сік вводять оксид кальцію (2,0-2,5%). При цьому частина не цукристих речовин, що знаходиться в колоїдному стані, коагулює. На наступній стадії очистки – сатурації – в сік вводять діоксид вуглецю. При цьому оксид кальцію перетворюється в нерозчинний карбонат кальцію, на частинках якого адсорбуються розчинні не цукристі і фарбуючі речовини.

 

´ КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

1. У чому суть дослідів Ф.Рейса?

2. Поясніть різницю між електрофорезом та електроосмосом.

3. Де мають застосування ці явища?

4. Які чинники впливають на седиментаційну і агрегативну стійкість колоїдних систем?

5. Чому колоїдні системи нестійкі?

6. Що таке коагуляція золів і як вона протікає?

7. Опишіть правила коагуляції колоїдних систем розчинами електролітів.

8. Порівняйте, які зміни відбуваються з колоїдною міцелою при електрофорезі та при коагуляції золю розчинами електролітів.

9. Що таке поріг коагуляції і як його визначають?

10. Чому коагулююча здатність електроліту суттєво залежить від валентності іонів-коагулянтів?

11. Чи буде відрізнятися поріг коагуляції золю АgI розчинами LiCl, КCl, CsCl?

12. Як можна захистити колоїдні системи?

13. Яка роль явища коагуляції у природі і техніці?

14. Творче завдання: Дайте відповідь на запитання – «Чому в колоїдну хімію були введені поняття про два види стійкості золів – седиментаційну та агрегативну? Чи можна, не змінюючи агрегативну стійкість, зменшити седиментаційну стійкість колоїдного розчину?»

 

 

& ТИМ, ХТО ХОЧЕ ЗНАТИ БІЛЬШЕ

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  3. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  4. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. II. УЧЕБНЫЕ И МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ, ПРАКТИКУМЫ
  6. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  7. IV. Электронное учебно-методическое обеспечение дисциплины.
  8. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  9. V. Обов'язки методиста кафедри педагогіки
  10. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  11. А) Методика проведення заняття
  12. А) Методика проведення заняття




Переглядів: 606

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Коагулююча здатність іона тим більша, чим більший його заряд. | РОЛЬ ПРОЦЕСІВ КОАГУЛЯЦІЇ ПРИ ФОРМУВАННІ ГРУНТІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.