Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КРИВІ ТЕЧІЇ

Графіки залежності градієнта швидкості і в’язкості η від напруги зсуву Р для структурованих рідин має вид, показаний на рис 31.

Рис. 31. Криві течії(а) та в’язкості (б) структурованих рідин по П. А. Ребіндеру.

Відрізок ОА (від т.О до першої штрихової вертикальної лінії) відповідає течії рідини з незруйнованою структурою (повзучістю) при постійній і максимальній в’язкості. При напрузі зсуву вище, повзучість переходить в течію рідини, яка зменшує в’язкість. При напрузі структура повністю руйнується. Ділянка ВД (від другої вертикальної штрихової лінії і вище) характеризує течію повністю зруйнованої структури з мінімальною в’язкістю. Криволінійна ділянка АВ (відстань між вертикальними штриховими лініями) відповідає встановленій рівновазі процесів руйнування і відновлення. В’язкість рідини на цій ділянці, що називається ефективною, змінюється.

Криві течії і в’язкості, структурованих рідин іноді називають реологічними кривими, бо наука про течію в процесах деформації, що розвиваються з часом, носить назву реології (грец. “реос” – течія).

Побудова кривих в’язкості має важливе практичне значення, тому що за їх допомогою можна визначити оптимальні параметри технологічних процесів обробки та формування тіста, цукеркових та шоколадних мас, встановити безпосередньо зв’язок між характером течії, ступенем руйнування структури та величиною напруги зсуву. З аналізу кривих випливає, що процес пластичного формування найбільш ефективно буде відбуватися в області напруги зсуву, що відповідає практично зруйнованій структурі.

´ КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

1. Які системи називають структурованими?

2. Як їх класифікують?

3. Чим пояснюється утворення структурованих систем?

4. Що таке гелі?

5. Як одержують гелі?

6. Які фактори сприяють гелеутворенню?

7. Що таке тиксотропія?

8. Наведіть приклади тиксотропних речовин.

9. Поясніть процес пептизації.

10. В яких випадках утворюється синерезис гелів?

11. Поясніть суть процесів тиксотропії і синерезису, їх поширення і значення.

12. Які властивості відносять до структурно-механічних?

13. Що таке в’язкість?

14. Поясніть рівняння в’язкості для золів.

15. Від чого залежить в’язкість рідин?

16. Які рідини підкоряються закону Н’ютона?

17. Поясніть суть рівняння Н’ютона.

18. Для яких рідин використовують рівняння Шведова-Бінгама?

19. Як на практиці використовують залежність в’язкості від градієнта швидкості?

20. Що таке криві течії?

21. Творче завдання: Поясніть суть процесів тиксотропії і синерезису, їх поширення і значення. Наведіть приклади застосування цих понять в галузі Вашого виробництва

 


Читайте також:

  1. Вибір індикатора . Криві титрування
  2. Види течії в’язкої рідини
  3. Виникнення економічної теорії, її напрями, школи і течії.
  4. З праці М. Хвильового «Думки проти течії»
  5. За ціною для окремої точки на кривій
  6. За ціною для окремої точки на кривій
  7. Закон розподілу швидкостей по перетину круглої труби при ламінарному режиму течії рідини.
  8. Засоби індивідуального захисту органів дихання та шкірних покривів
  9. Ірраціоналістичні та сцієнтичні течії в некласичній філософії XIX ст.
  10. Історія виникнення і розвитку політичної економії. Основні школи і течії економічної думки
  11. Копія по кривій
  12. Криві байдужності, їх властивості




Переглядів: 574

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РІВНЯННЯ Н’ЮТОНА ТА ШВЕДОВА-БІНГАМА | ТЕМА 2.6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.