МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
КРИВІ ТЕЧІЇГрафіки залежності градієнта швидкості і в’язкості η від напруги зсуву Р для структурованих рідин має вид, показаний на рис 31.
Рис. 31. Криві течії(а) та в’язкості (б) структурованих рідин по П. А. Ребіндеру. Відрізок ОА (від т.О до першої штрихової вертикальної лінії) відповідає течії рідини з незруйнованою структурою (повзучістю) при постійній і максимальній в’язкості. При напрузі зсуву вище, повзучість переходить в течію рідини, яка зменшує в’язкість. При напрузі структура повністю руйнується. Ділянка ВД (від другої вертикальної штрихової лінії і вище) характеризує течію повністю зруйнованої структури з мінімальною в’язкістю. Криволінійна ділянка АВ (відстань між вертикальними штриховими лініями) відповідає встановленій рівновазі процесів руйнування і відновлення. В’язкість рідини на цій ділянці, що називається ефективною, змінюється. Криві течії і в’язкості, структурованих рідин іноді називають реологічними кривими, бо наука про течію в процесах деформації, що розвиваються з часом, носить назву реології (грец. “реос” – течія). Побудова кривих в’язкості має важливе практичне значення, тому що за їх допомогою можна визначити оптимальні параметри технологічних процесів обробки та формування тіста, цукеркових та шоколадних мас, встановити безпосередньо зв’язок між характером течії, ступенем руйнування структури та величиною напруги зсуву. З аналізу кривих випливає, що процес пластичного формування найбільш ефективно буде відбуватися в області напруги зсуву, що відповідає практично зруйнованій структурі. ´ КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ 1. Які системи називають структурованими? 2. Як їх класифікують? 3. Чим пояснюється утворення структурованих систем? 4. Що таке гелі? 5. Як одержують гелі? 6. Які фактори сприяють гелеутворенню? 7. Що таке тиксотропія? 8. Наведіть приклади тиксотропних речовин. 9. Поясніть процес пептизації. 10. В яких випадках утворюється синерезис гелів? 11. Поясніть суть процесів тиксотропії і синерезису, їх поширення і значення. 12. Які властивості відносять до структурно-механічних? 13. Що таке в’язкість? 14. Поясніть рівняння в’язкості для золів. 15. Від чого залежить в’язкість рідин? 16. Які рідини підкоряються закону Н’ютона? 17. Поясніть суть рівняння Н’ютона. 18. Для яких рідин використовують рівняння Шведова-Бінгама? 19. Як на практиці використовують залежність в’язкості від градієнта швидкості? 20. Що таке криві течії? 21. Творче завдання: Поясніть суть процесів тиксотропії і синерезису, їх поширення і значення. Наведіть приклади застосування цих понять в галузі Вашого виробництва
Читайте також:
|
||||||||
|