Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичне заняття 2.

Тема заняття.Застосування похідної до розкладання многочленів на множники, спрощення виразів.

Теоретичний матеріал. Інколи, під час розкладання многочленів на множники традиційні способи (винесення спільного множника за дужки, групування, використання формул скороченого множення) виявляються не достатньо ефективними. На допомогу приходить похідна. Як саме застосовується похідна до розкладення многочлена на множники розглянемо, розв’язуючи наступний приклад.

Приклад 1.Розкладіть на множники вираз:

.

Розв’язання. Вважаючи змінною, розглянемо функцію . Розкриємо дужки у тих доданках, що містять змінну . Матимемо, . Знайдемо похідну цієї функції.

.

З’ясуємо, від якої функції слід взяти похідну щоб можна було одержати вираз .

Виявляється, що . Оскільки - стала, то маємо:

.

Звідси, приходимо до висновку, що .

Отже, , де не залежить від , а залежить від і .

Оскільки остання рівність виконується для будь-якого , то, при , маємо .

Таким чином .

Використовуючи способи винесення спільного множника за дужки та групування, продовжимо розклад останнього виразу на множники.

Будемо мати: .

Відповідь. .

У наступному прикладі похідна застосовується для спрощення виразу.

Приклад 2.Спростіть вираз:

.

Розв’язання. Вважаючи змінною величиною, розглянемо функцію

Знайдемо її похідну.

Звідси , де не залежить від , але може залежати від і .

При .

З іншого боку маємо . Отже, , а

Відповідь. .


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. III. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  3. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  4. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  5. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  6. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  7. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  8. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  9. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  10. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  11. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  12. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 449

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ | ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.