Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичне заняття 6.

Тема заняття.Застосування похідної до знаходження сум.

Теоретичний матеріал.

Задачі на знаходження сум мають нетрадиційний характер. Добре проведений аналіз умови відкриває закономірність, яка існує серед членів вказаної суми.

Помітивши цю закономірність, необхідно записати суму у вигляді функції, враховуючи виявлену закономірність.

Як правило одержується функція, члени якої підсумувати непросто, але можна запропонувати приклад функції похідною якої є дана.

Однак, необхідним є приклад такої функції, суму членів якої можна знайти не прикладаючи особливих зусиль (частіше всього це буде сума членів геометричної прогресії).

Знайшовши суму запропонованої функції, взявши похідну від одержаного виразу та підставивши замість змінних їх значення, ми й одержимо значення суми, що нас цікавить.

Приклад 1.Обчислити суму:

1. ;

2. .

Розв’язання.

Обчислимо спочатку більш загальну суму: , де - довільне дійсне число, крім 1, .

одержимо при , а - при , .

Доберемо таку функцію , що . Неважко помітити, що можна взяти наприклад, . Тоді .

Але - сума членів геометричної прогресії, у якій , , .

Скориставшись формулою суми членів геометричної прогресії будемо мати:

.

.

Отже, .

.

.

Відповідь. ;

.

Приклад 2.Обчислити суму:

.

Розв’язання. Позначимо шукану суму . Вона може бути подана у вигляді , де .

Розглянемо на інтервалі . Знайдемо похідну цієї функції:

.

Використали формулу суми нескінченно спадної геометричної прогресії , де , , .

є однією з первісних функції , отже, .

. Звідси маємо, що , .

Отже, .

Відповідь. .

 


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. III. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  3. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  4. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  5. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  6. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  7. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  8. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  9. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  10. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  11. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  12. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 422

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ 2 | ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.135 сек.