Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ефективність системи менеджменту – це показник, який характеризується співвідношенням витрат на здійснення управлінських функцій і результатів діяльності організації.

З даного визначення випливає, що основними складовими ефективності управління є витрати на управління і результати діяльності, які в більшості випадків мають вартісний вираз і можуть бути чітко зафіксовані, що полегшує оцінку ефективності.

До витрат, які несуть керівники в процесі управлінської діяльності належать:

1. Витрати на оплату праці:

· заробітна плата керівників та спеціалістів;

· заробітна плата технічного і обслуговуючого персоналу;

· премії і доплати управлінцям;

2. Витрати на техніку управління:

· носії інформації та предмети управлінської праці;

· засоби обробки інформації та оснащення процесів управління;

· знання, умови праці тощо;

3. Витрати на організацію і забезпечення управління:

· науково-дослідні роботи і наукова організація управлінської праці;

· підготовка і підвищення кваліфікації менеджерів;

· заходи щодо вдосконалення управління;

4. Накладні витрати:

· службові відрядження і пересування;

· комунікаційні і канцелярські витрати;

· інші витрати (на проведення ділових зустрічей тощо).

Що ж стосовно результату діяльності організації, то тут можуть бути використані такі показники: обсяг реалізованої продукції, обсяг виробленої продукції, сума прибутку, рівень рентабельності і т.д.

 

4. Показники ефективності управління

 

Найбільш поширеним показником ефективності управління є відношення загального або кінцевого результату виробництва до сукупних витрат на управління:

, (17.2)

де – ефективність управління; – кінцевий результат отриманий підприємством; – витрати на управління.

Цей показник може набувати різного змісту, залежно від того, яка величина виступає у якості загального результату діяльності підприємства.

Ще одним показником, який демонструє економічну ефективність є продуктивність праці. З цієї позиції в управлінні виділяють відношення загального результату виробництва до кількості працівників апарату управління:

, (17.3)

де – кількість управлінського персоналу.

Крім названих показників ефективності системи менеджменту, які відображають загальну ефективність всієї організації, існують показники, які покликані відображати ефективність структурних підрозділів чи окремої функції, яка реалізовується в межах підприємства.

З огляду на це в процесі визначення ефективності системи менеджменту використовують якісні показники:

1. Рівень керованості:

, (17.4)

де – норма керованості, – фактична кількість підлеглих у керівника;

2. Коефіцієнт раціональності структури:

, (17.5)

де , – кількість підрозділів в апараті управління фактично і відповідно до нормативів;

3. Ступінь централізації управлінських функцій:

, (17.6)

де – кількість прийнятих рішень при виконанні даної функції на вищих рівнях управління, – загальна кількість прийнятих рішень при виконанні даної функції на всіх рівнях управління;

4. Співвідношення кількості лінійного та функціонального персоналу:

, (17.7)

де – кількість лінійних керівників, – кількість працівників функціональних служб;

5. Ступінь формалізації праці менеджерів:

, (17.8)

де – кількість працівників, праця яких організована на основі нормативних документів, – загальна кількість управлінців;

6. Коефіцієнт цілеспрямованості структури управління:

, (17.9)

де , – кількість адміністративно-управлінського персоналу, зайнятого вирішенням спеціальних проблем і всього управлінського апарату;


Читайте також:

  1. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II. Елементи операційних витрат
  6. II. Мотивація навчальної діяльності
  7. II. Мотивація навчальної діяльності
  8. II. Мотивація навчальної діяльності
  9. II. Мотивація навчальної діяльності
  10. II. Мотивація навчальної діяльності
  11. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  12. II. Обробка результатів




Переглядів: 684

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційна ефективність – це здатність організації існувати і досягати визначених цілей із найвигіднішим співвідношенням результатів і витрат. | Коефіцієнт повноти охоплення функцій управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.187 сек.