Складання прикладів на віднімання за малюнками у зошиті з друкованою основою, впр. 3
Послідовність роботи:
Наше завдання за малюнками скласти приклади на віднімання, частини цих прикладів є під малюнками.
Дивимось на перший малюнок. Що знаходиться у першій тарілці? (Вишеньки). У другій? (Кісточки від вишеньок). Отже були вишеньки і їх з’їли. Скільки вишеньок було? (9). Скільки кісточок від вишеньок залишилося? (9). Яке число запишемо перед знаком «–»? (9). Який будемо мати результат, коли від 9 віднімемо 9? Яке число запишемо після знака «=»? (0). Прочитаємо хором записаний приклад.
Аналогічно працюємо над другим малюнком.
Проміжний підсумок: Ми з вами складали і читали приклади на віднімання. Результат в кожному із них - число нуль. Порівняйте число, яке віднімали, з числом, від якого віднімали. Коли при відніманні отримуємо число 0? ( Число нуль отримуємо тоді, коли від числа віднімемо таке ж саме число).
2.5. Порівняння числа 0 з іншими числами та визначення місця числа 0 в числовому ряду
Вправа 2 у підручнику
Висновок: число 0 менше за будь-яке інше число, тому в числовому ряду його треба покласти перед числом 1.
Хором читаємо послідовність чисел у числовому ряду.
Вправляння у відніманні чисел на числовому відрізку за впр. 3.
Підсумок уроку
Нагадування основних етапів уроку
– З яким новим числом ми познайомилися на сьогоднішньому уроці?
– Коли ми кажемо, що якихось предметів є 0?
– В яких прикладах в результаті ми одержуємо 0? То скільки буде 10 – 10?
7 – 7?
Словесне оцінювання роботи класу в цілому та окремих учнів