Б) Комплексне складання таблиць (За підручником Рівкінд Ф.М.)
Крок перший: ознайомлення з дією множення як з дією знаходження суми однакових доданків, заміна прикладів на додавання прикладами на множення і навпаки, знаходження добутку через складання суми (21 · 3 = 21 + 21 + 21 = 63);
крок другий: ознайомлення з переставним законом множення; знаходження зручнішого прийому обчислення: порівняй значення добутків 2 · 6 і 6 · 2 (вони однакові), як можна знайти ці добутки? (за допомогою дії додавання), у якому випадку доданків буде менше? (у другому, їх буде 2), який добуток зручніше обчислювати? (другий);
крок третій: ознайомлення з дією ділення, встановлення зв’язку між діями множення і ділення;
крок четвертий: складання таблиць множення і ділення. Складання таблиць починається із складання таблиці множення числа 2, проте із прикладом на множення числа 2 складаються ще 3 інших приклади: один на множення і два на ділення. Наприклад: 2 · 3 = 6, 3 · 2 = 6, 6 : 2 = 3 6 : 3 = 2. Для кожного наступного числа нових випадків множення і ділення стає все менше і менше, оскільки вони були вивчені раніше. Такий комплексний підхід дозволяє зекономити час для запам’ятовування таблиць. Зекономлений час може бути використаний для вивчення чи закріплення іншого матеріалу.