Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ознайомлення з частинами

Перше знайомство з поняттям частини цілого та частини числа відбувається ще при вивченні таблиць множення і ділення (ділення числа на 4). Перед цим на попередніх уроках розглядались вправи, через які вводилось поняття ділення на рівні частини.

Перед тим, як вводити поняття частини, вчитель повинен провести бесіду, щоб впорядкувати і систематизувати життєвий досвід дітей про частини цілого:

- що означає «половинка хліба»? (Цілу хлібину розрізали на дві рівні частини і взяли одну з них).

- Як перевірити, що половинки рівні? (Накладанням).

- Що одержимо, коли дві половинки хлібини складемо разом? (Цілу хлібину).

- Можна розглянути ще кілька подібних прикладів(яблуко, геометричні фігури)

Висновок: Половина – це одна з двох рівних частин цілого.

Практична робота

Кожен з учнів має перед собою смужку паперу, довжиною 8см, аркуш прямокутної форми, круг.

Завдання дітям:

- Склади аркуш паперу навпіл; покажи половинку цього аркуша; що можна сказати про половинки?

- Аналогічна робота з кругом;

- Як поділити смужку навпіл? (скласти її).

- Поміряйте довжину половини смужки (4см).

- Як знайти довжину половини смужки, не згинаючи її? (довжину смужки поділити на 2).

Ознайомлення з поняттями «третя частина», «четверта частина» проводиться також з опорою на наочність, поданою у підручнику:

 

 

Третя частина    

- На скільки рівних частин поділена смужка? ( на 3);

- Як називається одна така частинка? (Третя частина);

- Ми можемо назвати її ще одним словом - третина;

- Яка довжина всієї смужки? (12см);

- Як знайти довжину третини смужки? (довжину всієї смужки ділимо на 3);

- То яка довжина третини смужки? (12 см : 3 = 4 см);

За подібною схемою вводиться поняття «четверта частина» (чверть).

Для більш глибокого засвоєння понять «половина», «третина», «чверть» лабораторно-практичним методом можна провести ще і роботу з використанням кругів: розрізати круг на частини, показати накладанням, що всі вони рівні, показати половину, третину, чверть круга, порівняти їх (висновок: чим на більшу кількість частинок ділимо, тим менша величина кожної такої частинки); вияснити, що круг (ціле) складається з двох половинок, трьох третин, чотирьох четвертин.

Після дій з наочністю можна вже опрацювати завдання, подане словесно:

1) Знайдіть четверту частину числа 20 (Щоб знайти четверту частину числа, треба число поділити на 4. 20 : 4 = 5. Четверта частина числа 20 становить 5).

2) Знайдіть п’яту частину від 1дм (Щоб знайти п’яту частину цілого, потрібно його поділити на 5. 1дм на 5 не ділиться. Тому 1дм перетворюємо в сантиметри. 1дм = 10см. 10см : 5 = 2см. П’ята частина 1дм становить 2см).

Позначати частини за допомогою цифр навчають також з використанням відповідного наочного матеріалу:

- Для позначення половини цілого використовуємо дві цифри 1 і 2, записані одна під одною і розділені рискою: (риска пишеться на лінії клітинки). Число 2 під рискою показує, що ціле розділили на дві рівні частини, число 1 над рискою показує, що взяли одну таку частинку. Читається «одна друга». Аналогічно вводяться записи , і т.п. Порівняння частин з використанням наочності. М.4. , впр. 649, с. 99.

   
                                   

 

- Використовуючи наочність, можна порівняти частини з чисельником 1: > ; < . Висновок порівняння: чим більше число під рискою (знаменник), тим менше значення частини.

 

 


Читайте також:

  1. БЕЗСПОЛУЧНИКОВІ СКЛАДНІ РЕЧЕННЯ З ОДНОРІДНИМИ І НЕОДНОРІДНИМИ ЧАСТИНАМИ
  2. Види та жанри образотворчого мистецтва, методика ознайомлення з ними у початковій школі.
  3. ВИКОРИСТАННЯ ІГОР ПІД ЧАС ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ З ПРИРОДОЮ
  4. Головні показники мастильних матеріалів і ознайомлення з консистентними мастилами.
  5. Для яких застосовується метод інтегрування частинами
  6. Завдання 1. Ознайомлення з роботою комп’ютерної програми та явищем дифракції від щілини
  7. Завдання 1. Ознайомлення з роботою комп’ютерної програми та явищем інтерференції Ньютона
  8. Завдання 1. Ознайомлення із можливостями моделі
  9. Завдання ознайомлення дітейз витоками народознавства
  10. ЗМІСТ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ В ДИТЯЧОМУ САДКУ 1 сторінка
  11. ЗМІСТ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ В ДИТЯЧОМУ САДКУ 10 сторінка
  12. ЗМІСТ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ В ДИТЯЧОМУ САДКУ 2 сторінка




Переглядів: 1116

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 11. Формування початкових уявлень про дроби в початковому курсі математики | Методика ознайомлення з дробами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.