Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання ознайомлення дітейз витоками народознавства

Сьогодні ми повертаємось до забутого, відроджуючи, пробуджуючи до життя національні традиції, національ­ний дух нашого народу. Починати цю роботу потрібно з раннього віку, в сім'ї, в дитячому садку, в школі.

Організовуючи народознавчу роботу з дошкільника­ми, вихователі повинні в комплексі розв'язувати пізна­вальні, навчальні, виховні та мовленнєві завдання.

Пізнавальні завдання передбачають розширення знань дітей про Україну, її історію, культуру, багатства.

Дітей спочатку ознайомлюють з найближчим оточен­ням, з яким вони контактують щодня. Поступово стежин­кою рідного краю ведуть дитину до столиці України — Києва, інших міст та пам'ятних місць Батьківщини.

На заняттях з народознавства малюк вперше при­лучається до державних символів (герба, прапора, гім­ну) та народних національних оберегів (калини, верби, віночка, рушника тощо).

Предметом обговорення у дитячому товаристві ма­ють бути й родинні корені кожної сім'ї, кожної родини. Вихователь повинен стимулювати й заохочувати дітей до пізнання свого родоводу.

Упродовж перебування дітей у дитячому садку по­трібно ознайомити їх з побутом нашого народу як у ми­нулому, так і на сучасному етапі. Діти повинні знати (впізнавати, розрізняти) українські національні іграшки, національний (традиційний та регіональний) одяг, взут­тя, посуд, предмети побуту та хатнього інтер'єру, под­вір'я. Треба розвивати у дітей інтерес до української на­ціональної обрядовості, народних свят, ігор, народних прикмет, народної творчості, національного мистецтва, народних промислів. Не можна обійти увагою й україн­ську національну кухню.

Пізнавальні завдання реалізуються й у пізнанні діть­ми природи рідного краю (ліси, степи, моря, гори, за­казники та ін.).

Навчальні завдання передбачають формування пер­ших наукових народознавчих та історичних понять, у май­бутньому — основи наукового мислення, національної свідомості, самосвідомості та психології. Вихователь повинен:

· розвивати пізнавальну активність дітей, прагнення якомога глибше пізнати свій народ, свої національні ко­рені;

· формувати стійкий інтерес до народознавчого мате­ріалу, бажання пізнати його глибше, навчити викорис­товувати його в побуті, у своєму дитячому житті, запа­м'ятовувати вірші, прислів'я, приказки, казки загадки;

· прищеплювати дітям елементарні трудові навички, -пов'язані з народними ремеслами. Вчити малюків виши­вати, витинати, розписувати за українськими мотивами писанки, іграшки, посуд; виготовляти різні вироби: іг­рашки, глиняний посуд, вибійки, витинанки, аплікації тощо.

Розвиваючі завдання передбачають розвиток усіх пси­хічних процесів у дитини: запам'ятовування, уважності, зосередженості, логічного мислення, уяви. Діти повинні вміти самостійно аналізувати, зіставляти, порівнювати народознавчі поняття, звичаї минулого й сучасного, відокремлювати місцеве, регіональне від загальнотрадиційного національного.

Мовленнєві завдання є супутніми на кожному наро­дознавчому занятті. Наприклад, дітям приготували обід з українських національних страв, з назвами яких діти ще не обізнані. Отож, під час обіду вихователь поповнює словник дітей новими словами: куліш, пампушки, деруни чи крученики.

Мандруючи до української, оселі прадідів, діти впер­ше чують слова стріха, тин, перелаз, скриня, ослін, до­лівка.

Словник дітей також поповнюється образними вира­зами, коли вони слухають фольклорні твори та твори ук­раїнських письменників. Діти на прохання вихователя пригадують знайомі прислів'я, приказки, примовки. Кож­не заняття супроводжується розповідями дітей про ба­чене, почуте, пережите.

Виховні завдання мають на меті прищепити дітям на­самперед любов до рідного краю, до землі своїх предків, до рідної мови, оселі, до батьківщини, почуття гордості за свій народ, повагу до національної культури, національ­них звичаїв та оберегів.

Природними національними рисами характеру укра­їнців вважаються щирість, гостинність, доброта, муд­рість, щедрість, добре почуття гумору. Отож, ці риси особистості потрібно виховувати у дитини, використову­ючи для цього багатий народознавчий матеріал.

Заняття з народознавства сприяють вихованню у ді­тей духовності на національному ґрунті, доброзичливос­ті, чесності, взаємоповаги, чемності, скромності, товари­ськості, поваги до культури інших народів, вшанування їхніх традицій, оберегів.

Прилучення дітей до народної творчості, мистецтва, безпосередня участь у національних святах виховують у них естетичні почуття, розвивають художнє світобачен­ня, наповнюють емоційну сферу дитини радощами, під­німають настрій, формують естетичний смак.

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. Бухгалтерська звітність, її значення, завдання і вимоги




Переглядів: 4164

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи методики ознайомлення дітей з українським народознавством | Ці заняття можуть бути різних ти­пів. Фронтальні заняття проводяться з усією групою ді­тей.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.