Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика ознайомлення із складеною задачею

Підготовча робота

Дві послідовні прості задачі, що пов’язані за змістом.

Задачі з двома запитаннями.

Ознайомлення зі складеною задачею як такою, яку не можна розв’язати однією арифметичною дією

Задача 1. З одного куща зірвали 3 помідори, з другого 4.. Скільки помідорів зірвали д двох кущів разом??

Задача 2. З двох кущів зірвали 7 помідорів. За обідом з’їли 5 помідорів. Скільки помідорів залишилося?

Задача 3. З одного куща зірвали 3 помідори, з другого 4. За обідом з’їли 5 помідорів. Скільки помідорів залишилося?

 

У складеній задачі число, знайдене у попередній дії, використовується у наступній.

 

2. Етапи роботи над складеною задачею а) Ознайомлення із змістом задачі та усвідомлення його; використання різних форм короткого запису задачі та різного ілюстративного матеріалу; б) Пошук шляхів розв’язання та складання плану розв’язування: 1) аналітичний (на прикладі задачі на знаходження суми двох добутків)

Задача4: Купили 5 ручок по 2 гривні та 8 олівців по 1 гривні. Скільки грошей заплатили за всю покупку?

5 р. по 2 грн.

8 ол. по 1 грн. ? грн.

- Як знайти вартість всієї покупки? (Треба до вартості ручок додати вартість олівців)

- Чи знаємо вартість ручок? (Ні)

- А що сказано про ручки? (Їх купили 5 за ціною 2 грн.)
- Чи можна за цими даними знайти вартість ручок? (Так)

- Як? (Щоб знайти вартість ручок, треба їх ціну помножити на кількість)

- Чи знаємо вартість олівців? (Ні)

- Чи можемо за даними задачі знайти її? (Так, ціну олівців множимо на їх кількість)

- Що можемо уже після цього знайти? (Вартість всієї покупки за допомогою дії додавання)

- То на скільки дій задача? Що знаходимо першою дією? Другою? Третьою?

 

2) синтетичний (на прикладі задачі, оберненої до задачі на знаходження суми двох добутків)

Задача 5. На 93 гривні купили 5 пеналів, по 9 гривень кожний, і кілька калькуляторів, по 4 гривні кожний. Скільки купили калькуляторів?

5 п. по 9 грн.

? к. по 4 грн. 93 грн.

- Яке приладдя купили? (Пенали і калькулятори)

- Скільки купили пеналів? (5)

- За якою ціною? (По 9 гривень)

- Що можна за цими даними дізнатися? (Вартість пеналів: ціну множимо на кількість)

- Ми дізналися вартість пеналів, маємо вартість всієї покупки – 93 грн. Що за цими даними можна дізнатися? (Вартість калькуляторів: від вартості покупки відняти вартість пеналів)

- Ми дізналися вартість калькуляторів. Що ще знаємо про калькулятори? (Їх ціну)

- Що можна дізнатися за цими даними? (Кількість куплених калькуляторів: вартість калькуляторів ділимо на їх ціну)

- То на скільки дій задача? Що знаходимо першою дією? Другою? Третьою?

в) Способи запису розв’язку задачі

1) по діях з поясненням(усним чи письмовим)

Розв’язання (задачі 4)

1) 2 · 5 = 10 (грн.) – вартість ручок;

2) 1 · 8 = 8 (грн.) – вартість олівців;

3) 10 + 8 = 18 (грн.) – заплатили за всю покупку.

Відповідь: 18 гривень.

2) у вигляді виразу

Розв’язання (задачі 4)

2 · 5 + 1 · 8 = 18 (грн.)

Відповідь: За всю покупку заплатили 18 гривень.

Вираз складався зразу. Для складання виразу можна користуватися бесідою, наведеною вище.

Розв’язання (задачі 4)

2 · 5 – вартість ручок;

1 · 8 – вартість олівців

2 · 5 + 1 · 8 = 18 (грн.) – заплатили за покупку.

Відповідь: 18 гривень.

Вираз складався поетапно.

Записувати розв’язання задачі виразом учнів вчать після введення задач на 2 дії. Досить часто після запису дій перед відповіддю розв’язок задачі записують ще і виразом.

3) у вигляді пунктів плану (у запитальній чи стверджувальній формі) та відповідних арифметичних дій .

Розв’язання (задачі 5, запитальна форма)

1) Скільки гривень заплатили за пенали?

9 · 5 = 10 (грн.).

2) Скільки гривень заплатили за калькулятори?

93 – 45 = 48 (грн.).

3) Скільки купили калькуляторів?

48 : 4 = 12 (к.).

Відповідь: купили 12 калькуляторів.

 

Розв’язання (задачі 5, стверджувальна форма)

1) Обчислюємо, скільки гривень заплатили за пенали:

9 · 5 = 10 (грн.).

2) Знаходимо, скільки гривень заплатили за калькулятори:

93 – 45 = 48 (грн.).

3) Дізнаємось, скільки купили калькуляторів:

48 : 4 = 12 (к.).

Відповідь: купили 12 калькуляторів. г) Способи перевірки правильності розв’язання задачі

1) Прикидка відповіді;

2) Розв’язування задачі різними способами;

3) Складання та розв’язування оберненої задачі;

4) Співставлення відповіді з числовими даними задачі.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. А) Методика проведення заняття
  3. А) Методика проведення заняття
  4. А) Методика проведення заняття.
  5. А) Методика проведення заняття.
  6. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  7. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  8. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  9. Аудиторський ризик і методика його визначення
  10. Види вправ з лексики й методика їх проведення
  11. Види та жанри образотворчого мистецтва, методика ознайомлення з ними у початковій школі.
  12. ВИКОРИСТАННЯ ІГОР ПІД ЧАС ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ З ПРИРОДОЮ




Переглядів: 1828

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методика навчання учнів розв’язування складених задач | Приклади опрацювання деяких видів складених задач, що включають в себе кілька простих задач

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.