МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методика ознайомлення із складеною задачеюПідготовча робота Дві послідовні прості задачі, що пов’язані за змістом. Задачі з двома запитаннями. Ознайомлення зі складеною задачею як такою, яку не можна розв’язати однією арифметичною дією Задача 1. З одного куща зірвали 3 помідори, з другого 4.. Скільки помідорів зірвали д двох кущів разом?? Задача 2. З двох кущів зірвали 7 помідорів. За обідом з’їли 5 помідорів. Скільки помідорів залишилося? Задача 3. З одного куща зірвали 3 помідори, з другого 4. За обідом з’їли 5 помідорів. Скільки помідорів залишилося?
У складеній задачі число, знайдене у попередній дії, використовується у наступній.
2. Етапи роботи над складеною задачею а) Ознайомлення із змістом задачі та усвідомлення його; використання різних форм короткого запису задачі та різного ілюстративного матеріалу; б) Пошук шляхів розв’язання та складання плану розв’язування: 1) аналітичний (на прикладі задачі на знаходження суми двох добутків) Задача4: Купили 5 ручок по 2 гривні та 8 олівців по 1 гривні. Скільки грошей заплатили за всю покупку? 5 р. по 2 грн. 8 ол. по 1 грн. ? грн. - Як знайти вартість всієї покупки? (Треба до вартості ручок додати вартість олівців) - Чи знаємо вартість ручок? (Ні) - А що сказано про ручки? (Їх купили 5 за ціною 2 грн.) - Як? (Щоб знайти вартість ручок, треба їх ціну помножити на кількість) - Чи знаємо вартість олівців? (Ні) - Чи можемо за даними задачі знайти її? (Так, ціну олівців множимо на їх кількість) - Що можемо уже після цього знайти? (Вартість всієї покупки за допомогою дії додавання) - То на скільки дій задача? Що знаходимо першою дією? Другою? Третьою?
2) синтетичний (на прикладі задачі, оберненої до задачі на знаходження суми двох добутків) Задача 5. На 93 гривні купили 5 пеналів, по 9 гривень кожний, і кілька калькуляторів, по 4 гривні кожний. Скільки купили калькуляторів? 5 п. по 9 грн. ? к. по 4 грн. 93 грн. - Яке приладдя купили? (Пенали і калькулятори) - Скільки купили пеналів? (5) - За якою ціною? (По 9 гривень) - Що можна за цими даними дізнатися? (Вартість пеналів: ціну множимо на кількість) - Ми дізналися вартість пеналів, маємо вартість всієї покупки – 93 грн. Що за цими даними можна дізнатися? (Вартість калькуляторів: від вартості покупки відняти вартість пеналів) - Ми дізналися вартість калькуляторів. Що ще знаємо про калькулятори? (Їх ціну) - Що можна дізнатися за цими даними? (Кількість куплених калькуляторів: вартість калькуляторів ділимо на їх ціну) - То на скільки дій задача? Що знаходимо першою дією? Другою? Третьою? в) Способи запису розв’язку задачі 1) по діях з поясненням(усним чи письмовим) Розв’язання (задачі 4) 1) 2 · 5 = 10 (грн.) – вартість ручок; 2) 1 · 8 = 8 (грн.) – вартість олівців; 3) 10 + 8 = 18 (грн.) – заплатили за всю покупку. Відповідь: 18 гривень. 2) у вигляді виразу Розв’язання (задачі 4) 2 · 5 + 1 · 8 = 18 (грн.) Відповідь: За всю покупку заплатили 18 гривень. Вираз складався зразу. Для складання виразу можна користуватися бесідою, наведеною вище. Розв’язання (задачі 4) 2 · 5 – вартість ручок; 1 · 8 – вартість олівців 2 · 5 + 1 · 8 = 18 (грн.) – заплатили за покупку. Відповідь: 18 гривень. Вираз складався поетапно. Записувати розв’язання задачі виразом учнів вчать після введення задач на 2 дії. Досить часто після запису дій перед відповіддю розв’язок задачі записують ще і виразом. 3) у вигляді пунктів плану (у запитальній чи стверджувальній формі) та відповідних арифметичних дій . Розв’язання (задачі 5, запитальна форма) 1) Скільки гривень заплатили за пенали? 9 · 5 = 10 (грн.). 2) Скільки гривень заплатили за калькулятори? 93 – 45 = 48 (грн.). 3) Скільки купили калькуляторів? 48 : 4 = 12 (к.). Відповідь: купили 12 калькуляторів.
Розв’язання (задачі 5, стверджувальна форма) 1) Обчислюємо, скільки гривень заплатили за пенали: 9 · 5 = 10 (грн.). 2) Знаходимо, скільки гривень заплатили за калькулятори: 93 – 45 = 48 (грн.). 3) Дізнаємось, скільки купили калькуляторів: 48 : 4 = 12 (к.). Відповідь: купили 12 калькуляторів. г) Способи перевірки правильності розв’язання задачі 1) Прикидка відповіді; 2) Розв’язування задачі різними способами; 3) Складання та розв’язування оберненої задачі; 4) Співставлення відповіді з числовими даними задачі. Читайте також:
|
||||||||
|