МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організація роботи практичного психолога в системі освіти з батьками, вчителями, адміністрацієюЗгідно з Положенням про психологічну службу, практичний психолог співпрацює у школі з усіма учасниками навчально-виховного процесу (педколективом, учнями та їхніми батьками), за потреби - з громадськими організаціями. Поле діяльності досить велике. Психологові важливо вибудовувати відносини з об’єктами психологічного впливу на основі ділового підходу. Психолог має розуміти, чому співробітники, батьки гіпотетично можуть йому не довіряти, побоюватися, тому має вміти ставити себе на їхнє місце. Особливості взаємодії з адміністрацією. Головне, чого остерігається «нормальний адміністратор», – це те, що психолог не знає своєї роботи, не знає, чим зайнятися в «підпорядкованому йому» закладі, тобто можете внести елемент дезорганізації в загальну роботу (яку з «такими труднощами йому вдалося налагодити»). І тоді адміністратору самому доведеться «шукати вам роботу», хоча у нього «і так багато своїх справ». Але оскільки багато адміністраторів погано уявляють собі, чим повинен займатися психолог в освіті. Тому рекомендується: 1. бути ініціативним (підготувати та обговорити план роботи, виступати з ідеями понад планом); 2. зберігати субординацію; 3. іти назустріч, допомагати у робочих моментах, але не перетворити це на ненормовану благодійність. Особливості взаємодії з педагогами. Головне, чого побоюється педагог, що психолог зачепить його самолюбство, похитне погляд на професіоналізм, особливо, коли психолог ще достатньо молодий та недосвідчений. Рекомендується наступне: 1. показати колегам-педагогам, що не збираєтеся притісняти їхні чесноти (частіше звертатися за порадами, пропонувати їм самим провести нескладні методики, не оперувати демонстративно специфічною термінологією); 2. провести методичний семінар і продемонструвати, як працюють деякі методики; 3. організовувати співпрацю, передаючи та приймаючи робочі функції, зацікавивши у власній діяльності. Особливості взаємодії з батьками, родичами учнів, вихованців. Головним побоюванням родини учнів є те, що психолог є теоретиком і не може надати дієвих рекомендацій. Та психолог має зорієнтувати батьків на те, що його мета така сама, як і у батьків – створення найсприятливіших умов освіти та розвитку дітей. Рекомендується: 1. узгоджувати з батьками дії з адаптації дитини до школи, до нового соціального середовища; 2. спільно шукати шляхи формування в учнів позитивної мотивації до навчання, формування ціннісних орієнтації у сфері науки, мистецтва фахових зацікавлень; 3. виявлення обдарованості та розвитку здібностей дитини; 4. спільне попередження асоціальної поведінки дітей Батьківські збори є основним формою просвітньої роботи психолога з родиною. У цьому вони мають ряд специфічних особливостей: > Батьківські збори зазвичай сприймаються батьками як обов'язковий формальний захід. > На зборах підвищується рівень тривожності батьків. > Група батьків, з якою взаємодіє психолог, пов'язана між собою формально і може дуже різнитися віком, соціальним статусом та іншими характеристиками. > Батьки можуть сприймати психолога як вчителя, що перешкоджає звернення щодо нього. За М. Ю. Чибисовою психолог може так взяти участь у батьківських зборах: 1. Нетривалий виступ-презентація інформаційного характеру. 2. Виступ-дослідження для одержання будь-якої інформації від батьків шляхом анкетування, розмов, проективних або ігрових технік. 3. Тематичний виступ, що містить психологічну інформацію прикладного характеру за актуальною для батьків темою. 4. Тематичні батьківські збори в цілому – невеличкий інтенсив-тренінг для батьків.
Читайте також:
|
||||||||
|