Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Варіанти

 

1. Вам необхідно визначити оптимальний асортимент продукції, який дозволить заводу одержати максимум виторгу у наступному місяці, якщо ціна реалізації 1т “Докторської”, “Московської” та “Мисливської” ковбас очікується на рівні 1600 грн., 900 грн. та 1200 грн. відповідно.

Інгредієнти, що використовуються для виготовлення продукції, в цілому однакові та, як правило, не є дефіцитними. Головне обмеження щодо обсягу виробництва полягає у наявності робочого часу у кожному з цехів заводу.

У табл.3 вказані загальний фонд робочого часу та кількість людино-годин, що необхідна для виробництва 1т продукту, по кожному з цехів заводу.

Таблиця 3.

  Цех Необхідний фонд робочого часу, людино-годин на 1т Загальний фонд робочого часу,
“Докторська” “Мисливсь­ка” “Московсь­ка” людино-годин на місяць
А. Виробництво
Б. Додання спецій 2,5
В. Пакування

 

Також на ринку існує обмеження щодо максимально можливого попиту на ковбасу “Докторська”. Прийняти попит рівним 75т.

Крім того, на наступний місяць завод уклав договір з постійним замовником на поставку ковбаси “Мисливська” у кількості 30т.

 

2. Для виготовлення кожного з трьох видів продукції, що виробляє фабрика, використовуються пресовані дерев'яні плити, причому місячні запаси фабрики становлять 1260 м пресованих плит. Крім того, максимальний фонд робочого часу не перевищує 950 людино-годин. У табл. 4 наведено нормативи витрат пресованих плит та трудових ресурсів на виготовлення одного виробу.

 

Таблиця 4.

Показник Вид виробу
  Столи Бюро Книжкові шафи
Пресовані дерев'яні плити, м/шт.
Трудові ресурси, людино–годин/шт.

 

Згідно договору з постійним торгівельним партнером фабрика повинна відвантажити у наступному місяці 20 книжкових шаф. До того ж, виробничні потужності фабрики не дозволяють виробляти за місяць більш ніж 100 столів.

Необхідно визначити оптимальний асортимент, що дозволить фабриці отримати максимум виторгу у наступному місяці.

Ціна реалізації становить 120 грн./шт. для столів та 140 грн./шт. для бюро. Прийняти ціну реалізації книжкових шаф рівною 250 грн./шт.

 

3. У процесі виробництва усіх моделей автомобілів, що виготовляються на заводі, задіяні три цехи: цех вузлової зборки, збиральний та випробувальний. Розподіл часу, потрібного для обробки одного автомобілю кожної моделі у кожному з цехів заводу та максимальні виробничі потужності цехів наведені у табл. 5.

Таблиця 5.

  Цех Витрати часу, годин/шт. Модель Максимальна вироб-нича потужність,
  “Лотус” “Фортуна” “Кентавр” годин на місяць
Вузлової зборки
Збиральний
Випробувальний

 

Крім того, на ринку існують обмеження щодо максимально можливого попиту на деякі з моделей автомобілів, що виготовляються на заводі. За рівень попиту на модель “Фортуна” необхідно прийняти попит рівним 780 шт. Попит на модель “Лотус” прогнозується на рівні 2070 шт.

Знайти оптимальний асортимент продукції, що дозволить заводу отримати у наступному місяці максимум виторгу, якщо ціна реалізації моделей “Лотус”, “Фортуна” та “Кентавр” становить 1800 грн., 2800 грн. та 7000 грн. на одиницю продукції відповідно.

 


4. Інформація про основні елементи витрат по кожному з видів продукції заводу, грн./100л лаку наведена у табл. 6.

Таблиця 6.

Показник Лаки
  Матові Поліруваль-ні З підвищеною волого-стійкістю
Витрати виробництва на 100л:      
Вартість сировини, грн.
Вартість трудовитрат, грн.
Вартість приготування суміші, грн.
Інші витрати, грн.

 

При виготовленні лаків кожного виду існують обмеження виробничого характеру. Фонд робочого часу становить 7850 людино-годин на місяць, а обмеження на фонд роботи сумiшестворюючих машин дорівнює 6040 годин на місяць.

Норми витрат робочого часу та часу роботи обладнання на виробництво 100л кожного виду лаків необхідно визначити, користуючись даними табл. 6. При цьому необхідно врахувати, що вартість 1 людино-години складає 3 грн., а вартість 1 години приготування суміші – 4 грн.

Також на ринку існують обмеження щодо попиту на деякі з видів лаків. Рівень максимально можливого попиту на матовий лак та полірувальні лаки становить відповідно 35000 л та 30000 л.

За оптову ціну реалізації матового лаку потрібно прийняти ціну реалізації рівною 114 грн./100л. Для полірувального лаку та лаку з підвищеною вологостійкістю ціна реалізації у наступному місяці становитиме 136 грн./100л. та 156 грн./100л. відповідно.

Необхідно визначити оптимальний асортимент продукції на наступний місяць, що дозволить максимізувати прибуток компанії.

5. Компанія займається виробництвом побутових холодильників. До складу компанії входять три заводи, чотири спеціалізовані магазини у різних регіонах України, та автотранспорт для вантажних перевезень.

Заступник директора компанії з економічних питань дав вам доручення скласти оптимальний план перевезень між заводами та магазинами, який дозволить мінімізувати транспортні витрати компанії .

Виробнича потужність заводів ЗХ1, ЗХ2 та ЗХ3 становить відповідно 150 од. продукції, 180 од. продукції та 200 од. продукції на тиждень. Продукція заводів реалізується через мережу власних спеціалізованих магазинів. Щотижневі обсяги реалізації для кожного з магазинів М1, М2, М3 та М4 очікуються на рівні 50, 150, 120 та 80 од. продукції відповідно. Витрати на транспортування продукції з кожного заводу до кожного магазину наведені у табл.7.

Таблиця 7.

  Завод Транспортні витрати, грн./од. Магазин
М1 М2 М3 М4
ЗХ1
ЗХ2
ЗХ3

 

Потрібно знайти оптимальний план перевезень між заводами та магазинами, який би дозволив мінімізувати загальні транспортні витрати.

 

6. Корпорація “Укрвугiлля” об’єднує чотири вугільні шахти та три вуглепереробні заводи.

Голова відділу запропонував вам очолити робочу групу, у завдання якої входить оптимізація транспортних перевезень у межах корпорації з метою мінімізації загальних витрат на виробництво вугілля.

Необхідно визначити, як треба розподілити перевезення видобутого вугілля з шахт до вуглепереробних заводів, щоб витрати на виробництво вугілля в цілому по корпорації були мінімальними, використовуючи наведені нижче дані щодо вартості виробництва i транспортування.

Показники обсягу видобутку вугілля та виробничих витрат для кожної з шахт наведено у табл. 8.

Таблиця 8.

Шахта Видобуток вугiлля, т/день Витрати на видобуток, грн. на 1т
“Пiвденна”
“Пiвнiчна”
“Схiдна”
“Захiдна”

 

До того, як вугілля буде готове до продажу, його необхідно “очистити” та відсортувати на одному з трьох вуглепереробних заводів. У табл. 9 наведено рівень виробничих потужностей та витрат на переробку 1т вугілля по кожному з заводів.

Таблиця 9.

Вуглепереробний завод Виробництво продукції, т/день Витрати на переробку, грн. за 1т
А
В
С

 

Перевезення вугілля здійснюється залізничним транспортом. Вартість перевезення дорівнює 0,5 грн. на 1 т×км. Відстань між кожною шахтою та кожним вуглепереробним заводом наведено у табл. 10.

Таблиця 10.

Шахта Вуглепереробний завод
А В С
“Північна”
“Південна”
“Східна”
“Західна”

7. До складу об’єднання входять три тваринницькі ферми, що постачають молоко на три молокозаводи, що також належать об’єднанню.

Комерційний директор об’єднання дав вам доручення сформувати такий план перевезень між фермами та молокозаводами, що дає змогу об’єднанню отримати максимальний прибуток.

У табл. 11 подані відомості про виробничі витрати для кожної ферми та кожного молокозаводу, а також максимально можливий обсяг виробництва за місяць.

Таблиця 11.

  Витрати виробництва, грн./100 л Обсяг виробництва, л
Ферма:    
Ф1
Ф2
Ф3
Завод:    
А
Б
В

 

Вартість транспортування продукції з кожної ферми до кожного молокозаводу наведена у табл. 12.

Таблиця 12.

Ферма Вартість транспортування, грн./100л Молокозавод
  А Б В
Ф1
Ф2
Ф3

 

Молокозаводи мають можливість реалізовувати молоко за власними цінами. Для молокозаводів А, Б та В ціна реалізації становить 95 грн., 110 грн. та 105 грн. за 100л молока відповідно.

Враховуючи ці дані, для ферм та молокозаводів необхідно сформувати план виробництва та перевезень на наступний місяць, що дасть змогу об’єднанню отримати максимальний прибуток.

 

8. У розпорядженні заводу є три верстати, на кожному з яких можна виробляти будь-який з вказаних видів продукції с однаковою продуктивністю. Але витрати на одиницю продукції змінюються в залежності від верстата, що використовується. У табл. 13 наведені витрати на одиницю продукції по кожному верстату.

Таблиця 13.

Верстат Келихи Чашки Тарілки
А 1,4 1,6 1,1
Б 0,9 1,3 1,5
В 1,1 1,3

 

Крім того, відомо, що виробничі потужності верстату А будуть становити – 3000 шт./місяць, верстату Б – 3500 шт./місяць, верстату В – 2500 шт./місяць.

 

Потрібно знайти план виробництва для видів продукції та верстатів, що дозволить мінімізувати загальну вартість виробництва. При цьому необхідно врахувати, що для отримання прибутку не нижче мінімально запланованого рівня завод повинен повністю задовольнити попит на кожен з видів продукції. Прийняти попит на тарілки рівним 2460 шт./місяць. Попит на келихи та чашки очікується на рівні 4010 шт./місяць та 2070 шт./місяць відповідно.

 

9. Вихідні дані про оптову ціну продукції, собівартість та питому вагу сировини та матеріалів у собівартості продукції наведено у табл. 14.

Таблиця 14.

  Вид виробу  
Показник Ригелі Ферми стропильні
Оптова ціна за 1т, грн.
Собівартість повна 1т, грн.
Питома вага сировини у собівартості продукції:    
Метал 45% 58%
Цемент 13% 7%
Щебінь 6% 4%
Пісок 2% 1%
       

Відомості про щотижневі запаси та вартість за одиницю вимірювання по кожному з видів сировини наведено у табл. 15.

Таблиця 15.

Вид Показник
сировини щотижневий запас ціна за одиницю вимірювання
Метал, т
Цемент, т
Щебінь, м3
Пісок, м3

 

До того ж, на ринку існують обмеження щодо максимального попиту на продукцію. Прийняти попит на ригелі рівним 640т. Попит на стропильні ферми очікується на рівні 200 т/тиждень.

Необхідно побудувати оптимальний план випуску продукції на наступний тиждень, що дозволить заводу отримати максимальну суму прибутку.

 

10. Маслоекстракційні заводи, що входять до складу компанії, мають потужність відповідно 120, 80 та 100 тис. л олії на місяць. Продукція заводів вивозиться до складів компанії у чотирьох областях. Попит на олію у кожній з областей відповідно становить 50, 30, 110 та 80 тис. л на місяць.

У табл. 16 наведено розміри витрат на транспортування продукції з кожного заводу до кожного складу, грн./тис. л.

Таблиця 16.

 

Маслоекстракцiйнi Склади
заводи СК1 СК2 СК3 СК4
ЗМ1
ЗМ2
ЗМ3

 

Собівартість виробництва олії на заводах ЗМ1, ЗМ2 та ЗМ3 становить відповідно 350 грн./тис. л та 500 грн./тис. л та 300 грн./ тис. л.

Скласти оптимальний план перевезень продукції між заводами та складами на наступний місяць, який дозволить мінімізувати загальні витрати компанії. При цьому необхідно врахувати, що для отримання прибутку не нижче мінімально запланованого рівня компанія повинна повністю задовольнити попит у кожної з областей.

 

11. Для виготовлення кожного з видів пластмасових виробів застосовуються взаємозамінні ливарні машини двох типів. У табл. 17 наведено собівартість виготовлення виробів на кожній з ливарних машин.

Таблиця 17.

Тип ливарної Собiвартість одного виробу, грн./шт.
машини Відра Тази
ЛМ101
ЛМ102

 

Продуктивність та фонд часу роботи для кожного типу ливарних машин наведено у табл. 18.

Таблиця 18.

Тип ливарної Продуктивність машин, шт./годину Фонд робочого
Машини Відра Тази часу, хв.
ЛМ101
ЛМ102

 

Скласти план завантаження обладнання, який мінімізує витрати на виконання виробничої програми. При цьому необхідно врахувати, що для отримання прибутку не нижче мінімально запланованого рівня завод повинен повністю задовольнити попит на кожен з видів продукції. Рівень попиту на відра у наступному місяці необхідно прийняти рівним 6000 шт. Попит на тази становитиме 3000 шт.

 

12. Для збирання підшипників застосовуються взаємозамінні верстати двох типів. У табл. 19 наведено собівартість виготовлення виробів з урахуванням типу збирального верстату.

Таблиця 19.

Тип збирального верстату Собівартість , грн./тис. шт. Вид підшипника
  107А 80-110А
ЗВ101
ЗВ102

 

Продуктивність та фонд часу роботи для кожного типу збиральних верстатів наведено у табл. 20.

Таблиця 20.

Тип збирального Продуктивність верстатів, тис.шт./годину Фонд робочого
Верстату 107А 80-110А часу, хв.
ЗВ101 0,3 0,1
ЗВ102 0,2 0,15

 

Завод реалізує підшипники за оптовими цінами. У наступному місяці ціни будуть становити 200 грн./тис.шт. для підшипників 107А та 320 грн./тис.шт. для підшипників 110А.

Необхідно скласти план завантаження обладнання на наступний місяць, який би дозволив максимізувати прибуток заводу. При цьому необхідно врахувати, що на ринку існують обмеження щодо максимально можливих обсягів реалізації продукції. Обсяг реалізації всіх підшипників необхідно прийняти рівним 160 тис. шт. Обсяг реалізації підшипників марки 80-110А становитиме 80 тис. шт.

 

13. Три пекарні здійснюють щоденні поставки хлібу для чотирьох магазинів. Інформація щодо виробничих потужностей кожної пекарні, собівартості 1т хлібу та витратах на транспортування наведена у табл. 21.

 

Таблиця 21.

  Пекарня Витрати виробництва, грн./т Транспортні витрати, грн./т Магазин Виробничі потужності, т
    М1 М2 М3 М4  
А
Б
В

 

Можливий обсяг реалізації магазину М4 прийняти 105т. Для магазинів М1, М2 та М3 можливий обсяг реалізації буде становити 34, 56, 37 т відповідно.

Потрібно знайти розподіл поставок з кожної пекарні до кожного магазину, який мінімізує загальні витрати підприємства.

 

14. Заводи по виробництву прального порошку, що входять до складу компанії, мають потужність відповідно 90 т, 70 т, та 120 т порошку на місяць. Продукція заводів вивозиться до складів компанії у чотирьох областях. Попит на пральний порошок у кожній з областей відповідно становить 80, 60, 45 та 65 т на місяць.

У табл. 22 наведено розміри витрат на транспортування продукції з кожного заводу до кожного складу, грн./т.

Таблиця 22.

Завод по виробництву Оптові склади
миючих засобів СК1 СК2 СК3 СК4
ЗМ1
ЗМ2
ЗМ3

Собівартість виробництва прального порошку на заводах ЗМ1, ЗМ2 та ЗМ3 становить відповідно 2000 грн./т, 2400 грн./т та 2100 грн./т.

Кожний оптовий склад має право реалізовувати продукцію заводу за власно встановленими цінами. Вартість 1т прального порошку для кожного зі складів наведено у табл. 23.

Таблиця 23.

Оптовий склад Ціна реалізації, грн./т
СК1
СК2
СК3
СК4

 

Необхідно визначити такий план перевезень продукції між заводами та складами на наступний місяць, що дозволить компанії одержати максимальний прибуток.

 

15. Компанія реалізує свою продукцію через мережу власних спеціалізованих магазинів.

Після пакування кожний телевізор розміщують в окремій коробці. У табл. 24 наведені розміри вартості транспортування одиниці продукції з кожного заводу у кожний спеціалізований магазин.

Таблиця 24.

Заводи Витрати на транспортування до магазину, грн./од. прод.
  М1 М2 М3 М4
З1
З2
З3

 

Згідно з ціновою політикою компанії кожний спеціалізований магазин має право встановлювати власні ціни за одиницю продукції. На сьогоднішній день ціни становлять 570, 540, 520 та 550 грн./шт. у магазинах М1, М2, М3 та М4 відповідно.

 

Інформація про собівартість виготовлення продукції та виробничі потужності кожного заводу наведено у табл. 25.

Таблиця 25.

Завод Собівартість, грн./од.прод. Виробничі потужності, од. прод.
З1
З2
З3

 

За рівень обсягу реалізації у магазині М2 необхідно 852 од. продукції. Обсяг реалізації магазинів М1, М3 та М4 становить відповідно 639, 233 та 409 од. продукції.

Знайти такий розподіл перевезень між заводами та магазинами, що дозволив би максимізувати прибуток компанії.

 

16. Компанія зберігає авіаційний бензин, що вона виробляє, на власних нафтобазах. Також нафтобази займаються реалізацією бензину оптовими партіями замовникам компанії.

У табл. 26 наведені розміри вартості транспортування одиниці продукції з кожного заводу до кожної нафтобази.

Таблиця 26.

  Заводи Витрати на транспортування, грн./т Нафтобаза
  НБ1 НБ2 НБ3 НБ4
НПЗ1
НПЗ2
НПЗ3

 

Згідно з ціновою політикою компанії кожна нафтобаза має право реалiзовувати бензин за власними цінами. На сьогоднішній день ціни становлять 1200, 1150, 1220 та 1240 грн./т для нафтобаз НБ1, НБ2, НБ3 та НБ4 відповідно.

 

Інформація про собівартість виготовлення 1т бензину та виробничі потужності кожного заводу наведені у табл. 27.

Таблиця 27.

Завод Собівартість, грн./т Виробничі потужності, тис.т
НПЗ1
НПЗ2
НПЗ3

 

За рівень щомісячних поставок бензину до кожної нафтобази необхідно прийняти 35 тис.т.

Знайти такий розподіл перевезень між заводами та нафтобазами, що дозволив би максимізувати прибуток компанії.

 

17. Витрати сировини та витрати часу на здійснення кожної технологічної операції на один виріб для кожного з видів шкіряних виробів, що виробляються фабрикою, наведені у табл. 28.

 

 

Таблиця 28.

Ресурси та види технологічних операцій Вид виробу Тижневий запас
Гаманці Папки Жіночі сумки ресурсів
Шкіра “нубук”, м 0,4 1,5
Кроєння, год. 1,2 1,4
Склеювання, год. 0,8 0,7 1,3
Зшивання, год. 1,1 1,3 1,5
Передпродажна обробка, год. 0,4 0,4 0,5

 

У табл. 29 наведені витрати, пов'язані зі здійсненням кожної технологічної операції.

Таблиця 29.

Технологічна операція Витрати, грн../год.
Кроєння
Склеювання
Зшивання
Передпродажна обробка

 

За розмір витрат на сировину необхідно прийняти 59 грн./м.

Потрібно визначити асортимент продукції фабрики на наступний тиждень, що дозволить максимізувати прибуток за умови, якщо ціна продажу одного виробу складає 151, 207 та 278 грн. для гаманців, папок та сумок відповідно.

 

18. Норми витрат матеріалів для виробництва кожного класу шин та вартість матеріалів за одиницю вимірювання наведено у табл. 30.

Таблиця 30.

Клас Норми витрат матеріалів на од. прод.
шин Гумова суміш, кг Прогумований корд,м3 Протектор, шт.
А
В
С

 

У табл. 31 наведена інформація про місячний фонд використання кожного матеріалу.

Таблиця 31.

Вид матерiалу Мiсячний фонд використання
Гумова сумiш, кг
Прогумований корд, м3
Протектор, шт.

На заводі встановлено 30 складальних верстатів. Місячний фонд часу роботи одного верстату дорівнює 5000 годин. Продуктивність верстату дорівнює 0,8 виробів на годину для шин типу А, 0,5 виробів для шин класу В та 0,4 виробів для шин типу С.

Місячний фонд використання трудових ресурсів становить 86500 годин. Витрати трудових ресурсів на одиницю продукції становлять 1,2 години для шин класу А, 1,8 годин для шин класу В та 1,5 годин для шин класу С.

Завод реалізує шини за оптовими цінами. Ціна реалізації для шин класу А становить 350 грн., для шин класу В – 380 грн. Для шин класу С за рівень ціни реалізації необхідно прийняти 360 грн.

Необхідно визначити оптимальний асортимент продукції на наступний місяць, що дозволить заводу отримати максимум виторгу.

 

19. Об’єднання має у своєму розпорядженні три земельні ділянки. Площа кожної з них становить відповідно 600, 180 та 220 га. Враховуючи наявність посівного матеріалу картоплею, морквою та буряком є можливість засіяти відповідно 340, 210 та 500 га. Врожайність кожної культури для кожної з ділянок наведена у табл. 32.

Таблиця 32.

Культура Врожайність, ц/га
  А В С
Картопля
Морква
Буряки

 

За оптову ціну на моркву необхідно прийняти 42 грн. Ціни реалізації картоплі та буряків будуть становити 58 грн. та 51 грн. відповідно.

Необхідно визначити, скільки гектарів кожної культури на кожній з ділянок треба засіяти так, щоб виторг від реалізації продукції був максимальним.

 

20. Для виготовлення фасонних профілів завод може використовувати три марки сталі власного виробництва: сталь марки С255 з вартістю виготування 850 грн./т, сталь марки С345 вартістю 920 грн./т, С450 вартістю 1100 грн./т. Виробничі потужності заводу дозволяють виробляти за місяць 5500т сталі марки С255, 2000т сталі марки С345 та 3000т сталі марки С450.

Виробничою програмою на наступний місяць передбачено випуск 3500 т швелерів, 2500 т таврів та 4000 т двотаврів. Завод реалізує продукцію за оптовими цінами. Ціна одиниці кожного виду профілю, виготовленого з кожної марки сталі наведена у табл.33.

 

Таблиця 33.

Вид профілю Оптова ціна, грн./т Марка сталі
  С255 С345 С450
Швелер
Тавр
Двотавр

 

Визначити, яку кількість кожного виду профілю необхідно виконати з використанням кожної з марок сталі, щоб прибуток, отриманий металургійним заводом, був максимальним.

Для розрахунку прибутку від реалізації 1т кожного виду профілю необхідно врахувати наступну інформацію. Прокатні стани мають продуктивність 3 т/годину для таврів, 1,5 т/годину для швелерів та 2 т/годину для двотаврiв. Вартість часу роботи прокатного стану становить 30 грн. Вартість трудових ресурсів становить 10 грн./т для швелерів, 5 грн./т для таврів та 20 грн./т для двотаврів.

 

21. До складу компанії по виробництву металевих конструкцій входять чотири міні-заводи. Заводи здійснюють щотижневі поставки конструкцій до трьох постійних замовників у різних регіонах України.

Інформація про вартість виробництва конструкцій та виробничі потужності для кожного з заводів, потреби замовників, вартість транспортування 1т конструкцій наведена у табл. 34.

Таблиця 34.

    Вартість перевезень 1т констру­к­цій до замовників, грн. Виробничі потужності заводів, т Вартість виробництва конструкцій, грн./т
  ЗМ1 ЗМ2 ЗМ3
А
Б
В
Г
Потреби замовників, т    

 

Кожний замовник закупає металеві конструкції за різними цінами. Ціна закупок для замовників ЗМ1, ЗМ2 та ЗМ3 становить 1700 грн./т, 2100 грн./т та 1850 грн./т відповідно.

Необхідно скласти оптимальний розподіл перевезень між заводами та замовниками таким чином, щоб забезпечити отримання компанією максимальної суми прибутку.

22. У табл. 35 подані відомості про виробничі витрати для кожного тракторного заводу, а також максимально можливий місячний обсяг виробництва.

Таблиця 35.

Завод Витрати виробництва, грн./шт. Обсяг виробництва, шт.
А
Б
В

 

Вартість транспортування продукції з кожного заводу до кожного замовника наведена у табл. 36.

Таблиця 36.

Завод Вартість транспортування, грн./шт. Замовник
  Зм1 Зм2 Зм3
А 1,5 0,9 1,7
Б 1,9 1,6 0,8
В 1,7 1,1 1,2

 

Потреби замовників Зм1, Зм2 та Зм3 становлять 300 шт. 200 шт. та 350 шт. на місяць відповідно.

Враховуючи ці дані, необхідно сформувати оптимальний план поставок продукції від кожного заводу до кожного замовника, щоб загальні витрати компанії були мінімальними.

Використовуючи економіко-математичну модель, побудовану за даними завдання 2, знайти оптимальне рішення та надати економічну інтерпретацію отриманих результатів.

 

23. У процесі виробництва усіх видів металевих виробів, що виготовляються на заводі, задіяні три цехи: токарно-заготівельний, термічний та цех передпродажної обробки. Розподіл часу, потрібного для обробки одного виробу кожного виду у кожному з цехів заводу та максимальні виробничі потужності цехів наведені у табл. 37.

Таблиця 37.

  Цех Час на 1т виробiв, годин Максимальна виробнича потужність,
  Ножиці Лопати Пили годин на місяць
Токарно-заготівельний 1,5 1,2 1,8
Термічний 1,3 1,4
Передпродажної обробки 1,3 1,5 1,6

Необхідно врахувати, що на ринку існують обмеження щодо максимально можливих обсягів реалізації продукції. За рівень попиту на ножиці у наступному місяці необхідно прийняти 10000 т. Попит на лопати очікується на рівні 5000 т. Обмежень щодо попиту пили не існує.

Знайти оптимальний асортимент продукції, що дозволить максимізувати прибуток заводу у наступному місяці. Інформація про оптову ціну реалізації продукції та її собівартість наведена у табл. 38.

Таблиця 38.

Номенклатура продукції Оптова ціна продукції, грн./т Собівартість повна, грн./т
Ножиці
Лопати
Пили

 

24. Продукція заводу вивозиться до оптових складів у трьох регіонах України. Ціна реалізації кожного виду безалкогольних напоїв у кожному регіоні встановлюється окремо. Інформація про розміри ціни реалізації наведена у табл. 39.

Таблиця 39.

Вид напою Ціна реалізації, грн./тис. л Склад
А В С
“Тархун”
“Апельсин”
“Лимон”
“Нектар”

 

Вартість виробництва становить 2000, 2400, 2300 та 2500 грн./тис. л для напоїв “Тархун”, “Апельсин”, “Лимон” та “Нектар” відповідно.

Вартість транспортування напоїв у кожний з регіонів А, В та С становить відповідно 100, 200 та 150 грн./тис. л.

Умови виробництва напоїв не дозволяють заводу виготовляти більш ніж 60 тис. л напою “Тархун”, 80 тис. л напою “Апельсин”, 50 тис. л напою “Лимон” та 30 тис. л напою “Нектар”.

За загальний максимально можливий обсяг реалізації напоїв необхідно прийняти обсяг реалізації рівним 210 тис. л. Обсяг реалізації для регіону А становить 60% від загального обсягу реалізації. Обсяг реалізації регіону C удвічі більший, ніж у регіоні B.

Враховуючи цю інформацію, вам необхідно сформувати план перевезень на наступний місяць, що дозволить заводу отримати максимальний прибуток.

 

25. Вам необхідно визначити оптимальний асортимент продукції, який дозволить заводу одержати максимум виторгу у наступному місяці, якщо ціна реалізації 1т “Докторської”, “Московської” та “Мисливської” ковбас очікується на рівні 1500 грн., 900 грн. та 1200 грн. відповідно.

Інгредієнти, що використовуються для виготовлення продукції, в цілому однакові та, як правило, не є дефіцитними. Головне обмеження щодо обсягу виробництва полягає у наявності робочого часу у кожному з цехів заводу.

У табл. 40 вказані загальний фонд робочого часу та кількість людино-годин, що необхідна для виробництва 1т продукту, по кожному з цехів заводу.

Таблиця 40.

  Цех Необхідний фонд робочого часу, людино-годин на 1т Загальний фонд робочого часу,
  “Докторська” “Мисливська” “Московська” людино-годин на місяць
А. Виробництво
Б. Додання спецій 2,5
В. Пакування

 

Також на ринку існує обмеження щодо максимально можливого попиту на ковбасу “Докторська”. Прийняти попит рівним 75т.

Крім того, на наступний місяць завод уклав договір з постійним замовником на поставку ковбаси “Мисливська” у кількості 30т.

 

26. Для виготовлення кожного з трьох видів продукції, що виробляє фабрика, використовуються пресовані дерев'яні плити, причому місячні запаси фабрики становлять 1260 м пресованих плит. Крім того, максимальний фонд робочого часу не перевищує 950 людино-годин. У табл. 41 наведено нормативи витрат пресованих плит та трудових ресурсів на виготовлення одного виробу.

Таблиця 41.

Показник Вид виробу
  Столи Бюро Книжкові шафи
Пресовані дерев'яні плити, м/шт.
Трудові ресурси, людино-годин/шт.

 

Згідно договору з постійним торгівельним партнером фабрика повинна відвантажити у наступному місяці 20 книжкових шаф. До того ж, виробничні потужності фабрики не дозволяють виробляти за місяць більш ніж 100 столів.

Необхідно визначити оптимальний асортимент, що дозволить фабриці отримати максимум виторгу у наступному місяці.

Ціна реалізації становить 120 грн./шт. для столів та 140 грн./шт. для бюро. За ціну реалізації книжкових шаф прийняти 250 грн./шт.

 

27. У процесі виробництва усіх моделей автомобілів, що виготовляються на заводі, задіяні три цехи: цех вузлової зборки, збиральний та випробувальний. Розподіл часу, потрібного для обробки одного автомобілю кожної моделі у кожному з цехів заводу та максимальні виробничі потужності цехів наведені у табл. 42.

Таблиця 42.

  Цех Витрати часу, годин/шт. Модель Максимальна вироб-нича потужність,
  “Лотус” “Фортуна” “Кентавр” годин на місяць
Вузлової зборки
Збиральний
Випробувальний

 

Крім того, на ринку існують обмеження щодо максимально можливого попиту на деякі з моделей автомобілів, що виготовляються на заводі. Прийняти попит на модель “Фортуна” рівним 780 шт. Попит на модель “Лотус” прогнозується на рівні 2070 шт.

Знайти оптимальний асортимент продукції, що дозволить заводу отримати у наступному місяці максимум виторгу, якщо ціна реалізації моделей “Лотус”, “Фортуна” та “Кентавр” становить 1800 грн., 2800 грн. та 7000 грн. на одиницю продукції відповідно.

 

28. Iнформація про основнi елементи витрат по кожному з видiв продукції заводу, грн./100л лаку наведена у табл. 43.

Таблиця 43.

Показник Лаки
  Матовi Поліру-вальні З підвищеною вологостійкістю
Витрати виробництва на 100л:      
Вартість сировини, грн.
Вартість трудовитрат, грн.
Вартість приготування суміші, грн.
Інші витрати, грн.

При виготовленні лаків кожного виду існують обмеження виробничого характеру. Фонд робочого часу становить 7850 людино-годин на місяць, а обмеження на фонд роботи сумiшестворюючих машин дорівнює 6040 годин на місяць.

Норми витрат робочого часу та часу роботи обладнання на виробництво 100л кожного виду лаків необхідно визначити, користуючись даними табл. 43. При цьому необхідно врахувати, що вартість 1 людино-години складає 3 грн., а вартість 1 години приготування суміші – 4 грн.

Також на ринку існують обмеження щодо попиту на деякі з видів лаків. Рівень максимально можливого попиту на матовий лак та полірувальні лаки становить відповідно 35000л та 30000 л.

За оптову ціну реалізації матового лаку потрібно прийняти 114 грн./100л. Для полірувального лаку та лаку з підвищеною вологостійкістю ціна реалізації у наступному місяці становитиме 136 грн./100л. та 156 грн./100л. відповідно.

Необхідно визначити оптимальний асортимент продукції на наступний місяць, що дозволить максимізувати прибуток компанії.

 

29. До складу компанії входять три заводи. Виробнича потужність заводів ЗХ1, ЗХ2 та ЗХ3 становить відповідно 150 од. прод., 180 од. продукції та 200 од. продукції на тиждень. Продукція заводів реалізується через мережу власних спеціалізованих магазинів. Щотижневі обсяги реалізації для кожного з магазинів М1, М2, М3 та М4 очікуються на рівні 50, 150, 120 та 80 од. продукції відповідно. Витрати на транспортування продукції з кожного заводу до кожного магазину наведені у табл.44.

Таблиця 44.

  Завод Транспортні витрати, грн./од. Магазин
М1 М2 М3 М4
ЗХ1
ЗХ2
ЗХ3

 

Потрібно знайти оптимальний план перевезень між заводами та магазинами, який би дозволив мінімізувати загальні транспортні витрати.

 

30. Необхідно визначити, як треба розподілити перевезення видобутого вугілля з шахт до вуглепереробних заводів, щоб витрати на виробництво вугілля в цілому по корпорації були мінімальними, використовуючи наведені нижче дані щодо вартості виробництва i транспортування.

Показники обсягу видобутку вугілля та виробничих витрат для кожної з шахт наведено у табл. 45.

Таблиця 45.

Шахта Видобуток вугілля, т/день Витрати на видобуток, грн. на 1т
“Південна”
“Північна”
“Східна”
“Західна”

 

До того, як вугілля буде готове до продажу, його необхідно “очистити” та відсортувати на одному з трьох вуглепереробних заводів. У табл. 46 наведено рівень виробничих потужностей та витрат на переробку 1т вугілля по кожному з заводів.

 

Таблиця 46.

Вуглепереробний завод Виробничі потужності, т/день Витрати на переробку, грн. за 1т
А
В
С

 

Перевезення вугілля здійснюється залізничним транспортом. Вартість перевезення дорівнює 0,5 грн. на 1т×км. Відстань між кожною шахтою та кожним вуглепереробним заводом наведено у табл. 47.

Таблиця 47.

Шахта Вуглепереробний завод
А В С
“Північна”
“Південна”
“Східна”
“Західна”

 


Читайте також:

  1. АЛОМОРФИ І ВАРІАНТИ МОРФЕМ
  2. Альтернативні варіанти виробництва при повній зайнятості ресурсів
  3. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  4. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  5. Варіанти (1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27, 29)
  6. Варіанти (2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30)
  7. Варіанти акультураційних стратегій
  8. Варіанти вибірок задачі 2 для студентів.
  9. Варіанти вибору ділової їжі (буфет або a la carte).
  10. Варіанти вибору ринкових сегментів
  11. ВАРІАНТИ ВИКОРИСТАННЯ ПРОГНОЗІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ




Переглядів: 854

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОНТРОЛЬНА РОБОТА | ЗАДАЧА 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.038 сек.