Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологічне забезпечення навчально-виховної діяльності школярів студентом-практикантом

 

Програма педагогічної практики передбачає підготовку і проведення студентами уроків з фаху, а також інших форм навчально-виховної роботи, що становить центральний компонент професійних обов'язків педагога. Психологічна підготовка студентів до виконання цих обов'язків включає актуалізацію знань, умінь, навичок, отриманих у процесі вивчення психології, а також під час психолого-педагогічної практики на 3 курсі.

Окрім актуалізації вже набутого педагогічного досвіду, студенти оволодівають знаннями, вміннями, навичками психологічного забезпечення роботи педагога з учнівською групою.

Для досягнення цієї мети студенти розв'язують наступні завдання:

□ підбір та використання психодіагностичних методик по вивченню структури взаємовідносин між учнями класу та між учнями і вчителем;

□ обробка та аналіз матеріалів, отриманих у результаті психодіагностики;

□ використання результатів психодіагностики взаємовідносин у класі для розробки пропозицій щодо роботи педагога з учнями.

Студент звітує про виконану роботу, подаючи до захисту наступну документацію:

□ звіт про вивчення учнівської групи;

□ матеріали психодіагностики;

□ аналіз матеріалів психодіагностики.

Виконання психологічних завдань включає три етапи.

На першому студент на основі знань соціальної психології проводить первинне ознайомлення з класом, встановлює контакт з учителем та учнями, спостерігає за взаємовідносинами учнів, про що робить записи у щоденнику; вивчає журнал класу, визначаючи підгрупи учнів за успішністю, за інтересами, особливостями складу сім'ї; знайомиться із зошитами учнів, іншими їх poботами.

На основі отриманих про клас знань, враховуючи поради вчителя, студент обирає відповідну психодіагностичну методику.

На 2-му етапі проводиться психодіагностична методика і обробляються її результати. Мета проведення методики полягає в отриманні поглиблених знань про соціально-психологічні особливості даного класу: соціально-психологічний клімат, рівень популярності учнів, задоволеність учнів відносинами з товаришами, їх симпатії та антипатії тощо.

На 3-му етапі узагальнюються дані про клас, отримані в ході його вивчення різними методами, а саме: спостереження, аналізу класних документів та робіт учнів, конкретної психодіагностичної методики, бесіди тощо. Для полегшення процесу узагальнення результатів студенти використовують "Орієнтовну схему звіту про вивчення учнівської групи” (див. Додаток 6).

Доцільно ознайомити з отриманими результатами класного керівника, використати їх при організації навчально-виховної роботи з класом.

При розробці індивідуального плану виконання психологічних завдань студент може використати таку літературу:

1. Альманах психологических тестов /Сост. Римские P.P. и С.А. — М.: КСП, 1996. — 400 с.

2. Аникеева Н.П. Психологический климат в коллективе. — М.: Просвещение, 1989. — 224 с.

3. Изучение личности школьника учителем /Под. ред. З.И. Васильевой. — М.: Педагогика, 1991. — 136 с.

4. Ішмуратов А. Т. Конфлікт і згода. — К.: Наукова думка, 1996. —191 с.

5. Коломинский Я.Л. Психология детского коллектива. — Минск: Народная асвета, 1984. —240 с.

6. Корнєв М.Н., Коваленко А.Б. Соціальна психологія. — К., 1995. — 304с.

 

 


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності
  7. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  8. II.1 Програмне забезпечення
  9. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  10. III. Мотивація навчальної діяльності
  11. III. Мотивація навчальної діяльності
  12. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя




Переглядів: 383

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація виховної роботи з класом | Організація методичної роботи студента-практиканта

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.