Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація виховної роботи з класом

Позакласна виховна робота – це комплекс заходів, спрямованих на задоволення інтересів і потреб школярів, які організовують класні керівники та вчителі в позаурочний час.

За способами організації розрізняють фронтальнуабо масову, груповуабо гуртковута індивідуальнуформи позанавчальної освітньо-виховної роботи з учнями.

Метою позакласної виховної роботиє набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування ним духовної культури народу, його національної ментальності, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді особистісних рис громадянина України, які включають у себе національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і таланту.

 

Завдання позакласної виховної роботи:

– забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;

– відхід від уніфікації в процесі виховання, від орієнтації на середнього вихованця;

– формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, свого народу, бажання працювати задля розквіту держави, готовності її захищати;

– виховання правової культури: поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки, знання та дотримання законів;

– забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, старших, культури та історії рідного народу;

– формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови;

– виховання духовної культури особистості та створення умов для вільного формування нею власної світоглядної позиції;

– утвердження принципів вселюдської моралі: правди, справедливості, милосердя, патріотизму, доброти та інших доброчинностей;

– культивування кращих рис української ментальності — працелюбності, індивідуальної свободи, глибокого зв'язку з природою, толерантності, поваги до жінки;

– формування почуття господаря й господарської відповідальності, підприєм­ливості та ініціативи, підготовка дітей до життя в умовах ринкових відносин;

– забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорона й зміцнення їх фізичного, психічного та духовного здоров'я;

– формування соціальної активності та відповідальності особистості через включення її у процес державотворення, реформування суспільних стосунків;

– забезпечення високої художньо-естетичної культури, розвиток естетичних потреб і почуттів;

– вироблення екологічної культури людини, розуміння необхідності гармонії її відносин з природою;

– прищеплення глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями індивідуальної свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;

– спонукання вихованців до активної протидії проявам аморальності, пра­вопорушенням, бездуховності, антигромадській діяльності.

 

Орієнтовна програма виховної роботи включає такі напрями виховання учнів:

□ формування національної свідомості і самосвідомості, патріотичне виховання;

□ утвердження принципів вселюдської моралі;

□ формування творчої, працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;

□ виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності та культури розумової праці;

□ забезпечення високої художньо-естетичної освіченості і вихованості особистості;

□ формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою;

□ забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорони та зміцнення їхнього здоров'я;

□ формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля розквіту держави, готовності її захищати;

□ утвердження принципів вселюдської моралі;

□ забезпечення високої художньо-естетичної освіченості і вихованості особистості;

□ формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою;

□ виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності та культури розумової праці;

□ забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров'я.

 

Орієнтовна тематика виховних заходів, рекомендованих
для проведення студентами-практикантами

1. Мова наша солов'їна.

2. Родинне дерево.

3. Урок милосердя.

4. Фортуна (економічна гра).

5. Турнір ввічливих.

6. Тато, мама і я – спортивна сім'я!

7. Брейн-ринг.

8. Джентльмен шоу.

9. Ніхто не забутий, ніщо не забуте!

10. Розкажи мені про себе.

11. Про що розповів сімейний альбом.

12. Пласт – організація української молоді.

13. Державні символи України.

14. Життя – це мить, зумій його прожить.

15. Світ твоїх захоплень.

16. День Матері.

17. Твори добро, бо ти – Людина!

18. Квітни, розцвітай, наша рідна Україно!

19. Слово, пісня, дума Кобзарева.

20. На Україну линуть журавлі.

21. Я буду твоїм Валентином.

22. Ми приходимо в світ для любові.

 

Зміст індивідуальної роботиз учнями класу може містити такі її види:

– виявлення здібностей і нахилів учнів;

– формування інтересів до різних видів діяльності;

– залучення школярів до гуртків, творчих груп, об'єднань, товариств;

– допомога у складанні програми самовиховання;

– допомога у професійній орієнтації та життєвому самовизначенні;

– сприяння створенню позитивного морально-психологічного клімату у взаємо­стосунках між учнями на основі гуманності, співпереживання, взаємодопомоги, чуйності;

– коригування взаємин між вихованцями, формування у них морально-етичної культури;

– організація, в разі необхідності, допомоги учням (навчальної, моральної, матеріальної).

Протягом практики студент включається також у роботу з батьками учнів:

– вивчає умови виховання дітей у сім'ї;

– надає допомогу батькам у сімейному вихованні через читання лекцій для батьків, проведення групових та індивідуальних бесід, пропаганду позитивного досвіду виховання;

– залучає батьків до організації позакласної виховної роботи;

– бере участь у підготовці і проведенні батьківських зборів;

– допомагає в організації роботи батьківського активу.

Під час педагогічної практики студенти планують, готують і проводять з учнями класу залікові виховні заходи (див. Додаток 4), а також відвідують та аналізують виховні заходи, які проводять вчителі (класні керівники) та студенти-практиканти, здійснюють самоаналіз проведеного залікового заходу (див. Додаток 5).

 


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. I. Аналіз контрольної роботи.
  4. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  5. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  6. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  7. II. Організація і проведення спортивних походів
  8. II. Організація перевезень
  9. II. Організація перевезень
  10. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  11. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  12. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи




Переглядів: 399

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проведення позакласної роботи з фаху | Психологічне забезпечення навчально-виховної діяльності школярів студентом-практикантом

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.057 сек.