Методика 2. Оцінка задоволеності відносинами з ровесниками і характером навчальної діяльності
Процедура проведення:
1. Проводиться з усім класом. Кожен учень записує своє прізвище на аркуші паперу. Учням повідомляється, що отримані результати не розголошуються, за них не виставляють оцінок, а потрібні вони для організації цікавої роботи в класі.
2. Кожен учень обирає один з можливих варіантів відповіді:
1) повністю задоволений;
2) задоволений;
3) не задоволений;
4) зовсім не задоволений;
5) не знаю.
Під № 1 він записує відповідь на питання: Наскільки ти задоволений відносинами з учнями твого класу?
Під № 2 – відповідь на питання: "Наскільки ти задоволений своїм навчанням в школі?".
Обробка результатів:
1. Знайти коефіцієнт задоволеності для всього класу: а) відносинами з однокласниками, б) навчання в школі. Порядок обчислення однаковий:
n1 – кількість учнів, що обрали відповідь № 1 (повністю задоволений);
п2 – кількість учнів, що обрали відповідь № 2;
n3– кількість учнів, що обрали відповідь № 3;
п4 – " " " " № 4;
п5— " " " " № 5;
п — кількість учасників опитування.
2. Оцінка коефіцієнту задоволеності: чим коефіцієнт ближчий до 1, тим вища міра задоволеності даною стороною життя; чим ближчий до (-1), тим нижча міра задоволеності.
3. Висловити пропозиції щодо виховної роботи в цьому класі.