Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фіскально-бюджетна та грошово-кредитна політика в системі державного регулювання грошового обороту.

Фіскально-бюджетна політика зводиться до економічного регулювання через механізм оподаткування, інших вилучень до центральних фондів фінансових ресурсів, фінансування витрат держави, пов’язаних з виконанням нею своїх суспільних функцій. Ця політика забезпечує можливість безпосередньо впливати як на сукупний попит, так і на сукупну пропозицію.

Заходи фіскально-бюджетної політики базуються на прямих, без еквівалентних вилученнях фінансових коштів у економічних суб’єктів чи таких же без еквівалентних вливаннях їх фінансових коштів. Тому стимулюючий вплив цих заходів на поведінку економічних суб’єктів низький, що вимагає досить обережного, добре виваженого їх застосування.

Грошово-кредитна політиказводиться до економічного регулювання через механізми зміни пропозиції (маси) грошей та їх ціни (проценти) на грошовому ринку. Збільшення пропозиції грошей, за інших рівних умов, зумовлює зниження процента та зростання інвестицій, а також зростання платоспроможного попиту на ринках. Усе це на коротких часових інтервалах пожвавлює кон’юнктуру ринків і посилює стимули до розширення виробництва.

Грошово-кредитна політика - це комплекс взаємопов'язаних, скоординованих заходів щодо регулювання грошового обороту, які здійснює держава через центральний банк для досягнення визначених цілей.

Об’єкти грошово-кредитної політики:


- пропозиції (маси) грошей;

- ставка процента;

- валютний курс;

- швидкість обігу грошей.


Суб’єктами грошово-кредитної політики є центральний банк, а також Міністерство фінансів, Міністерство економіки, уряд, Верховна Рада. Як визначено в Конституції НБУ розробляє основні положення цієї політики та контролює її проведення.

Цілі грошово-кредитної політики:

Стратегічні визначені як ключові і загальноекономічні: збалансування платіжного балансу, стабілізація цін, стабільність грошової одиниці.

Проміжні полягають у змінах певних процесів, які стримують досягнення стратегічних цілей: стримування кон’юнктури ринку, підвищення маси грошей.

Тактичні – це оперативні завдання банківської системи: збільшення окремих складових грошової маси, зміна процентної ставки.

Операції на відкритому ринку зводяться до здійснен­ня купівлі та продажу уповноваженими установами держави її цінних паперів. Коли центральний банк купує цінні папери, що пере­бувають у володінні комерційних банків, він здійснює таким способом додаткову грошову емісію. У цьому разі у зв'язку із зростанням резервів збільшується кредит­ний потенціал комерційних банків.

Продаж цінних паперів держави комерційним банкам дає інший результат. У разі купівлі на відкритому ринку цінних паперів резерви, а відповідно і кредитоспромож­ність комерційного банку, падають. Як наслідок, загаль­на маса грошей, що перебувають в обігу, а також ліквід­ність фізичних та юридичних осіб знижується.

Обов'язкові резервиє частиною (нормою в процен­тах) банківських депозитів та інших пасивів, отриманих банком з інших джерел, яка, згідно чинного законодавст­ва або із встановленими нормативними актами має зберігатися у формі касової готівки комерційних банків та їх депозитів у центральному банку.

Мета нормативного визначення обов'язкових резервів забезпечення захисту інтересів клієнтів і надійності комер­ційних банків, підтримання їх ліквідності.

Якщо зменшується норма обов'язко­вих резервів, комерційні банки мають можливість збіль­шити ліквідність своїх активів і вдатися через кредиту­вання до емісії нових грошей. Коли норма резерву під­вищується, ці можливості звужуються. Внаслідок того, що лише незначна частина всіх активів комерційних банків зберігається у формі готівки, зміна норми резерву на певну величину може призвести до багаторазового збільшення чи зменшення пасивів банківської системи.

Облікова ставка процентаформується на базі надан­ня центральними банками позик комерційним банкам. Такий кредит надається банкам, що зіткнулися з тим­часовими фінансовими труднощами, як правило, на короткий строк і під заставу державних цінних паперів.

Коли комерційний банк бере в центральному банку позику, він збільшує на таку суму вільні резерви і кредит­ний потенціал. Це надає банкові можливість видавати додаткові кредити населенню та юридичним особам. Облікова ставка відіграє опосередковану функцію — визначає комерційним банкам вартість кредитів централь­ного банку. Якщо облікова ставка процента знижується, то в комерційного банку виникає зацікавленість в отри­манні додаткових сум таких кредитів, і навпаки. Відповід­но через зміну облікової ставки збільшується або змен­шується на грошовому ринку пропозиція кредитних ресур­сів. З урахуванням змін у позиції надлишкового резерву.


Читайте також:

  1. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  2. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  3. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  4. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  7. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  8. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  9. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  10. Автоматичне регулювання.
  11. Аграрна політика
  12. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики




Переглядів: 1854

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні методи регулювання грошової сфери – методи прямого та опосередкованого впливу. | Суть інфляції, її причини.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.