МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальні критерії оцінки роботи діяльності юридичних службОдним з основних завдань управлінь юстиції різних рівнів як територіальних органів Міністерства юстиції України є здійснення методичного керівництва правовою роботою в місцевих органах виконавчої влади, на державних підприємствах, установах, організаціях. Крім надання методичної допомоги, управління юстиції контролюють і перевіряють стан правової роботи. Перевірка здійснюється за наступними критеріями: 1. Склад юридичної служби та організаційно-правові форми її діяльності, підпорядкованість юридичної служби. 2. Умови роботи юридичної служби (наявність кабінету, технічного обладнання, телефону), забезпечення нормативно-правовою базою (наявність офіційних видань кодексів, законів, нормативно-правових актів, оформлення передплати на офіційні видання та спеціалізовані періодичні видання). 3. Планування роботи юридичної служби, здійснення контролю за виконанням запланованих заходів. 4. Освітньо-кваліфікаційний рівень і організація підвищення кваліфікації працівників юридичної служби, чи здійснюється обмін досвідом з працівниками інших служб. 5. Здійснення юридичною службою перевірки відповідності законодавству проектів наказів, інших актів, що подаються на підпис керівнику підприємства, установи, організації, вжиття заходів щодо забезпечення законності наказів, розпоряджень, положень та інших документів правового характеру, дотримання встановленого порядку їх візування. 6. Організація перегляду нормативно-правових актів на відповідність Конституції України, іншим законодавчим актам. 7. Забезпечення юридичною службою обліку і зберігання текстів законодавчих й інших нормативних актів та підтримання їх в контрольному стані, наявність нормативно-правової бази та стан систематизованого обліку законодавства (офіційні видання, кодекси, картотека, комп'ютерно-правова бібліотека тощо). 8. Організація роботи щодо підготовки, укладення та контролю за виконанням господарських договорів, надання правової оцінки їх проектам юридичною службою (наявність наказу або інструкції про ведення договірної роботи, розподіл договірної роботи між структурними підрозділами, ведення журналів обліку договорів). 9. Організація та порядок ведення претензійно-позовної роботи на підприємстві, в установі, організації (наявність положення або іншого локального нормативного акта, який регулює претензійно-позовну роботу, ведення журналів обліку, види претензій та позовів, їх обґрунтованість і результати розгляду). 10. Проведення юридичною службою аналізу наслідків розгляду претензій, позовів і судових справ, практики укладення та виконання договорів (контрактів). 11. Чи вносились працівниками юридичної служби підприємства, установи, організації пропозиції щодо поліпшення договірної та претензійно-позовної роботи і удосконалення правового забезпечення господарської діяльності (якщо так, то які заходи вжито в цьому напрямку). 12. Участь юридичної служби у підготовці заходів щодо зміцнення трудової дисципліни, забезпечення охорони праці на виробництві; форми надання правової допомоги працівникам підприємства, установи, організації, які потребують соціального захисту. 13. Стан дотримання вимог законодавства про працю (чи мали місце порушення, які заходи вжито для усунення порушень). 14. Протести прокурора на видані на підприємстві, в установі, організації документи правового характеру, окремі ухвали суду (якщо так, то які заходи щодо ліквідації та профілактики правопорушень у зв'язку з цим проводяться). 15. Які заходи вжиті юридичною службою щодо підвищення рівня правових знань працівників підприємства, установи, організації. 16. Які заходи проводяться для покращення правової роботи у відповідному органі виконавчої влади, на державному підприємстві, в установі, організації. 18. Стан дебіторської і кредиторської заборгованості підприємства, установи, організації та заходи, що вживаються юридичною службою щодо її погашення. 19. Підготовка юридичною службою публікацій, виступів у засобах масової інформації з правової тематики.
Питання для самоконтролю 1. Кваліфікаційні вимоги до керівника юридичної служби. 2. Етапи проведення конкурсу на заміщення вакантної посади. 3. Документи, що подаються для участі в конкурсі. 4. Мета стажування працівників. 5. Особливості стажування працівників юридичних служб. 6. Назвати розділи посадової інструкції юрисконсульта 7. Критерії, за якими визначається ефективність роботи юридичної служби.
ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ ЮРИДИЧНОЇ СЛУЖБИ В результаті вивчення теми студент повинен знати: · порядок складання та зміст планів роботи24 · належне виконання і контроль за виконанням планів роботи26 · ведення діловодства юридичною службою26
Література: 13, 19, 33, 34, 35, 36, 43
Порядок складання та зміст планів роботи Чіткості та раціональності в роботі юридичної служби можна досягти тільки в разі правильного її планування. Порядок розробки планів діяльності юридичних служб визначається методичними рекомендаціями щодо організації роботи юридичної служби на підприємствах, які розроблює і затверджує Міністерство юстиції України. Правова робота має плануватися в усіх галузях суспільного виробництва та в усіх суб'єктах господарювання незалежно від вибраної ним організаційно-правової форми правового обслуговування. Планування - це процес визначення цілей, яких передбачає досягти підприємство за певний період, а також способів досягнення цих цілей. Планування об'єднує структурні підрозділи підприємства спільною метою, сприяє односпрямованості і скоординованості процесів, що уможливлює найефективніше використання наявних ресурсів і своєчасне розв'язання різноманітних завдань управління. Юридична служба, як і будь-який інший структурний підрозділ, здійснює планування своєї роботи. Вона самостійно визначає, які плани складати — перспективні чи поточні. Перспективний план роботи юридичної служби підприємства може мати такі основні розділи: - забезпечення законності документів правового характеру; - зміцнення планової та договірної дисципліни; - забезпечення дотримання законодавства про працю та зміцнення трудової дисципліни; - участь юридичної служби в дотриманні законодавства про охорону навколишнього природного середовища. Перелік розділів перспективного плану роботи юридичної служби може доповнюватись. При плануванні роботи юридичної служби слід ураховувати кількість юристів на підприємстві, їх досвід і кваліфікацію. Розробляючи плани роботи юридичної служби, слід дотримуватись безперервності планування, взаємозв'язку перспективного й поточного планування, обрання основного напрямку в роботі, оперативності, реальності заходів, здійснення контролю за виконанням запланованих заходів, перевірки їх ефективності. Належне виконання юридичною службою планів роботи забезпечується складанням особистих планів роботи кожного юрисконсульта підприємства (якщо в юридичній службі підприємства працює кілька юристів). У процесі планування завдання, що стоять перед юридичною службою, конкретизуються при складанні та виконанні окремих заходів із зазначенням строків виконання запланованих правових робіт і відповідальних за виконання осіб - працівників юридичної служби та інших структурних підрозділів суб'єкта господарювання. Поточна правова робота - це візування проектів наказів, розпоряджень, рішень, постанов, розгляд заявлених претензій і позовів, участь і виступ у засіданнях суду загальної юрисдикції або господарського суду, прийом громадян та надання їм, а також спеціалістам суб'єкта господарювання, юридичних консультацій. До речі, така робота не планується і виконується в міру виникнення в цьому необхідності. Слід звернути увагу й на те, що єдиної системи і методики планування правової роботи для всіх суб'єктів господарювання досі немає. Крім того, у більшості випадків спеціалісти юридичних служб ще практикують особисте (творче) планування. При цьому плануються такі заходи, які юрисконсульт намагається творчо виконати: підготувати лекцію або конспект бесід на правову тематику, написати конкретну статтю в газету, журнал, виступити по радіо чи телебаченню, займатися самоосвітою тощо. Усі плани роботи юридичної служби обов'язково погоджуються з керівником підприємства, господарства, установи або органу управління. Як показує практика юридичних служб низки суб'єктів господарювання, правову роботу слід планувати за такими основними напрямками: - проведення правової роботи, пов'язаної з правовим обслуговуванням апарату управління; - здійснення методичного керівництва юридичною службою на місцях і організація правового обслуговування; - здійснення перевірки дотримання законодавства в безпосередньо підвідомчих організаціях; - здійснення заходів щодо організації підвищення кваліфікації юристів та навчання кадрів інших структурних підрозділів; - проведення заходів із пропаганди та інформації законодавства; - вивчення й узагальнення практики застосування законодавства; - узагальнення та аналіз наслідків розгляду спорів; - узагальнення практики та надання методичної допомоги щодо видання локальних актів по підприємству. На підставі узагальнень і аналізів готуються відповідні рекомендаційні листи зі складання кожного розділу плану з урахуванням особливостей виконання окремих видів запланованих заходів. В узагальненні й плануванні юридичної роботи не можна допускати шаблону. Плани правової роботи мають відображати особливості розв'язання основних господарських, фінансових та інших проблем суб'єкта господарювання й визначати комплекс першочергових правових питань, вирішення яких необхідне для забезпечення законності в конкретному суб'єкті господарювання, поліпшення правовими засобами його економічної ефективності. Необхідність включення тих чи інших заходів у план роботи юридичної служби залежить від наслідків узагальнення судової практики розгляду конкретних справ місцевими судами та господарськими судами, виявлення документальною перевіркою недоліків у фінансово-господарській діяльності, організації договірної роботи, аналізу інших сфер правової роботи за певний період. Така необхідність нерідко виникає внаслідок введення в дію або внесення змін та доповнень у законодавчі та інші нормативні акти, які регламентують порядок укладання господарських та інших договорів, порядок приймання товарів за кількістю та якістю, порядок вирішення претензій і позовних справ, створення нових організаційно-правових форм тощо, а також інші заходи, які стосуються питань правового регулювання фінансово-господарської та підприємницької діяльності того чи іншого суб'єкта господарювання. Нерідко в практиці юридичної служби виникає необхідність здійснення цілого комплексу заходів, спрямованих на вирішення одного із загальних питань та завдань юридичної служби і складання окремого плану таких заходів. У такому випадку окремий план включається в загальний план роботи юридичної служби як його складова частина.
Належне виконання і контроль за виконанням планів роботи Всі затверджені плани роботи юридичної служби підлягають обов’язковому виконанню. Велике значення для правильної організації юридичної роботи має здійснення контролю за виконанням планів. Оперативний контроль за строками, якістю і ефективністю проведення працівниками юридичної служби заходів здійснює керівник юридичної служби або головний юрисконсульт. Як правило, виконання позапланових заходів окремі керівники юридичних служб оформляють доповідною запискою або інформацією на ім'я керівника суб'єкта господарювання, або їх заслуховують на засіданнях колегії, на виробничих нарадах чи на семінарах. У більшості випадків затвердження плану роботи юридичної служби на наступний квартал або рік проводиться шляхом підбиття підсумків роботи за минулий запланований період. Таке підбиття підсумків дозволяє виявити і врахувати упущення та недоліки в роботі кожного працівника юридичної служби. Читайте також:
|
||||||||
|