Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розвиток інформаційних систем менеджменту.

8.1 Розробка системи: синтез системи.

8.2 Проектування інформаційних вимог кінцевого користувача.

8.3 Розробка ергономіки.

8.4 Впровадження системи.

Традицiйний цикл розробки iнформацiйних систем грунтується на поетапному пiдході до розв'язання проблеми. Синтез системи. Цей етап розпочинають з формального процесу планування iнформацiйної системи, який допоможе вiдiбрати варiанти серед багатьох можливих рiшень. Як правило, зважаючи на витрати, пов'язанi з розробкою iнформацiйної системи, на цьому етапi як частина аналiзу економiчної доцiльностi проекту проводиться також аналiз спiввiдношення витрат з вигодами. Аналiз системи. Цей етап включає аналiз iнформацiї, потрiбної кiнцевим користувачам, органiзацiйного оточення, а також вивчення тiєї системи, яка вже використовується, для визначення функцiональних вимог до нової системи. Розробка системи. На цьому етапi розробляються i визначаються специфiкацiї апаратних i програмних засобiв, необхiдний персонал i ресурси даних системи. Розробляються також iнформацiйнi продукти, якi, як передбачається, вироблятиме система. Впровадження системи. Тут органiзацiя розробляє сама, або придбає апаратнi та програмнi засоби, необхiднi для впровадження проекту системи. Випробування системи, навчання персоналу тому, як управляти системою i використовувати її, також є частиною цього етапу. Нарештi, органiзацiя переходить на нову систему. Експлуатацiя системи. На цьому етапi керiвництво проводить аналiз функцiонування впровадженої системи з метою проведення контролю, оцiнки та, при необхiдностi, внесення змiн в систему.

Розроблення інформаційних вимог кінцевого користувача. В ходi розробки системи визначається, як система виконуватиме завдання в планi iнформацiйних вимог користувачiв вiдповiдно до того, як це встановлено в процесi аналiзу системи. В результатi проектних заходiв розробляється системна специфiкацiя у вiдповiдностi до функцiональних вимог, вказаних вище. Пiсля того специфiкацiя використовується для визначення необхiдних для впровадження системи компонентiв i досвiду роботи. Концепцiя розробки системи базується навколо трьох головних продуктiв, або результатiв: Розробка iнфтерфейсу користувача.. Цi кроки стосуються взаємодiї мiж кiнцевими користувачами та комп'ютерними системами. Розробники зосереджуються на методах вводу-виводу та способах переведення даних з формату, зручного для людини, в формат, сприйнятий для машини, й назад. Типовим для цього етапу є створення прототипу й розробка робочих моделей для випробування проектних концепцiй. Розробка даних. Ця робота зосереджується на розробцi структури бази даних i файлiв, якi використовуватимуться запропонованою iнформацiйною системою. В результатi розробки даних, як правило з'являється словник даних, який мiстить детальний опис атрибутiв всiх складових системи (об'єктах, людях, мiсцях, подiях), стосовно яких IС має зберiгати i пiдтримувати iнформацiю. Словник даних також визначає вiдношення, якi складовi мають мiж собою, конкретнi елементи даних для кожної складової та набiр правил пiдтримання цiлiсностi, якими встановлюється порядок визначення i використання кожного з елементiв в iнформацiйнiй системi.

Розробка процесу. Ця робота зосереджується навколо розробки програмних ресурсiв, тобто програм i процедур, необхiдних для Iнформацiйної системи. Специфiкацiя системи. На завершення двох попереднiх етапiв роботи складається чiтке визначення специфiкацiї системи стосовно iнфтерфейсу користувача, бази даних, програмних засобiв, апаратних засобiв, а також мiсця розташування та персоналу IС.

Розробка прототипів інформаційної системи. Прототипи - це робочi моделi, створенi з метою проведення випробувань. Створення прототипiв є iнтеративним та iнтерактивним процесом, в якому поєднуються кроки традицiйного циклу розробки iз активним залученням кiнцевих користувачiв i використання їх внеску, або зворотного зв'язку для удосконалення прототипу i iнформацiйної системи в завершеному виглядi. Прикладнi розробки в процесi створення прототипiв проходять наступнi етапи: Визначення вимог. Кiнцевi користувачi визначають свої iнформацiйнi потреби i оцiнюють доцiльнiсть використання одного з альтернативних варiантiв iнформацiйної системи. Розробка прототипу. Кiнцевi користувачi i системнi аналiтики окремо, або спiльно використовують прикладнi iнструментальнi пакети для того, що в ходi iнтерактивного процесу розробити i провести випробування таких прототипiв компонентiв iнформацiйної системи, якi вiдповiдали б iнформацiйним потребам кiнцевих користувачiв. Доопрацювання прототипу. На цьому етапi вiдбувається експлуатацiя, оцiнка, а також систематична доводка прототипiв, поки кiнцевi користувачi не визнають їх задовiльними. Експлуатацiя i обслуговування. Прийняту система можна легко модифiкувати, завдяки тому, що вся документацiя системи зберiгається на диску.

Ергономiка, або iнженерна психологiя, - це наука розробки таких способiв взаємодiї та взаємозв'язку мiж людиною та комп'ютером, щоб уникнути болючих та виснажливих недуг, якi можуть спричинитися в результатi тривалої роботи з обчислювальною технiкою (таких як кумулятивнi розлади та синдром зап'ястя), та сприяти створенню здорового робочого навколишнього середовища. Основнi фактори такi: Iнструменти. Комп'ютерне апаратне i програмне забезпечення має не абияке значення. Наприклад, подивiться на рiзницю у виглядi випадаючих меню програм DOS та програм Windows. Програми DOS читати важко, а графiчний iнтерфейс програм Windows можна налаштовувати так, щоб знизити напругу очей, пiд конкретного користувача. Примiтка: цей допомiжний засiб засiб був пiдготовлений з використанням клавiатури "Майкрософт нейчурал кiборд" (Microsoft Natural Keyboard). Конструкцiя клавiатури безумовно менше напружуює руки та кистi користувача, нiж звична клавiатура (цей висновок зроблений тими, хто працює за комп'ютером по 10 годин на добу 7 дiб на тиждень). Мало того, клавiатура постачається з застереженнями про можливiсть виникнення частого стомлення та порадами робити частi перерви, щоб тiло працювало краще. Дизайн програмного забезпечення може сприяти ергономiчному використанню комп'ютера. Краща пiдготовленiсть та надання допомоги також полiпшує стан справ. Одним з варiантiв некоштовного низькотехнологiчного рiшення стосовно здоров'я пiд час виконання певного завдання для керiвництва може стати вимога до працiвникiв робити частi короткi перерви для зняття стресу i вiдновлення сил для кращої концентрацiї при роботi над проектом. Робоче мiсце та оточення. Придiлення уваги меблям, освiтленню, обладнанню та iншим компонентам оточення може сприяти покращанню ергономiчностi робочого мiсця.

Автоматизоване проектування систем, або АПС, включає використання пакетiв програмного забезпечення, якi називаються iнструментами АПС, для проведення цiлого ряду дiй в межах життєвого циклу проектування систем. Iнструментарiй АПС допомагає прискорити процес проектування системи. Основними складовими АПС, є наступнi: Iнструментарiй планування. З використанням iнструментарiю планування розпочинається процес проектування шляхом стратегiчного планування iнформацiї з верхнiх ешелонiв i с точки зору певного бiзнесу. Важливо при цьому тримати на увазi, запропонована IС має забезпечувати реалiзацiю стратегiї фiрма та виконання поставлених завдань. Iнструментарiй проектування. Цей iнструментарiй забезпечує деталiзовану специфiкацiю варiанту системи. Iнтегратор iнформацiї. Iнтегрує специфiкацiї системи, перевiряє їх вiдповiднiсть мiж собою, повноту та записує їх в репозиторiях.

Процес впровадження включає проектну дiяльнiсть, за допомогою якої можливо перетворити нещодавно встановлену iнформацiйну систему на робочу систему для кiнцевих користувачiв. До головних елементiв такої дiяльностi вiдносяться: Придбання апаратного i програмного забезпечення та послуг. Деякi дуже великi органiзацiї купують патентоване апаратне та програмне забезпечення. Все бiльша кiлькiсть компанiй може купити готове апаратне та програмне забезпечення безпосередньо у виробника або у посередника. Примiтка: Деякi компанiї роблять i те й друге, для обробки найважливiших даних використовують в своїх головних комп'ютерах патентоване програмне забезпечення, а його окремi офiси в той же час для здiйснення зв'язку мiж собою та листування з клiєнтами використовують таке програмне забезпечення як Microsoft Office.

Удосконалення або модифiкацiя програмного забезпечення. Деякi компанiї розробляють своє власне вiдомче програмне забезпечення. Але навiть тим фiрмам, якi купують готове до застосування програмне забезпечення, часто необхiдно провести його модифiкацiю (безумовно, гнучкий пiдхiд до модифiкацiї програмного забезпечення закладений в бiльшiсть прикладних програм). Примiтка: Наприклад, до пакету Microsoft Access включенi спецiально розробленi шаблони програм баз даних для контактiв клiєнта, органiзацiї та контролю проведення нарад, ведення рахункiв, якi пiдлягають сплатi, та iншої повсякденної дiлової дiяльностi з метою легкого пристосування його до потреб кiнцевого користувача. Навчання кiнцевого користувача. Для проведення навчання кiнцевих користувачiв роботi з новою системою мають бути видiленi вiдповiднi кошти та ресурси.

Документацiя функцій системи. Правила використання та пiдтримки системи в робочому станi мають бути забезпеченi в формi керiвництв з експлуатацiї та, все в бiльшiй мiрi, в iнтерактивнiй формi. Перехiд на систему. Це включає матерiально-технiчне забезпечення переходу на нову систему.

9 Менеджмент інформаційними системами в організації.

9.1 Адміністрування даних.

9.2 Етичні і соціальні виміри використання інформаційних технологій.

 

Значення управління інформаційними ресурсами для організації, та те, як воно здійснюється з використанням таких методів, як адміністрування бази даних, адміністрування даних і планування даних. Оцінка вигоди управління, орієнтованого на використання бази даних. Цiлiснiсть та безпека баз даних органiзацiї є головною турботою у справi використання її ресурсiв. Основнi заходи управлiння ресурсами даних: Адмiнiстрування бази даних. Цей захiд спрямований на розробку i пiдтримку словника даних органiзацiї, про який йшлося ранiше, а також на проектування та забезпечення нормальної роботи баз даних, пiдтримку встановлених стандартiв та безпеки. Планування даних. Функцiя корпоративного планування i аналiзу, яка вiдповiдає в організації за структуру даних в цiлому. Завдяки плануванню, ресурси даних розробляються у вiдповiдностi до стратегiчних завдань та планiв фiрми. Адмiнiстрування даних. Введення i забезпечення полiтики i процедур для використання даних в якостi стратегiчного корпоративного ресурсу. Це означає стандартизацiю даних таким чином, щоб вони були доступнi всiм кiнцевим користувачам, незалежно вiд того, з якої бази вони здiйснюють цей доступ.

Комп'ютернi iнформацiйнi системи потребують контролю з декiлькох причин. По-перше, швидкiсть обробки iнформацiї IС унеможливлює проведення вiзуальної та ручної перехресної перевiрки рiзними людьми, в зв'язку з чим виявлення помилки стає проблематичним. Далi, вiдносна малочисельнiсть персоналу, який задiяний у процесi комп'ютерної обробки iнформацiї, також сприяє тому, що легко пропустити помилку або шахрайство. Нарештi, комп'ютернi системи та їх програмне забезпечення стають цiллю злочинного зруйнування або жертвою випадкової поломки. Засоби контролю роботи iнформацiйної системи. Засоби контролю роботи iнформацiйної системи - це методи та устаткування, за допомогою яких, по можливостi, забезпечується точнiсть, надiйнiсть та правильнiсть роботи iнформацiйної системи. Засоби контролю фiзичного розташування. Засоби контролю фiзичного розташування - це методи, за допомогою яких забезпечується захист мiсць фiзичного розташування комп'ютерних ресурсiв та їх вмiсту вiд втрати або руйнування. Процедурнi засоби контролю. Процедурнi засоби контролю - це методи, що визначають, як потрiбно влаштовувати органiзацiю надання iнформацiйних послуг з забезпеченням максимальної безпеки.Засоби контролю роботи iнформацiйної системи - це методи та устаткування, за допомогою яких, по можливостi, забезпечується точнiсть, надiйнiсть та правильнiсть роботи iнформацiйної системи. Засоби контрою розробляються для забезпечення належного вводу даних, способiв їх обробки, методiв зберiгання та виводу iнформацiї. Ключовими галузями, якi пiдлягають контролю, є наступнi. Засоби контролю вводу. Спiльне використання iнформацiйних ресурсiв, яке є можливим завдяки IТ, потребує того, щоб данi вiдповiдали стандартному формату, який використовується усiма ресурсами системи. Iнформацiйне смiття, або допущення роботи за принципом "смiття закладеш - смiття одержиш", необгрунтовано розтрачує ресурси системи. Засоби контролю вводу включають паролi та iншi заходи забезпечення безпеки для надання доступу в систему лише квалiфiкованому або уповноваженому персоналу. Про зробленi помилки щодо формату вводу, кiнцеві користувачi можуть попереджувати системнi аудiо- та вiзуальнi сигнали. Крiм того, багато програм написані таким чином, щоб дозволяти ввiд даних тiльки у визначеному форматi. Засоби контролю обробки. Засоби контролю обробки розробляються для визначення помилок в арифметичних розрахунках та операцiях з логiчними елементами. Серед них: Засоби контролю апаратного забезпечення. В апаратне забезпечення можуть буди вбудованi спецiальнi контрольнi пристрої для перевiрки точностi виконання функцiй обробки. Прикладами є багатофункцiональнi схеми виявлення, резервнi компоненти та мiкропроцесори спецiального призначення. Засоби контролю програмного забезпечення. Програмне забезпечення може бути налаштоване таким чином, що буде оброблятися тiльки належна iнформацiя. Точки контрольного розвантаження. Це промiжнi точки в роботi програм, якi перевiряють правильнiсть даних з моменту перевiрки на попереднiй точцi. Виявленi помилки можуть бути "вiдкинутi назад" на останнiй пункт, до якого система працювала без помилок, замiсть того, щоб починати всю роботу з самого початку. Засоби контролю виводу. Крiм контролю доступу до вихiдних термiналiв, таких як принтери, система веде протокол використання термiналiв. Засоби контролю зберiгання. Запам'ятовуючi пристрої зберiгання даних та програм мають бути захищенi вiд несанкцiонованого доступу або злочинного використання. Застосовуються паролi та протоколи забезпечення таємностi у комбiнацiї з процедурами дублювання та зберiгання резервних копiй файлiв. Засоби контролю фiзичного розташування - це методи, за допомогою яких забезпечується захист мiсць фiзичного розташування комп'ютерних ресурсiв та їх вмiсту вiд втрати або руйнування. Комп'ютернi центри страждають вiд небезпеки з причини нещасних випадкiв, природних катаклiзмiв, диверсiйних дiй, вандалiзму, несанкцiонованого доступу, крадiжок та навiть промислового шпигунства. Методи контролю є такими: Шифрування. Змiст файлу може зашифрованим методом скремблiнгу за допомогою спецiальних математичних алгоритмiв. Користувачам потрiбнi паролi, якi дозволяють провести процес шифрування або розшифрування. Брандмауэр ("протипожежна стiнка"). Мережний брандмауер - це комп'ютер, який захищає комп'ютернi мережi вiд вторгнення, вiдiграючи роль своєрiдного передаточного ланцюга при з'єднаннi з iншими комп'ютерними мережами. Комп'ютер-брандмауер постiйно переглядає всi пiдключення ззовнi, перевiряючи їх дiйснiсть та сумiснiсть з мережею. Незвичайний або несанкцiонований доступ забороняється. Засоби фiзичного контролю. В багатьох органiзацiях для доступу до самої системи персонал має отримати спецiальний дозвiл. В деяких випадках персонал має проходити через спецiальнi контрольно-перепускнi пункти, на яких знаходяться озброєнi охоронцi. Iншими способами захисту є наявнiсть вогнестiйких будiвель та сховищ для магнiтних носiїв iнформацiї, якi забезпечують захист засобiв зберiгання даних вiд зруйнування у випадку пожежi.

Бiометричнi засоби контролю. Бiометричнi засоби контролю включають пристрої, якi перевiряють голос та вiдбитки пальцiв допущеного до системи персоналу. Засоби контролю за виходом комп'ютерiв з ладу. Збої в роботi комп'ютерiв та перебої з постачанням енергiї можуть призвести до втрати даних та виведення IС з роботи на невиправданий час. В разi виникнення збою в роботi, помилковостiйкi системи для вiдновлення даних використовують резервнi процесори та багаточисельнi однотиповi мiсця зберiгання iнформацiї. Iнших видiв збоїв вдається уникнути завдяки запобiжному обслуговуванню та частому оновленню резервних копiй даних.. Примiтка: джерела безперервного живлення (ДПЖ) - це акумулятори з негайного реагування для захисту ПК та великих комп'ютерiв вiд вiдключення в результатi великих коливань i викидiв напруги або припинення постачання енергiї.

Процедурнi засоби контролю - це методи, що визначають як потрiбно влаштовувати органiзацiю надання iнформацiйних послуг з забезпеченням максимальної безпеки. Ключовими методами є такi: Подiл обов'язкiв. Цей метод вимагає щоб обов'язки з удосконалення системи, роботи з комп'ютерами, контролю даних та програмних файлiв покладалися на рiзнi групи. Загальновстановлений порядок дiй та документацiя. Виконання загальновстановленого порядку дiй сприяє дотриманню єдиних стандартiв та зводить до мiнiмуму виникнення або здiйснення шахрайства. IС пiдтримується за допомогою керiвництв з питань експлуатацiї та стандартiв. З метою забезпечення правильної роботи i використання кожної прикладної програм для них розроблюється та оновлюється системна, програмна та експлуатацiйна документацiя. Вимоги щодо надання дозволiв. Заявки щодо удосконалення системи, внесення змiн в програми або процес комп'ютерної обробки, як правило, офiцiйно розглядаються перед тим, як надати дозвiл на цi роботи. Цей процес сприяє забезпеченню цiлiсностi iснуючої системи та узгодженостi змiн, якi пропонуються. План надзвичайних дiй. Порядок проведення надзвичайних заходiв, як правило, оформлюється у виглядi плану надзвичайних дiй. План визначає, хто з службовцiв братиме участь в проведеннi робiт та якi обов'язки вiн буде виконувати, яке апаратне, програмне забезпечення та обладнання буде використовуватися. Також визначається прiоритетнiсть вiдновлення роботи прикладних програм.

Етичні і соціальні виміри використання інформаційних технологій. Як результат людських зусиль, системи IТ та їх використання мають певнi етичнi та соцiальнi вимiри. Етичними принципами вiдповiдального використання IТ є наступнi: Пропорцiйнiсть. Добро, досягнуте завдяки технологiї має переважувати шкоду або ризик, пов'язанi з її використанням. Усвiдомлена згода. Тi, на кого розповсюджуються результати використання технологiї, мають розумiти i сприймати пов'язанi з цим ризики.

Вигоди та тягарi, пов'язанi з використанням технологiї, мають розподiлятися справедливо. Зведений до мiнiмуму ризик. В межах розумiння того, що будь-який ризик може вважатися за прийнятний згiдно з трьома вищезазначеними пунктами, технологiя мусить використовуватися таким чином, щоб виключити ризик, який не є необхiдним. Ще одним пiдходом до етичних питань є такий, що безпосередньо стосується тих галузей, якi турбують акцiонерiв. Рiчард Мейсон (Richard Mason) пропонує розглянути чотири етичних питання для опрацювання iнформацiйної етики: Люди, органiзацiї та суспiльство мають вирiшити яку iнформацiю про себе людям слiд надавати, щоб користуватися вигодами iнформацiйних технологiй. Як ця iнформацiя захищається? Точнiсть. Хто буде вiдповiдальним за автентичнiсть, достовiрнiсть та точнiсть iнформацiї? Яку компенсацiю отримають тi, хто постраждає? Власнiсть. Хто володiє iнформацiєю? Як буде розподiлятися доступ? Якою буде справедлива цiна за обмiн iнформацiєю? Доступнiсть. Яку iнформацiю людина або органiзацiя має право зберiгати, за яких умов та з якими гарантiями?


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  6. III етап. Системний підхід
  7. IV. Розподіл нервової системи
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  10. IV. Філогенез кровоносної системи
  11. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  12. POS-системи




Переглядів: 621

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Корпоративні інформаційні системи. | Поняття інформації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.