МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття культури та мистецтваПлан
Вступ.........................................................................................................................3
1. Поняття культури та мистецтва.........................................................................4
2. Трипільська культура..........................................................................................5
3. Культура епохи раннього залізного віку (кіммерійці, скіфи, сармати).........6
4. Культура слов'янського населення України.....................................................8
5. Культура дохристиянської Русі..........................................................................9
6. Вплив Християнства на Культуру Київської Русі..........................................11
7. Культурні традиції українського ренесансу (XV-перша половина XVII ст.)...........................................................................................................................13
8. Духовна культура українського народу другої половини XVII-кінця XVIII ст. ............................................................................................................................16
9. Українська культура кінця XVIII-початку XX ст. Національно-культурне відродження...........................................................................................................21
10. Українська культура у XX ст. (перша половина) ........................................28
11. Культура України на сучасному етапі...........................................................34
Висновки..........................................................................................................39
Список літератури...........................................................................................42
Вступ
Українці віками творили самобутню культуру, успадковуючи цінності предків, осмислюючи надбання інших народів. Цим вони не лише розвивали національну культуру, а й робили внесок у скарбницю світової.
Характерною особливістю української культури є її відкритість, здатність сприймати й українізовувати культурологічні впливи. Завдяки цьому українська культура протягом історії двічі змогла відродитись. Водночас українська культура століттями розвивалась в лоні польської, російської тощо. Тому вона оцінювалась часто як "провінційна". На її розвиток негативно впливала відсутність державності, національної політики в галузі культури. Сьогодні збереження українського народу, як суб’єкта історичного розвитку, в умовах трансформації людського суспільства актуалізує проблему осягнення історичної спадщини, у якій культурні набутки посідають чільне місце.
Об'єктом дослідження й вивчення історії української культури є пам'ятки духовної та матеріальної культури, створені впродовж століть на території України й зафіксовані в різних формах.
Предметом історії української культури є цілісний процес створення пам'яток культури, що включає вивчення цих пам'яток як культурних явищ, що розвиваються, історичних умов їхнього створення та впливу на розвиток суспільства, а також механізмів цього впливу.
Поняття культури та мистецтва Існує широке та вузьке розуміння поняття «культура». У широкому це сукупність матеріальної та духовної культури, у вузькому – суто духовна культура. Матеріальна культура– матеріальні цінності, створені людством, до яких відносять знаряддя праці, житло, одяг тощо. Духовна культура– цінності в галузі освіти, науки, художньої культури, моралі, їхнє виробництво, розподіл, споживання. Художня культура– це сукупність літератури та мистецтва.
Мисте́цтво — одна з форм суспільної свідомості; вид людської діяльності, що відображає дійсність у конкретно-чуттєвих образах, відповідно до певних естетичних ідеалів. У широкому сенсі мистецтвом називають досконале вміння в якійсь справі, галузі; майстерність. Розвиток мистецтва як елемента духовної культури обумовлюється як загальними закономірностями буття людини й людства, так і естетично-художніми закономірностями, естетично-художніми поглядами, ідеалами й традиціями.
Народне мистецтво України — це пласт української культури, пов’язаний з відтворенням світосприйняття українського народу, його психології, етичних настанов і естетичних прагнень, що охоплює всі види народної творчості, традиційно притаманні Україні: музику, танці, пісні, фольклор, декоративно-ужиткове мистецтво, що розвиваються, як єдиний комплекс, і органічно входять у життя народу протягом усієї його історії.
Види мистецтва. Ідея втілюється у певній формі. Якщо наука оперує абстрактними поняттями, де узагальнено формулюються пізнані закони природи і людського суспільства, то наразі інформація передається через специфічний засіб — образ.
Загалом до мистецьких явищ належать: архітектура (містобудування, зведення будівель і споруд); види образотворчого мистецтва (графіка, скульптура, малярство або живопис); декоративне (монументально-декоративне, ужиткове або прикладне).
Вони поділяються на підвиди. Скажімо, різновидом графіки є плакат, мова котрого послуговується своїми образотворчими засобами (див. сторінку, присвячену фото плакатів СССР). Докладніше про кожне явище можна читати в узагальнюючому описі.
Стилі мистецтва. В часи античності під цим терміном розуміли особливості манери певної особи, індивідуального почерку. Поняття індивідуальної стилістики збереглося і сьогодні. Проте з XVIII ст. термін набув узагальнюючого значення, і стосується значних явищ, що виходять за межі набутку конкретної особи. Тепер це ознаки епохи загалом, а не творчості окремих авторів статуй і картин. Наприклад, "звірина" стилістика в скіфській культурі окреслилася як окреме явище. Те саме і з художньою культурою Київської Русі. Натомість індивідуальні набутки належать вже до значних стилістичних явищ. Це стосується і творінь грецьких зодчих, й статуй Родена, і малюнків й картин Шевченка.
Читайте також:
|
||||||||
|