Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття культури та мистецтва

План

 

Вступ.........................................................................................................................3

 

1. Поняття культури та мистецтва.........................................................................4

 

2. Трипільська культура..........................................................................................5

 

3. Культура епохи раннього залізного віку (кіммерійці, скіфи, сармати).........6

 

4. Культура слов'янського населення України.....................................................8

 

5. Культура дохристиянської Русі..........................................................................9

 

6. Вплив Християнства на Культуру Київської Русі..........................................11

 

7. Культурні традиції українського ренесансу (XV-перша половина XVII ст.)...........................................................................................................................13

 

8. Духовна культура українського народу другої половини XVII-кінця XVIII ст. ............................................................................................................................16

 

9. Українська культура кінця XVIII-початку XX ст. Національно-культурне відродження...........................................................................................................21

 

10. Українська культура у XX ст. (перша половина) ........................................28

 

11. Культура України на сучасному етапі...........................................................34

 

Висновки..........................................................................................................39

 

Список літератури...........................................................................................42

 

 

Вступ

 

Українці віками творили самобутню культуру, успадковуючи цінності

предків, осмислюючи надбання інших народів. Цим вони не лише

розвивали національну культуру, а й робили внесок у скарбницю світової.

 

Характерною особливістю української культури є її відкритість, здатність

сприймати й українізовувати культурологічні впливи. Завдяки цьому

українська культура протягом історії двічі змогла відродитись.

Водночас українська культура століттями розвивалась в лоні

польської, російської тощо. Тому вона оцінювалась часто як "провінційна".

На її розвиток негативно впливала відсутність державності, національної

політики в галузі культури. Сьогодні збереження українського народу, як

суб’єкта історичного розвитку, в умовах трансформації людського

суспільства актуалізує проблему осягнення історичної спадщини, у якій

культурні набутки посідають чільне місце.

 

Об'єктом дослідження й вивчення історії української

культури є пам'ятки духовної та матеріальної культури, створені

впродовж століть на території України й зафіксовані в різних формах.

 

Предметом історії української культури є цілісний процес

створення пам'яток культури, що включає вивчення цих пам'яток як

культурних явищ, що розвиваються, історичних умов їхнього створення та

впливу на розвиток суспільства, а також механізмів цього впливу.

 

 

Поняття культури та мистецтва

Існує широке та вузьке розуміння поняття «культура». У широкому

це сукупність матеріальної та духовної культури, у вузькому – суто

духовна культура.

Матеріальна культура– матеріальні цінності, створені людством,

до яких відносять знаряддя праці, житло, одяг тощо.

Духовна культура– цінності в галузі освіти, науки, художньої

культури, моралі, їхнє виробництво, розподіл, споживання.

Художня культура– це сукупність літератури та мистецтва.

 

Мисте́цтво — одна з форм суспільної свідомості; вид людської діяльності, що відображає дійсність у конкретно-чуттєвих образах, відповідно до певних естетичних ідеалів. У широкому сенсі мистецтвом називають досконале вміння в якійсь справі, галузі; майстерність. Розвиток мистецтва як елемента духовної культури обумовлюється як загальними закономірностями буття людини й людства, так і естетично-художніми закономірностями, естетично-художніми поглядами, ідеалами й традиціями.

 

Народне мистецтво України — це пласт української культури, пов’язаний з відтворенням світосприйняття українського народу, його психології, етичних настанов і естетичних прагнень, що охоплює всі види народної творчості, традиційно притаманні Україні: музику, танці, пісні, фольклор, декоративно-ужиткове мистецтво, що розвиваються, як єдиний комплекс, і органічно входять у життя народу протягом усієї його історії.

 

Види мистецтва. Ідея втілюється у певній формі. Якщо наука оперує абстрактними поняттями, де узагальнено формулюються пізнані закони природи і людського суспільства, то наразі інформація передається через специфічний засіб — образ.

 

Загалом до мистецьких явищ належать:

архітектура (містобудування, зведення будівель і споруд);

види образотворчого мистецтва (графіка, скульптура, малярство або живопис);

декоративне (монументально-декоративне, ужиткове або прикладне).

 

Вони поділяються на підвиди. Скажімо, різновидом графіки є плакат, мова котрого послуговується своїми образотворчими засобами (див. сторінку, присвячену фото плакатів СССР). Докладніше про кожне явище можна читати в узагальнюючому описі.

 

Стилі мистецтва. В часи античності під цим терміном розуміли особливості манери певної особи, індивідуального почерку. Поняття індивідуальної стилістики збереглося і сьогодні. Проте з XVIII ст. термін набув узагальнюючого значення, і стосується значних явищ, що виходять за межі набутку конкретної особи. Тепер це ознаки епохи загалом, а не творчості окремих авторів статуй і картин. Наприклад, "звірина" стилістика в скіфській культурі окреслилася як окреме явище. Те саме і з художньою культурою Київської Русі. Натомість індивідуальні набутки належать вже до значних стилістичних явищ. Це стосується і творінь грецьких зодчих, й статуй Родена, і малюнків й картин Шевченка.

 


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  6. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран
  7. А/. Поняття про судовий процес.
  8. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  9. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  10. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  11. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  12. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 454

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Трипільська культура

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.