Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Китай після Першої світової війни.

Китай під час Другої світової війни.

Японська експансія в Китаї.

Нанкінський національний уряд.

Створення коаліції національно-патріотичних сил.

Китай після Першої світової війни.

ТЕМА: Китай у 1918-1945 роках

ЛЕКЦІЯ № 2.

 

3. "Північний похід".

На час закінчення Першої світової війни Китайська республіка лише формально зберігала державну єдність. Реальна влада в окремих провінціях країни належала дуцзюням (військовим губернаторам), які в історичній літературі часто іменуються мілітаристами або генералами. За кожним із дуцзюнів стояло певне кланове утворення, з якого формувався керівний апарат контрольованої території. Між дуцзюнями виникали тимчасові військові союзи, які розпадалися так само швидко, як і виникали. У повітах за владу боролися командири дрібних загонів або навіть ватажки банд розбійників чи контрабандистів. Як писали західні кореспонденти, "достатньо було мати три сотні солдат, щоб тримати в покорі цілий повіт, жиріти на його хлібі, обкладати його податками, ґвалтувати його жінок, забирати в солдати молодь. Тих, хто мав навички керування країною, не стало, а ті, хто прийшов на їх місце, зі здивуванням побачили, що саме вони і є владою. Їх воля стала законом, папірці, які вони друкували, стали грошима. Вони творили і перебудовували різні воєнні союзи й билися між собою, коли заманеться. Жадібність, зрада та обман стали законами китайського політичного життя".

Президент Китаю Дуань Ціжуй, якого підтримувало аньфуїстське угрупування (за назвою провулка в Пекіні, де був клуб, у якому збиралися прихильники президента), контролював лише невеликий район навколо столиці. У своїй зовнішній політиці Дуань Ціжуй орієнтувався на Японію, отримуючи від неї, взамін за лояльну політику, фінансову допомогу. Північні райони Китаю контролювало чжілійське угрупування У Пейфу, північно-східні — фентянське Чжан Цзоліня. На півдні країни найвпливовішими дуцзюнями були лідери гуансійців Лу Жунтін та юньнанців — Тан Цзія о. Кожен з цих удільних правителів мав власну армію і вів цілком незалежну політику. Між такими правителями відбувалися широкомасштабні війни. У 1920 р. чжілійське угрупування Цао Куня та У Пейфу, спираючись на підтримку США та Англії, вели війну проти аньфуїстського угрупування Дуань Ціжуя, котрого підтримували японці. Після переходу в 1922 р. влади до представника чжілійського угрупування Цао Куня, війну розпочали фентянці, які вважали себе обділеними при розподілі впливів у державі. На 1923 р. чисельність приватних армій сягнула 1,5 млн. осіб, що значно переважало урядові збройні сили. Країна все більше занурювалася в хаос загальної війни "всіх проти всіх".

На початку 1919 р. в Китаї посилився патріотичний націоналістичний рух. До цього спричинилося рішення Паризької мирної конференції про передачу Японії колишніх німецьких володінь у провінції Шаньдун. Особливе незадоволення це рішення викликало з уваги на те, що саме в Шаньдуні народився Конфуцій і там же знаходилися поховальні кургани напівлегендарних правителів давнього Китаю. Протестуючи проти передачі Шаньдуню японцям, на центральну площу китайської столиці Тяньаньмень 4 травня 1919р. вийшло кілька тисяч студентів. Оскільки маніфестанти вирішили йти до західних посольств, поліція брутально розігнала демонстрацію. Унаслідок безпорядків, які почалися після розгону демонстрації, в Пекіні було розгромлено кілька будинків державних посадовців, відомих своєю японофільською поведінкою.

Наслідком подій у Пекіні стало створення національно-патріотичної організації під назвою "Рух 4-го травня", який у кінцевому результаті призвів до сплеску потужного національного відродження. Було створено Всекитайську спілку студентів, з ініціативи студентського журналу "Сінь ціниянь"("Нова молодь") започатковано реформу літературної мови, оформилися нові напрямки в китайській літературі. Виступаючи за модернізацію країни, прихильники "Руху 4-го травня" організували поїздку на навчання до Європи кількох сотень студентів. Іншим напрямком діяльності "Руху 4-го травня" була пропаганда боротьби з корупцією та зловживаннями державних чиновників.

Упродовж 1919-1921 років швидкими темпами зростала іноземна економічна присутність у Китаї. Лише впродовж двох років на китайській території було засновано 150 фірм та кампаній США. 6 лютого 1922 р. оприлюднено Вашингтонську угоду, що частково зберігала нерівноправні договори з Китаєм та обмежувала суверенітет Китаю в питаннях судочинства над іноземцями Японія повернула Китаю Шаньдун та Ціндао, проте Китай мав заплатити 53 млн. доларів компенсації за майно, що лишалося на китайській території. Усе це підсилювало націоналістичні настрої в країні та збільшувало число прихильників гоміньдану.

У Гуанчжоу знаходився сформований Сунь Ятсеном ще під час світової війни гоміньданівський уряд, який, покладаючись на союз з частиною південних дуцзюнів, планував поширити свою владу на весь Китай. У березні 1918 р. через конфлікт з гуансійськими дуцзюнями Сунь Ятсен змушений був виїхати до Шанхая. Там лідер гоміньдану написав книжку "Промисловий план", в якій обґрунтував необхідність матеріально-технічної реорганізації, а також соціальної перебудови традиційного китайського суспільства. Після переговорів з низкою політичних діячів півдня 10 жовтня 1919р. Сунь Ятсен оголосив про відновлення партії гоміньдан. Головну військову силу гоміньдану складала гуандунська армія Чень Цзюнміна, який добровільно приєднався до боротьби з центральним урядом. У 1920 р. гуандунці вигнали з Гуанчжоу гуансійців і Сунь Ятсен отримав можливість повернутися до міста.


Читайте також:

  1. А – до відновлення, б – після відновлення.
  2. Акціонерні товариства випускають облігації на суму не більше 25 % від розміру статутного капіталу і лише після повної оплати всіх випущених акцій.
  3. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: безумовні цикли, цикли з після умовою та з передумовою.
  4. Антивоєнні рухи напередодні Першої світової війни
  5. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни
  6. Афро-азійський світ після Першої світової війни.
  7. Близький Схід під час Другої світової війни.
  8. Боротьба за союзників як провідна тенденція дипломатії в період війни.
  9. Взаємозалежність суб'єктів світової економіки — об'єктивна передумова координації економічної політики
  10. Вивчення стороною захисту матеріалів кримінальної справи після закінчення досудового слідства.
  11. Визначте місце України в планах імперіалістичних держав напередодні та на початку Першої Світової війни. В чому полягала трагедія українського народу в цій війні?
  12. Визначте пріоритетні напрями освітньої, наукової і промослової політики України після проголошення її незалежності.




Переглядів: 9833

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проблеми та перспективи афро-азійського регіону на порозі XXI століття. | Створення коаліції національно-патріотичних сил.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.