Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація нарад

Етапи:

1. Підготовка наради.

2. Проведення.

3. Оформлення результатів.

Підготовка наради:

А)Планування наради:

• прийняття рішення про проведення наради (приймає керівник згідно з графіком);

• визначення мети наради, типу наради, формулювання завдань;

• розробка процедури із визначенням кола учасників, відповідаль­них та очікуваних результатів.

Найбільш ефективні наради у присутності 7-15 чоловік. Звідси необхідність звужувати коло запрошених:

1 група членів колективу — ті, кого особисто стосується питання. Обов'язково присутні.

2 група — ті, кого особисто не стосується, але сприйняти інформа­цію необхідно. Вибірково присутні.

З група — ті, кого особисто не стосується. Відсутні.

Очікувані результати наради — розробка рекомендацій, переконання опонентів, повідомлення нової інформації, погодження дій у складній ситуації тощо.

Порядок денний має містити оптимальну кількість питань (2-3). їх формулювання має бути чітким і зрозумілим для всіх учасників наради.

Обов'язковим є чітке встановлення дати і часу проведення наради. Необхідно дотримуватись певних рекомендацій:

— тривалість наради не повинна перевищувати 1,5 год., а опера­тивної — 30-35 хв.;

— нараду доцільно проводити о другій половині дня, оскільки перша половина продуктивна для основної педагогічної роботи;

— обов'язково зазначати час початку і закінчення наради (а потім — додержання цих термінів). Тривалість наради понад 30-40 хв. призводить не тільки до втрати часу, але й різко знижує її ефек­тивність. Після 50-60 хв. наради у її учасників послаблюється

увага; після '60—70 хв. починають відволікатись, змінюють пози, позіхають; на 70-80 хв. роботи настає фізична втома; 80-90 хв. . роботи призводять до прояву ознак депресії; 90—100 хв. — по­чинаються конфлікти між учасниками, люди готові прийняти будь-яке рішення, аби закінчилась нарада.

Виробляється спосіб оповіщення учасників. Наприклад:

а) оголошення:

б) особисте повідомлення (секретарем під підпис);

в) особисте запрошення (повідомлення по телефону, лист).

Б)Підготовка доповіді — це один із найвідповідальніших моментів організації наради. Погана доповідь може дискредитувати про­блему, похитнути авторитет керівника, знизити ефективність наради.

1. Вибір доповідача.

При виборі доповідача враховують такі фактори:

— значення проблеми (іноді доцільно, щоб з доповіддю виступив керівник, підкреслюючи тим самим важливість питання);

— наявність серед працівників того, хто найкраще знає цю проблему, вміє викласти матеріал, користується авторитетом у колег;

— необхідність вести полеміку з вузькопрофесійних питань, до яких необхідно бути готовими;

— бажання керівника активізувати підлеглих, підвищити ступінь їх участі у проведення тих чи інших заходів.

2. Власне підготовка доповіді.

Керівник з доповідачем обговорюю мету, яку він ставить перед на­радою, основні ідеї доповіді, структуру, передбачувані рішення; ставить контрольні питання для перевірки: чи дає змогу вміщена у доповіді ін­формація зробити певні висновки або розробити рекомендації? Бажано підкреслити зв'язок між порядком денним наради і професійними (або посадовими) інтересами її учасників; запропонувати ряд конкретних питань, які передбачається обговорити і розв'язати.

В) Підготовка проекту рішення.

Проекти рішень слід розробити та обговорити із заступниками, із провідними спеціалістами. Це дасть змогу врахувати більш широкий спектр думок, інтереси окремих підрозділів. Рішення входить до про­токолу наради, підлягає реєстрації (після його затвердження).

Проведення наради (складові):

1. Відкриття наради.

2. Доповідь.

3. Обговорення доповіді, відповіді на запитання.

4. Підбиття підсумків наради.

Рекомендації ведучому щодо проведення наради:

1. Нараду треба відкривати точно у встановлений час незалежно від того, чи всі запрошені присутні на момент відкриття.

2. Доцільно інформувати присутніх про склад учасників, хто і чому відсутній.

3. Нагадати присутнім мету засідання, порядок денний, встановити регламент.

4. З'ясувати, чи немає запитань, пропозицій, зауважень.

5. Сприяти, щоб виступив кожен бажаючий.

6. Неприпустимо займатись іншою справою під час виступів учасників наради (читати документи, вести переговори з колегами тощо).

7. Стежити, щоб не було дублювання виступів, робити це в коректній формі.

8. Організувати і підтримати полеміку, обмін думками.

9. Не вступати самому в полеміку з учасниками, не нав'язувати свою думку.

10. Дякувати кожному за виступ.

11. Усі повідомлення робити стоячи.

12. Називати не,тільки прізвище, але й ім'я по батькові того, хто виступає.

Відкриття наради (до 5 хвилин). Відкриваючи нараду, керівник, як правило, призначає ведучого (частіше самого себе), проголошує коротке вступне слово:

— називає склад присутніх (у разі необхідності називає поіменно, щоб не було невідомих осіб);

— оголошує порядок денний;

— називає мету і завдання наради для розв'язання проблеми (важ­ливість, труднощі, актуальність, практичне значення).

Доповідь.

Основні вимоги до доповідача:

— обов'язкове дотримання регламенту наради, який встановлюється до її початку; доповідь — 10—15 хв.;

— ознайомити учасників заздалегідь з планом, тезами доповіді;

— висловлювати конкретні пропозиції, що стануть предметом обговорення;

— змістовна чіткість, логіка викладу;

— культура мови (правильність, виразність, емоційність);

— привабливий зовнішній вигляд доповідача (нічого екстравагант­ного, акуратне вбрання, ділові зачіска та макіяж).

Обговорення доповіді

Рекомендації:

1. Не слід користуватися правом керівника і негайно давати оцінку виступаючим, а тим більше, негативну. Від цього зникає бажання виступати.

2. Необхідно нагадувати виступаючим про регламент (2—5 хв.).

3. Не слід обмежувати можливість виступів («У нас немає часу...», «Я знаю, про що ви говоритимете...») у межах регламенту.

4. Необхідно створювати доброзичливу обстановку, заохочувати ділову критику, уникати оціночних характеристик.

5. Свою незгоду з будь-якою ідеєю необхідно висловлювати конкретно, відверто.

Мета етапу відповідей на запитання — роз'яснити викладене у до­повіді, поглибити або доповнити матеріал, навести приклади, факти. Проте запитання не повинні виходити за межі обговорюваної теми.

Рекомендації:

— якщо письмово надійшло декілька запитань, то треба ознайоми­тися з їх змістом, систематизувати;

— запитання слід повністю зачитувати, нічого не змінюючи в те­ксті;

— відповіді повинні бути логічними, вичерпними за змістом, відвертими (спроба приховати істину призводить до недовіри і до небажання брати участь у виробленні рішення);

— неетично оцінювати запитання, тим більше особу, яка його поставила;

— тональність відповідей повинна бути витриманою, доброзичли­вою;

— не потрібно протиставляти себе аудиторії, краще шукати відповідь разом з аудиторією.

Підбиття підсумків наради. Прийняття рішення — кульмінація наради. Є декілька способів підготовки проекту рішення і варіантів його прийняття:

1. До початку наради керівник, його заступники, ініціативна група готують проект, який вручають учасникам наради, обговорюють у ході наради і приймають зі змінами, внесеними під час обгово­рення.

2. Проект готується до початку наради, проте учасників з ним не озна­йомлюють. Його автори у ході наради вносять у проект зміни і до­повнення, а вже потім пропонують його для обговорення і внесення змін.

3. Ведучий наради готує проект рішення на основі узагальнення думок і пропозицій учасників, пропонує його для обговорення.

4. Проект рішення готує під час наради спеціально створена група з уповноважених осіб.

Таким чином, оволодіння знаннями і навичками, необхідними для організації і проведення нарад, зборів, засідань, а також ефективної участі в них — один з найважливіших елементів підготовки керівника, удосконалення організації його роботи. Залучати членів колективу до обговорення і прийняття управлінського рішення через нараду — це означає демократизувати управління, сприяти розвитку ініціативи та творчого підходу до роботи у колективі.


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. II. Організація перевезень
  6. II. Організація перевезень
  7. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  8. Адміністративно-територіальна організація
  9. Блок 2 Організація діяльності виробництва
  10. Бюджетний устрій в зарубіжних країнах. Організація бюджетного процесу
  11. Бюрократична організація
  12. Вентиляція. Види вентиляції. Організація повітрообміну в приміщеннях, повітряний баланс, кратність повітрообміну




Переглядів: 769

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація нарад | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.