Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Функції керівника у процесі проектування

Лінійна функція. Орієнтація і організація проекту за ієрархічними рівнями. Керівництво проектом. Розробка проекції проектування. Організаційне оформлення проекту. Розробка графіка робіт.

Аналітична функція. Аналіз існуючої системи. Аналіз комплексу проектування. Аналіз фактичних можливостей реструктуризації.

Оціночна функція. Оцінка системи управління і її готовності до про­ектування. Оцінка стану об'єкту проектування. Оцінка можливостей та її умов проектування.

Функція конструювання. Розробка системи проектування.

Функція розробки проектних ідей та рішень. Генерування та обґрунтування ідей. Прийняття рішень щодо організації проектної роботи.

Контролююча функція. Перевірка. Облік. Аудит. Моніторинг.

Вимоги до керівника навчального закладу як суб'єкта проектуван­ня: 1. Базові знання:

теоретичні основи планування;

• технологія проектування;

• школа як об'єкт проектування.

2. Вимоги як до організатора проектування:

мати чітке уявлення про своє місце і роль у проектуванні;

• мати цільову спрямованість своєї проектувальної діяльності;

• діяти в межах своєї компетенції;

• здійснювати загальне управління проектом;

• активно взаємодіяти із вищими органами управління, з представ­никами наукових закладів, з консультантами, експертами;

• всебічно аналізувати ситуацію, логіку її розвитку;

• формувати команду проектувальників;

• визначати ступінь важливості рішення у часі (термінові, стра­тегічні);

• вміти співпрацювати у команді, координувати діяльність членів команди;

• забезпечувати проектну групу інформацією, кваліфікованим інструктажем, завданнями;

• здійснювати моніторинг проектних робіт;

• оцінювати результати проектної роботи.

3. Реалізувати якості лідера:

• вирішувати проблеми;

• заохочувати інноваційну активність інших;

• управляти конфліктами;

• приймати рішення в складних ситуаціях;

• використовувати переговори, переконання та владу для досяг­нення цілей;

• реагувати на потреби, почуття, інтереси інших;

• адаптуватись до ситуації та людей, вміти мотивувати;

• реально оцінювати власні переваги та недоліки;

• забезпечувати широку підтримку змін;

• управляти контактами;

• управління бюджетними коштами, технологіями і т. д.

4. Ключові характеристики та якості:

• стратегічне бачення;

• готовність управляти персоналом;

• готовність управляти ресурсами;

• готовність управляти проектними роботами;

• уміння підготувати і оцінити проектні програми;

• готовність до управління технологіями.

5. Стиль керівництва (в основі — модели соціальної людини):

• взаємоповага та співробітництво керівників, педагогів, учнів;

• гласність та доступність інформації;

• обговорення актуальних думок та запланованих нововведень;

• врахування інтересів меншості, окремих членів колективу;

• зменшення ролі контролю і покарань;

• толерантність; '

• зацікавленість у досягненні спільних цілей;

• заохочення індивідуальних досягнені, членів колективу, творчих підходів;

• прагнення щодо взаємодопомоги та моральної підтримки;

• широке делегування повноважень.

Основні форми проектів— це прогрими ройнику та комплексно-цільові програми.

В основі програм розвитку закладу освіти можуть бути окремі ці­льові проекти або комплексно-цільові програми. Комплексно-цільова програма — це сукупність теоретичного обґрунтування та конкретного плану дій для переведення певної шкільної підсистеми на вищий рі­вень розвитку.

За напрямками діяльностіпроекти можуть бути:

Навчальні, які спрямовані на вирішений актуальний проблем навчання.

Виховні, що передбачають спрямування на реалізацію актуальних проблем виховання.

Методичні, в основі яких — підвищення професійної майстерності педагогів школи.

Організаційні (управлінські) — спрямовані на розробку та впрова­дження нової моделі стосунків, режиму діяльності, удосконалення управлінської діяльності.

Матеріально-технічні, що передбачають удосконалення матеріальної бази школи, впровадження нових механізмів господарювання, естетичне оформлення приміщень, нове технічне обладнання.

За терміном виконанняпроекти бувають:

Оперативні — розраховані на здійснення протягом декількох тижнів чи місяців.

Річні — розраховані на навчальний рік.

Перспективні — розраховані на декілька років (як правило, від З до 5 років).

Комплексно-цільові програми можуть очолюватись представника­ми педагогічного, учнівського, батьківського колективу; вони можуть мати власну назву.

Прикладами цільових проектів є:

«Індивідуалізаціятворчість». Проблема проекту полягає у ство­ренні шкільного товариства відкритого до зовнішнього світу, підтримка та розвиток обдарованої та творчої особистості.

«Своя справа». Мета проекту — підвищення рівня дитячої загальної та ділової культури, пошук та підтримка ділових молодих людей.

«Дерево життя». Метою проекту є відродження та розвиток мо­ральних, духовних цінностей; вивчення родоводу, історії міста, країни; розвиток нових ремесел, відродження та створення традицій.

«Екологія життя». Основна проблема, яку розв'язує проект, пов'язана із розвитком екологічної культури, формування морально-екологічної позиції особистості, включення дітей у екологічно орієн­товану діяльність.

Приклади назв проектів:

— «Обдарованість»;

— «Гармонія»;

— «Особистість»;

— «Зернятко»;

— «Педагогічний Еверест»;

— «Техно».

Ознаки подібних проектів:

— орієнтація на майбутнє;

— оптимальність;

— активний вплив на соціальні процеси;

— гнучкість;

— конкретне розв'язання перспектив проблем;

— цілісність;

— варіативність;

— відсутність протиріч;

— мобільність;

— новизна.

Подібних цільових проектів може бути відразу декілька. Різні про­блеми, учасники, організатори цих проектів не створюють ситуації перевантаження в діяльності закладу освіти. Вони можуть входити окремими додатками до традиційного плану роботи чи бути складовою частиною програми розвитку школи,

Проект— це комплекс цілей, задач та заходів, які спрямовані на до­сягнення кінцевої мети та місії. ВІН зумовлюється певною ситуацією, коли необхідно приділити особливу увагу якійсь проблемі. Останнім часом спостерігається тенденція, коли спеціалісти пов'язують проект із інноваційною діяльністю, яка є неповторною, охоплює процеси від висунення цілей та задач до визначення якості кінцевих результатів.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. CMM. Групи ключових процесів
  3. CMM: зрілість організацій і процесів
  4. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  5. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  6. V. Робоче проектування та авторський нагляд.
  7. VII. Етап проектування
  8. VII. Етап проектування
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. Автократичний тип керівника.
  11. Автоматизація виробничих процесів
  12. Автоматизація проектування напівзамовлених ВІС.




Переглядів: 582

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація проектів | Програма розвитку: сутність, процес побудови та структура

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.