МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||
Класифікація видів (ролей) лідерівНа становлення, характер та направленість лідерства безпосередньо впливають внутрішні прагнення людини до зайняття нею керівних позицій. Таблиця 22. Якості, що найчастіше зустрічаються у лідерів (9. с. 330)
Механізм виникнення лідерства пояснюють різні психологічні теорії: 1. Психоаналітичне пояснення лідерства. За цією теорією, суб’єктивне прийняття лідерства закладається ще в дитинстві, коли дитина потребує авторитету та заступництва батьків. Пізніше авторитет керівника організації заміняє авторитет батька (матері). 2. Інструментальна мотивація лідерства не зволиться до прагнення володіти лише матеріальними благами та славою, а може мати і духовно-моральний зміст. Більшість лідерів, особливо неформальних, в своїх діях керуються високими цілями, мотивами моральної відповідальності за доручену справу, надання допомоги колегам по роботи, налагодження дружніх відносин в колективі тощо. 3. Ігрова мотивація пояснює сприйняття людиною процесів керівництва, в тому числі неформального лідерства - як цікаву, захоплюючу гру. В цьому випадку головним мотивом лідерства виступає сам зміст управлінської діяльності, пов’язаний зі спілкуванням та прийняттям інколи більш складних і, порівняно, більш важливих рішень, чим при грі в шахи. Розмаїття сторін, аспектів лідерства визначає різноманітність його типології. Найпростішою і найпоширенішою класифікацією лідерства в організації є виокремлення йоготрьох типів (інколи їх називають ролями лідера): 1. Ділове лідерство характерне для груп, що утворені для вирішення виробничих цілей і найсильніше впливає на ефективність управління. Лідеру такої групи притаманні висока компетентність, вміння найефективніше вирішувати організаційні задачі, діловий авторитет, досвід тощо. 2. Емоційне лідерство виникає в соціально-психологічних групах на основі людських симпатій, міжособистісного спілкування, коли емоційний лідер викликає у групи довіру, випромінює теплоту, впевненість,знімає психологічну напругу, створює атмосферу психологічного комфорту. 3. Ситуативне лідерство є нестійким, тимчасове, що залежить від ситуації. За своєю природою може бути як діловим, так і емоційним. Ситуативний лідер може повести за собою групу лише в певній ситуації (у випадку пожежі або іншої катастрофи). Існують також інші класифікації лідерства залежно від типів лідера. Зокрема, Л.І. Уманський виокремлює шість типів (ролей) лідера: 1) лідер - організатор ( виконує функцію інтеграції в групі); 2) лідер - ініціатор (головує при вирішенні нових проблем, висуває ідеї); 3) лідер - генератор емоційного настрою (домінує при формуваннінастроюгрупи); 4) лідер - ерудит (відзначається широкими знаннями); 5) лідер - еталон (є центром емоційного тяжіння, відповідає ролі "зірки", є зразком, еталоном); 6) лідер - майстер (фахівець у певному питанні). Крім названих, в управлінні персоналом користуються також класифікацією лідерів залежно від сприйняття їх групою. Згідно такого поділу існують такі типи лідерів: 1. "Один з нас": не виокремлюється з членів групи; сприймається як перший серед рівних у певній сфері, він найбільш щасливий чи випадково опинився на керівній посаді. 2. "Найкращий з нас": зразок для наслідування - вирізняється з групи за багатьма параметрами (діловими, комунікативними, моральними тощо). 3. "Хороша людина": реальне втілення особистих якостей: порядності, доброзичливості, уваги до інших, готовності прийти на допомогу тощо. 4. "Слуга": виражає інтереси своїх прихильників і всієї групи, орієнтується на її думку. Серед фахівців до цього часу незавершеною є дискусія про те, чи є формування лідерства керованим, чи це стихійний процес. Іншими словами, лідерами стають чи народжуються ?
Читайте також:
|
||||||||||||||||||
|