Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз фінансових результатів від звичайних видів діяльності

 

Обсяг продажів продукції може робити позитивний і негативний вплив на суму прибутку. Збільшення обсягу продажів рентабельної продукції приводить до пропорційного збільшення прибутку. Якщо ж продукція є збитковою, то при збільшенні обсягу продажів відбувається зменшення суми прибутку.

Структура товарної продукції може робити як позитивний, так і негативний вплив на суму прибутку. Якщо збільшиться доля більше рентабельних видів продукції в загальному обсязі її реалізації, то сума прибутку зросте, і навпаки, при збільшенні питомої ваги низькорентабельної збиткової продукції загальна сума прибутку зменшиться.

Собівартість продукції й прибуток перебувають в обернено пропорційній залежності: при збільшенні рівня цін сума прибутку зростає й навпаки.

Розрахунок впливу цих факторів на суму прибутку можна виконати способом ланцюгових підстановок, послідовно заміняючи планову величину кожного фактора фактичною величиною (табл.2.22)

 

Таблиця 2.22 – Розрахунок впливу факторів першого рівня на зміну

суми прибутку від продажів

 

Показник Умови розрахунку Порядок розрахунку Сума прибутку, тис. грн.
обсяг реалізації структура товарної продукції ціна собівартість
План План План План План  
Ум1 Факт План План План  
Ум2 Факт Факт План План  
Ум3 Факт Факт Факт План  
Факт Факт Факт Факт Факт  

 

Зміна суми прибутку за рахунок:

- обсягу реалізації продукції

;

- структури товарної продукції

;

- середніх цін реалізації

;

- собівартості реалізованої продукції

.

Спочатку потрібно знайти суму прибутку при фактичному обсязі продажів і плановій величині інших факторів. Для цього варто розрахувати відсоток виконання плану по обсягу продажів продукції, а потім планову суму прибутку скорегувати на цей відсоток.

Виконання плану по обсягу продажів обчислюють зіставленням фактичного обсягу реалізації із плановим у натуральному (якщо продукція однорідна), умовно-натуральному й у вартісному вираженні (якщо продукція неоднорідна по своєму складу), для чого бажано використовувати базовий (плановий) рівень собівартості окремих виробів, тому що собівартість менше піддана впливу структурного фактора, ніж виторг.

Потім варто визначити суму прибутку при фактичному обсягу й структурі реалізованої продукції, але при плановій собівартості й планових цінах. Для цього необхідно від умовного виторгу відняти умовну суму витрат:

 

.

 

Потрібно підрахувати також, скільки прибутку підприємство могло б одержати при фактичному обсязі продукції. Для цього від фактичної суми виторгу варто відняти умовну суму витрат:

 

 

Якщо підприємство робить неоднорідні види продукції, тоді структура реалізованої продукції визначається відношенням кожного виду продукції в оцінці по плановій собівартості до загального обсягу продажів продукції в тій же оцінці. У цій ситуації для розрахунку впливу структурного фактора на зміну загальної суми прибутку використовується модель:

 

,

 

де Riпл – планова рентабельність i-х видів продукції (відношення суми прибутку до повної собівартості реалізованої продукції).

 

Варто проаналізувати також виконання плану й динаміку прибутку від реалізації окремих видів продукції, величина якої залежить від трьох факторів першого порядку: обсягу продажу продукції (VРПi), собівартості (Зодi) і середньореалізаційних цін (Цi). Факторна модель прибутку від реалізації окремих видів продукції має вигляд:

 

 

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. H.2 ВИСЯЧІ ЗАБИВНІ ПАЛІ ВСІХ ВИДІВ І ПАЛІ-ОБОЛОНКИ, ЩО ЗАНУРЮЮТЬ БЕЗ ВИЙМАННЯ ҐРУНТУ
  3. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  4. I. Аналіз контрольної роботи.
  5. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  6. II. Мотивація навчальної діяльності
  7. II. Мотивація навчальної діяльності
  8. II. Мотивація навчальної діяльності
  9. II. Мотивація навчальної діяльності
  10. II. Мотивація навчальної діяльності
  11. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  12. II. Обробка результатів




Переглядів: 814

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз складу й динаміки балансового прибутку | Аналіз рівня середньореалізаційних цін

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.