Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз складу й динаміки балансового прибутку

 

Узагальнююча оцінка фінансового стану підприємства досягається на основі таких результативних показників, як прибуток і рентабельність.

Величина прибутку, рівень рентабельності залежать від виробничої, постачальницької, збутової й комерційної діяльності підприємства, інакше кажучи, ці показники характеризують всі сторони господарювання.

Аналіз формування й використання прибутку припускає наступні етапи:

1 Аналіз складу й динаміки балансового прибутку.

2 Аналіз фінансових результатів від звичайних видів діяльності.

3 Аналіз рівня середньореалізаційних цін.

4 Аналіз фінансових результатів від інших видів діяльності.

5 Аналіз рентабельності діяльності підприємства.

6 Аналіз розподілу й використання прибутку.

Джерела інформації: накладні на відвантаження продукції, дані аналітичного бухгалтерського обліку по рахунку продажів і рахункам «Прибутки та збитки», «Нерозподілений прибуток, непокритий збиток», форма бухгалтерської звітності №2 «Звіт про прибутки й збитки», дані фінансового плану.

В аналізі використовуються наступні показники прибутку: балансовий прибуток, оподатковуваний прибуток, чистий прибуток.

Балансовий прибуток містить у собі прибуток від звичайних видів діяльності, фінансові результати від операційних і позареалізаційних операцій і надзвичайних обставин. Схема формування балансового прибутку представлена на рис. 2.13.

 

 

Рисунок 2.13 – Схема факторного аналізу прибутку

 

Оподатковуваний прибуток являє собою різницю між прибутком від звичайної діяльності й сумою пільг по податку на прибуток.

Чистий прибуток – це та частина прибутку, що залишається в розпорядженні підприємства після сплати податку на прибуток.

У процесі аналізу необхідно вивчити склад прибутки від звичайної діяльності, її структуру, динаміку й виконання плану за звітний рік. При вивченні динаміки прибутку необхідно враховувати інфляційні фактори зміни її суми. Для цього виторг необхідно скорегувати на середньозважений ріст цін на продукцію підприємства в середньому по галузі, а собівартість товарів, продукції (робіт, послуг) зменшити на їхній приріст у результаті підвищення цін на спожиті ресурси за аналізований період.

Для проведення аналізу прибутку по складу й у динаміку становлять аналітичну табл. 2.21.

 

Таблиця 2.21 – Аналіз складу, динаміки й виконання плану по

прибутку

 

Показник Базисний період Звітний період Абсолютне відхилення Темп зміни, %
тис. грн.. питома вага % тис. грн.. питома вага % тис. грн.. питома вага %
Прибуток від продажів              
Сальдо від операційних доходів і витрат              
Сальдо поза реалізаційними доходами й витратами              
Прибуток від звичайних видів діяльності              

 

Основну частину прибутку підприємства одержують від звичайних видів діяльності, до якої відносять прибуток від продажів продукції (робіт, послуг).

Прибуток від продажів продукції в цілому по підприємству залежить від чотирьох факторів першого рівня співпідпорядкованості: обсягу продажів продукції (VРП); її структури (УДi); собівартості (Зi) і рівня середньореалізаційних цін (Цi).

 

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  3. I. Аналіз контрольної роботи.
  4. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  5. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  6. II.2. Збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок спрямування прибутку до статутного капіталу
  7. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  8. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  9. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  10. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  11. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  12. SWOT-аналіз у туризмі




Переглядів: 2113

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | Аналіз фінансових результатів від звичайних видів діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.