Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Організація бактеріологічної лабораторії. Мікроскопічні методи дослідження. Мікроскопування біологічних препаратів за допомогою імерсійної системи мікроскопа.

Методична розробка

По підготовці та роботі на лабораторному занятті №1

З мікробіології, вірусології, імунології для студентів медичного факультету.

Тема: Організація бактеріологічної лабораторії. Мікроскопічні методи дослідження. Мікроскопування біологічних препаратів за допомогою імерсійної системи мікроскопа.

 

1.1. Актуальність теми.

Мікробіологія – загальномедична дисципліна, і тому необхідна лікарю будь-якого фаху. Мікроби є збудниками не тільки інфекційних хвороб, а також багатьох неінфекційних та їх ускладнень. Лікар протягом своєї професійної діяльності неодноразово стикається з ними. Для того, щоб правильно поставити діагноз хвороби, необхідно добре знати морфологію мікробів, вміти розрізняти їх під мікроскопом. Кожен лікар повинен бездоганно володіти методом мікроскопії, знати будову мікроскопа та правила роботи з ним. В системі мікробіологічної діагностичної служби лікувальних та діагностичних закладів охорони здоров’я бактеріологічна лабораторія є найважливішою структурою.

 

1.2. Цілі вивчення теми.

 

1.2.1. Мета загальна.

Засвоїти основні вимоги та правила роботи в мікробіологічній лабораторії, вивчити техніку мікроскопії при дослідженні морфології мікроорганізмів.

 

1.2.2. Мета конкретна:

1. Дотримуватись правил поведінки та техніки безпеки при роботі в мікробіологічній лабораторії.

2. Проводити мікроскопію препаратів, використовуючи імерсійну систему.

3. Визначати форму та розташування мікроорганізмів в полі зору.

4. Визначати систематичне положення основних груп мікроорганізмів.

 

1.3. Забезпечення вихідного рівня знань-умінь:

1. Знати будову оптичного мікроскопа, принцип його роботи.

2. Мати поняття про заломлення світла, оптично однорідні та неоднорідні середовища, показник заломлення середовища.

3. Вміти пояснити хід променів в оптичному мікроскопі із сухою та імерсійною системою, межі роздільної здатності мікроскопа (кафедра біофізики).

4. Вміти користуватись світловим мікроскопом (кафедри біології та гістології).

5. Пояснити систематичне положення основних груп мікроорганізмів. Поняття про еукаріотів та прокаріотів (кафедра біології).

 

1.4. Зміст навчання:

1. Мікробіологічна лабораторія, обладнання, режим роботи, правила поведінки.

2. Систематика мікроорганізмів.

3. Мікроскопи, мікроскопічний метод дослідження.

4. Визначення величини, форми та розташування мікроорганізмів, як етапи мікроскопічного методу дослідження.

 

1.4.1. Граф логічної структури змісту.

Мікробіологічна лабораторія → досліджуваний матеріал → мікроскопічне дослідження → визначення орієнтовного збудника.

 

1.4.2. Перелік теоретичних питань.

1. Призначення мікробіологічної лабораторії, обладнання, режим роботи в ній.

2. Правила роботи в мікробіологічній лабораторії.

3. Типи сучасних мікроскопів. Техніка мікроскопії імерсійною системою біологічного світлового мікроскопа.

4. Можливості використання оптичного мікроскопа при вивченні морфології основних груп мікроорганізмів.

 

1.4.3. Джерела навчальної інформації.

Література теоретична основна:

К.Д. Пяткін, Ю.С. Кривошеїн. Мікробіологія. В.Ш. 1992, с.10-19

В. Д. Тимаков и соавт. Микробиология. М. Медицина 1993. с. 5-20

Крок-1. Загальна лікарська підготовка. Київ, Медицина 2004

А.А. Воробьев и соавт. Микробиология. М. Медицина, 1994, с.6-16.

Л.Б. Борисов и соавт. Медицинская микробиология, вирусология, иммунология. М. Медицина, 1994, стр. 6-24.

Г.К. Палій і співавт. Мікробіологія, вірусологія, імунологія, інфекційні хвороби.

Література теоретична додаткова:

А.А. Воробьев. Медицинская микробиология, вирусология и иммунология. М., МИА, 2004, стр.17-28.

А.И. Коротяев, С.А. Бабичев. Медицинская микробиология, иммунология и вирусология. С.Петербург. Спецлит., 2002, стр.7-18.

В.И. Покровский. Медицинская микробиология. ГЭОТАР-МЕД, М., 2002, стр. 7-19

В.М. Запорожан. Загальна мікробіологія, вірусологія та імунологія. Одеса, 2002, ст. 8-32.

И.Л. Дикий и соавт. Микробиология. Харьков, изд. Укр ФА, 1999, стр. 7-16.

А.М. Королюк, В.Б. Сбойчаков. Медицинская микробиология. С.Петербург, 1999, стр. 5-21.

В.И. Покровский, О.К. Поздеев. Медицинская микробиология. ГЭОТАР Медицина, Москва, 1998, стр. 1-14.

З.Н. Кочемасова и соавт. Санитарная микробиология и вирусология. М., Медицина, 1987, стр. 5-15

К.М. Векірчик. Мікробіологія з основами вірусології. К., Вища школа, 1973. ст. 3-22.

Література практична основна:

Л.Б. Борисов и др. Руководство к практическим занятиям по микробиологии. М., 1984, стр. 5-19.

С.І. Климнюк і співавт. Практична мікробіологія. Тернопіль, "Укрмедкнига", 2004, ст. 5-18.

Література практична додаткова:

М.Н. Лебедева. Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии. М., Медицина, 1973, стр. 12-22.

В.В. Тец Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии, вирусологии и иммунологии. М., Медицина, 2002, стр. 8-16.

Л.Г. Бранцевич и соавт. Микробиология. Практикум. К., Вища школа, 1987, стр. 3-10.

Ф.К. Черкес. Руководство к практическим занятиям по микробиологическим исследованиям. М., Медицина, 1980, стр. 3-14.

К.Д. Пяткин и соавт. Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии. М., Медицина, 1969, стр. 8-17.

А.Ю. Вершигора та інші. Практичний посібник з медичної мікробіології. К., 1963, стор. 3-23.

 

1.5. Орієнтовна основа дії.

Досліджуваний матеріал (мазок) → мікроскопічне дослідження → виявлення мікроорганізмів → орієнтовне визначення збудника за морфологічними ознаками

 

1.7. Короткі методичні вказівки для роботи студентів на лабораторному занятті.

Записати правила роботи в бактеріологічній лабораторії, ознайомитись з формою ведення протоколу. Промікроскопувати демонстраційний мазок, використовуючи техніку роботи з імерсійним мікроскопом. Мікроскопічну картину замалювати в протоколі, зробити висновки.

 

1.7.1. Методика проведення заняття.

- Визначення актуальності теми, що вивчається на занятті.

- Провести контроль вихідного рівня знань-умінь.

- Ознайомити студентів з формою ведення протоколу заняття та провести інструктаж і записати в протокольному зошиті правила роботи в мікробіологічній лабораторії. Розписатись в журналі про інструктаж студентів щодо режиму та правил роботи в мікробіологічній лабораторії.

- Промікроскопувати забарвлені препарати мікроорганізмів, використовуючи суху та імерсійну системи. Дослідити можливості імерсійного мікроскопа.

- Замалювати досліджувані об’єкти в протоколі.

- Зробити висновки.

 

 

Автор: доцент, кандидат медичних наук Мруг Валентина Максимівна

 

 


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  3. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  4. Demo 11: Access Methods (методи доступу)
  5. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  6. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  7. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  8. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  9. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  10. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  11. II. Організація і проведення спортивних походів
  12. II. Організація перевезень




Переглядів: 1139

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Методична розробка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.