Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Патогенні найпростіші. Амеби, лямблії, балантидії, лейшманії, трипаносоми, трихомонади. Морфологія та біологічні властивості. Лабораторна діагностика захворювань.

 

1.1. Актуальність теми.

У світі існує велика кількість одноклітинних організмів, які відповідно сучасної систематики відносять до підцарства найпростіших (Protozoa). Серед них представники декількох десятків видів паразитують у організмі людини. Так, в кишківнику перебувають лямблії та амеби, у внутрішніх органах – токсоплазми, плазмодії та ін. Ось чому протозойні захворювання багаточисельні по клінічним проявам і вимагають ретельного лабораторного дослідження різного матеріалу від хворих.

 

1.2. Цілі вивчення теми

Патогенні найпростіші широко розповсюджені та вражають людей і тварин. Захворювання, які вони викликають наносять великої шкоди здоров’ю населення. Майбутнім лікарям будь-якої спеціалізації необхідно знати основні протиепідемічні, профілактичні та лікувальні заходи щодо захворювань спричинених найпростішими.

 

1.2.1. Мета загальна.

Опанувати методами лабораторної діагностики інфекційних захворювань, спричинених найпростішими.

 

1.2.2. Мета конкретна.

1. Вивчити морфологічні особливості лямблій, цистних форм амеб в демонстраційних препаратах.

2. Вміти виявляти в досліджуваному матеріалі збудників протозойних захворювань: трихомоніазу, лейшманіозу, трипаносомозу, балантидіазу.

3. Знати препарати, які використовують для лікування протозойних інфекцій.

 

1.4. Зміст навчання:

Вміти виявляти в досліджуваному матеріалі збудників протозойних захворювань: амебіазу, лямбліозу, трихомоніазу, лейшманіозу, трипаносомозу, балантидіазу.

 

1.4.1. Граф логічної структури змісту.

Вивчити морфологічні особливості лямблій → мікроскопічну картину замалювати →

Вивчити морфологічні особливості цистних форм амеб → мікроскопічну картину замалювати →

Вивчити морфологічні особливості культуральних форм лейшманій → мікроскопічну картину замалювати →

Вивчити морфологічні особливості трипаносом → мікроскопічну картину замалювати.

 

1.4.2. Перелік теоретичних питань:

1. Збудник амебіазу. Морфологія. Лабораторна діагностика амебіазу.

2. Лейшманії. Морфологія. Лабораторна діагностика лейшманіозів.

3. Трихомонади. Морфологія. Культивування. Лабораторна діагностика трихомоніазу.

4. Трипаносоми. Морфологія. Культивування. Лабораторна діагностика трипаносомозів.

5. Морфологія, біологічні властивості лямблій. Лабораторна діагностика лямбліозів.

6. Збудник балантидіазу. Морфологія. Культивуваня. Лабораторна діагностика балантидіазу..

7. Особливості протипротозойного імунітету.

8. Основні напрямки в профілактиці захворювань, спричинених патогенними найпростішими.

 

1.4.3. Джерела навчальної інформації.

Основна література:

К.Д.Пяткін, Ю.С.Кривошеїн. Мікробіологія, К., 1992. – С. 464-475, 486-487.

К.Д.Пяткин, Ю.С.Кривошеин. Микробиология, М., 1980. – С. 476-486.

В.Д.Тимаков. Микробиология, М., 1983. – С. 463-480, 488-489.

А.И.Коротяев, С.А.Бабичев. Медицинская микробиология, иммунология и вирусология. С.-Петербург, 2002. – С..

И.Л.Дикий и соавт. Микробиология, Харьков, 1999. – С..

С.І.Климнюк та співавт. Практична мікробіологія. Тернопіль, 2004. – С.

Ю.С.Кривошеин. Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии, М., 1986. – С. 272-307.

М.Н.Лебедева. Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии, М., 1973. – С. 305-306,308-310.

 

Література додаткова.

Словник по мікробіології, вірусології, імунології та інфекційним захворюванням / Заг. ред. проф. Г.К.Палія К., 2004.

Збірник завдань для підготовки до тестового екзамену з природничо-наукових дисциплін «Крок-1. Загальна лікарська підготовка» /Кол.авторів; За ред. В.Ф.Москаленка та співавт. – К.:Медицина, 2004.

 

1.5. Орієнтовна основа дії.

 

Граф логічної структури мікробіологічного дослідження протозойних інфекцій.

 

Матеріал для дослідження: виділення виразок, уретри, піхви, харкотиння, кров, пунктат грудини, печінки, випорожнення, спино-мозкова та плевральні рідини.

Бактеріоскопічне дослідження

- мазків методом фазового контрасту за Романовським-Гімза (трипаносоми, лейшманії, балантидії), залізним гематоксиліном, розчином Люголя (амеби).

Бактеріологічне дослідження.

- посів на середовище NNN (лейшманії, трипаносоми), спеціальні середовища для культивування трихомонад, амеб, балантидій, лямблій.

Серологічне дослідження. (з парними сироватками хворого)

- РЗК, РІФ – при лейшманіозі;

- РНГА, реакція аглютинації латексу, подвійна дифузія в гелі, зустрічний електрофорез – при амебіазі.

Біологічна проба.

- зараження морських свинок (трипаносомоз), кошенят (амебіаз).

 

1.7. Короткі методичні вказівки для роботи студентів на лабораторному занятті.

1. Вивчити морфологічні особливості лямблій, цистних форм амеб в готових препаратах.

2. Промікроскопувати готові препарати культуральних форм лейшманій та трипаносом, забарвлених за Романовським-Гімза.

3. Ознайомитись з морфологічними особливостями збудників балантидіазу та трихомоніазу.

4. Провести врахування РЗК з парними сироватками хворого на лейшманіоз.

5. Провести врахування РНГА з парними сироватками хворого на амебіаз.

6. Ознайомитись з діагностичними та профілактичними препаратами, що застосовуються при шкірній формі лейшманіозу.

 

1.7.1. Методика проведення заняття

- Обґрунтування теми, що вивчається на занятті

- Контроль вихідного рівня знань-умінь

- Контроль знань теми, що вивчається

- Самостійна практична робота для засвоєння знань-умінь, оформлення протоколу

- Оголошення результатів контролю знань-умінь, підведення підсумків. Завдання на наступне заняття.

 

 

Автор: доцент, к.м.н. Шевчук Наталя Миколаївна

 

 


Читайте також:

  1. XIV. Біологічні активи
  2. А) Товар і його властивості.
  3. Аверсивную терапію використовують, як правило, при лікуванні алкоголізму, нікотиновій залежності і деяких інших захворювань.
  4. Алкани, їх хімічні властивості.
  5. Аналізатори людини та їхні властивості.
  6. Аналізатори людини та їхні властивості.
  7. Асортимент та діагностика приготування солянок
  8. Бактеріологічний метод (остаточна діагностика)
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  12. Біологічні властивості бур’янів




Переглядів: 1534

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Методична розробка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.